Krzywo "zjada" opone

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
....jak w tytule. Lewa przednia opona od strony wewnetrznej jest bardziej zjedzona niz od zewnątrz. Co sie stało ? Wina amortyzatora ? Geomertia ( czy w Espersonie to sie gdzies ustawia ? ) Samochód nie miał crasha...... no, moze małą przygode z zbyt gwałtownym przejechaniem po cegle ( 80 km/h ) ale to było nie to koło !! ruznica w bierzniku to około 2 mm
  
 
A koła wyważone ?
  
 
Cytat:
2005-09-21 10:54:05, DeeJay pisze:
A koła wyważone ?



TAK

Poza tym Esperson nie sciąga na bok, nie telepie...
  
 
Mam to samo i diabli mnie biorą, są nowe sprężyny, amortyzatory, zbieżność a nową oponę diabli wzięli. Problem jest w nieprawidłowym kącie pochylenia koła, czego się podobno nie reguluje, najbardziej podejrzanym elementem jest wahacz. Myśle co dalej zrobić bo tempo niszczenia opon jest znaczne
  
 
Wahacze sa po 150zl, moze faktycznie warto zmienic, tymbardziej, ze tez sie zuzywaja. Jezeli samochod dostal w przod, albo kolem rabnal o krawenik bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie wahacza.
  
 
Cytat:
2005-09-21 14:14:28, jenes pisze:
a nową oponę diabli wzięli.



Defetyzm szerzysz. Jaką szerokość ma opona, ile % z tej szerokości Ci zjadło? 10? 20? 30? Nawet ja 30% to dalej 70% jest ok.
  
 
Cytat:
2005-09-21 14:14:28, jenes pisze:
tempo niszczenia opon jest znaczne



tzn. ile km na nich przejechałeś?
  
 
jest taka wada jak w kadettach, jesli nieda sie wyregulowac zbieznosci, niektórzy radza sobie w ten sposób ze rozwiercaja/frezuja mocowania na sruby sworznia wachacza, i wtedy moze juz sie dac wyregulowac, wszystko jeszcze zalezy od zakresu regulacji

jesli w tym tkwi proble to praktycznie kazdy blacharz bedzie wiedzial co zrobic,

w kadettach np zakladaja dolna rozpórke zeby buda bardziej swojego ksztalt nie zmieniala


Wiktor
  
 
mnie tez sciagalo na jedna strone i co moze wydac sie dziwne przyczyna tkwila w felgach (stalowe mialy przebieg 120tys) wymienilem i po sprawie ale zanim to odkrylem podejrzewalem kazdy element zawieszenia lub/i bledne ustawienie geometrii.
  
 
W takim przypadku ja nie zaczynałbym od zabawy w zgaduj-zgadulę na forum tylko pojechałbym do PORZĄDNEGO specjalisty od geometrii i tp nastawów zawieszenia!!

Ustawialne czy nieustawialne, mierzalne jest wszystko !....a każdy konkretny fachowiec powinien umieć doradzić jak pozbyć się takowego problema !....niektórzy to nawet potrafią coś konkretnego zrobić!