MotoNews.pl
  

Uszkodzony zawór nadciśnienia oleju?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
czegoś takiego jeszcze nie było, otóż ciśnienie oleju w silniku mam chyba za wysokie.
warunki pomiaru zachowane (dobrze zagrzany motor)
olej Mobil 1 5w50
bieg jałowy 1,7 Bar
2000 4,2
3000 6,0
4000 8,0
5000 >10,0 opór na "zegarze".
dalsze kręcenie nie miało sensu.

To był drugi pomiar w innym warsztacie, w pierwszym wyszło jeszcze więcej, więc uznałem, że mieli zepsuty manometr.
Dlaczego tak wzrasta ciśnienie? Czy coś jest przytkane w układzie smarowania, czy zaworek nadciśnieniowy się nie otwiera? Tutaj też mieli zepsuty manometr ?
Czym to grozi? Obawiam się pęknięcia obudowy filta oleju przy dużym ciśnieniu (szybka jazda)
Co z tym zrobić? Poradźcie.

  
 
Zaworek można wykręcić i sprawdzić bez wyciągania pompy oleju, jest przy kole pasowym wału , mógł się zatrzeć.

Były takie przypadki i skutkowały po niedługim czasie eksplozją filtra oleju .
  
 
Cytat:
2007-05-25 10:24:49, autoseba pisze:
Zaworek można wykręcić i sprawdzić bez wyciągania pompy oleju, jest przy kole pasowym wału , mógł się zatrzeć.


Też na to stawiam, no bo chyba nie jakaś niedrożność w kanałach olejowych, dawno by było po silniku.
Cytat:
Były takie przypadki i skutkowały po niedługim czasie eksplozją filtra oleju .


Mam wersję z wkładem i obudowa wygląda solidnie, ale 10 Bar robi wrażenie. BTW prawidłowo jakie powinno być max. ciśnienie, bo nigdzie nie podają? IMO max 6 Bar, ale mogę się mylić.
Dzięki, pozdrawiam.
  
 
Mam podane tylko ,że powinien być 1bar przy 690obr/min.
  
 
ciśnienie na biegu jałowym przy ciepłym silniku (olej >=90*) powinno być 1,0-1,5bara
Maxymalne ciśnienie to 6 barów (przy takim ciśnieniu otwierać się powinien zawór nadmiarowy)