Argenty L-jet i LE-jet, wymiana silnikow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pojawia sie nastepujacy problem mianowicie mam dwie argenty{to akurat nie problem} ale jedna jest na L jetronicu a druga na LE jetronicu , mam zamiar przelozyc silnik z argenty L-jetowej do LE-jetowej karoserii ktora idzie w poniedzialek do poprawek blacharskich i chce to zrobic "madrze" czyli bez zbednego drutowania bez niszczeniauszkodzenia instalacji elektr itp,a pozostaly silnik LE trafilby do argentykaroserii L jetowej, jak sie do tego zabrac? czy poza 5 pinowa wtyczka na przeplywomierzu i komputerem wtrysku{?}LE jet ma jeszcze jakies roznice{wtyczki? czujniki?} czy trzeba przekladac cale wiazki czy wystarczy wsadzic silnik L jet z przeplywomierzem LE do budy i instalacji wtryskowej argenty LE i odwrotnie? czy moze poprzekladac silniki zostawiajac w aucie kolektory dolotowe z kompletnym wtryskiem wiazka kompem itp?
  
 
Cytat:
2005-09-15 16:24:41, Bart128 pisze:
pojawia sie nastepujacy problem mianowicie mam dwie argenty{to akurat nie problem} ale jedna jest na L jetronicu a druga na LE jetronicu , mam zamiar przelozyc silnik z argenty L-jetowej do LE-jetowej karoserii ktora idzie w poniedzialek do poprawek blacharskich i chce to zrobic "madrze" czyli bez zbednego drutowania bez niszczeniauszkodzenia instalacji elektr itp,a pozostaly silnik LE trafilby do argentykaroserii L jetowej, jak sie do tego zabrac? czy poza 5 pinowa wtyczka na przeplywomierzu i komputerem wtrysku{?}LE jet ma jeszcze jakies roznice{wtyczki? czujniki?} czy trzeba przekladac cale wiazki czy wystarczy wsadzic silnik L jet z przeplywomierzem LE do budy i instalacji wtryskowej argenty LE i odwrotnie? czy moze poprzekladac silniki zostawiajac w aucie kolektory dolotowe z kompletnym wtryskiem wiazka kompem itp?



inne jest cisnienie paliwa, rezystancja wtryskiwaczy, sterowanie pompa paliwa (w L- styki w przeplywomierzu, dlatego kostka ma 7 zamnaist 5 pinow). Nie latwiej podmienic Ci, gdy bedziesz mial silnik na wierzuchu same wtryskiwacze z regulatorem cisnienia paliwa? .
  
 
to ja się podepnę pod temat..

interesują mnie:
-rezystancje i wydajności wtryskiwaczy
-rezystancje i wydajności wtryskiwaczy rozruchowych
-ciśnienie paliwa
  
 
Marcin nie chwal mi sie tu ze znasz detale rozniace L od LE i nie opowiadaj o rezystancji wtryskiwaczy tylko radz co zrobic;P chcialbym przelozyc kompletny silnik na Lu a to dlatego ze ten silnik pracuje prawidlowo rowniez na benzynie a LE niestety nie, tzn zapala na benie i tyle, gasnie ... nie pracuja chyba 3 z 4 wtryskiwaczy, mam zapasowe wtryski ale "biale" chyba z La bo LE ma zolte tak? i w tym caly problem, przelozenie kompletnej wiazki do wtrysku wiaze sie z "grzebaniem" wycieciem jej z instalacji elektr samochodu co?? jesli tak to sie za to sam nie zabiore bo jestem nieqmaty w elektryce myslalem zeby najlatwiej zadzialac i podmienic silniki zostawiajac wtrysk z kolektorem w aucie ale zapomnialem ze ten LE nie dziala na benie ... no tyle odemnie... co ty na to Kosa? moze ktos jeszcze? any ideas?
  
 
wiązki wyjdą ci bez żadnego cięcia,tylko że to jest strasznie dużo grzebania i nie wiem czy kostki przed komputerem będą takie same
  
 
napisalem Ci o roznocach miedzy ukladami, bo na tehj podstawie mozna ustalic co nalezy zmienic (a wlasciwie co mozna zostawic . Jesli chcesz zmienic instalacje wtryskowa musisz zmienic prawie wszytsko (z wyjatkiem zaworu pow. dodatkowego, czujnikow temp, , kolektora i przewodow paliwowych. Inna jest wiazka, sterowniki, przeplywomierze, wtryskiwacze, pompy paliwa,, wtryskiwacze. albo przerzuc wsyztkie wymienione elementy, albo zaloz do silnika ktory zamierzasz wlozyc wtryskiwacze z regulatorem od L - wiazka, "komp", pompa, przeplywomierz itd zostana na samochodzie.
  
 
Możesz to zrobić na 2 sposoby: pierwszy to przełożenie silników bez wiązek, jednak wtedy będziesz musiał zamienić również przepływomierze (l ma wejscie na 7 pinów i załącza pompe paliwa, natomiast le załącza ją przekaznikiem) i nie wiem jak z TPS-ami ponieważ różnią się wyglądem, ale zasada działania jest raczej taka sama (włącznik-wyłącznik). Natomiast reszta osprzętu jest kompatybilna i w jednym i w drugim ZA WYJĄTKIEM WTRYSKÓW!!! Musiał byś zmienić listwy z jednego silnika do drugiego ponieważ z tego co pamiętam (nie wiem czy podam dobre wartości no ale...) wtryski w L mają rezystancję ok. 3.5 Ohma natomiast w Le 16.5 (te pierwsze są szare natomiast drugie żółte). Druga opcja to przekładanie silników z wiązkami, ale to łączy się ze zmianą przewodów zasilających... Jak wybrał byś opcję numer 2 to powiem ci dokładnie który kabelek gdzie . Natomisat za prostsza uważam osobiście opcję nr 1.