Accent"96 1,5 - nie może zapalić - serwis rozkłada ręce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Nęka mnie następujący problem: Sporadycznie (od raz na miesiąc do kilku razy w tygodniu) silnik nie chce zapalić. Fakty są takie:
- accent'96 GLS 1,5
- rozrusznik kręci,
- samochód jest zimny (jak jest ciepły to zawsze pali)
- samochód jest garażowany (więc raczej nie wilgoć)
- wezwany serwisant posprawdzał co mógł swoim komputerem i wg niego wszystko jest OK - zalecił przycholowac auto do serwisu
- tak zrobiłem, ale niestety na miejscu zapalił i serwis nic nie znalazł
- jak już zapali to pracuje OK, nie gaśnie, nie traci mocy
- wczoraj wstawiłem do garażu, a dziś nie mogę zapalić

Pewnie nie podałem wszystkich danych bo mało się znam i nie wiem co jest istotne.

Poradzcie gdzie szukać? Jakieś styki zaśniedziałe? Paliwo nie dochodzi? W końcu silnik zapala, ale nawet po kilkunastu próbach i po kilku dniach.

Pozdrowienia,
  
 
Mialem podobnie. U mnie to byly zasniedziale styki na zlanczce czujnika polozenia walu korbowego (wyczysc i podoginaj w gniazdach zenskich zeby lepiej siedzialy). Serwis tez nie wiedzial - sam odkrylem. Jest to podstawowy (elektromagnetyczny) czujnik - bez niego autko nie zapali a jak go odlanczysz na chodzacym silniku to zaraz gasnie - nawet nie przechodzi w tryb serwisowy. Sa 3 styki - dawal sygnal ze jest podpiety ale juz nie ze wal korbowy sie kreci.

- samochód jest zimny (jak jest ciepły to zawsze pali)

W koncu trafi ze nie zapali - po prostu wczesniej czujnik mial przejscie i jeszcze je trzyma.

Dodatkowo sprawdz styki przekaznika zasilajacego komp - ale to dla zasady.

Paliwo nie dochodzi? - zrob na chwile kabelkiem obejscie przekaznika pompy paliwa na "+" to uslyszysz czy pompa chodzi i wtedy proboj zapalic. Ja mam tak zrobione na wszelki wypadek.

Napisz czy pomoglo chociaz i tak nic innego nie doradze.

[ wiadomość edytowana przez: Cobra_JM dnia 2005-09-11 05:36:14 ]
  
 
A macie może jakieś sugestie do tego:
Jak autko zimne to pali na cacy , jesli sie zagrzeje i go zgaszie i chce odpalic to albo nie odpala albo jak juz odpali to ma obroty 100-300 i załapuje po 3-4 sec. na normalne obroty!???
hmmmm???
  
 
Cytat:
2005-09-11 05:05:51, Cobra_JM pisze:
Mialem podobnie. U mnie to byly zasniedziale styki na zlanczce czujnika polozenia walu korbowego



Czy do czujnika polozenia walu korbowego mozna dostac sie od gory czy od dolu? A jak od dolu to czy potrzebny bedzie kanal?

  
 
Wydaje mi się że styki na zlanczce czujnika polozenia walu korbowego to nie to, ale tak mi się wydaje. Najlepiej zrób tak, że jak ci się tak zdaży że nie bedzie chciał odpalić to po prostu wykręć świece i sprawdz czy jest iskra. Jeśli na świecach ja będziesz kręcił rozrusznikiem i iskra będzie to trzeba szukać bo problem jest z paliwem, ale jesli iskry nie będzie trzeba sprawdzić np. tranzystor mocy, cewkę zapłonową, kopułkę, przewody itp.
  
 
Trzeba tez sprawdzic czujnik temp. ten z dwoma pinami,on wlasnie jest odpowiedzialny za podanie temp do ECU. W Scoupe znajduje sie on na obudowie termostatu.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-11 10:34:59, Gother pisze:
Czy do czujnika polozenia walu korbowego mozna dostac sie od gory czy od dolu? A jak od dolu to czy potrzebny bedzie kanal?



Od gory, u mnie - Accent 95 - jest nisko na scianie bloku silnika. Zlanczka jest jakies 10 cm od niego.

Cytat:
ale jesli iskry nie będzie trzeba sprawdzić np. tranzystor mocy, cewkę zapłonową, kopułkę, przewody itp.



W Accencie nie ma kopulki a iskra z cewki steruje komp dostajac impuls z czujnika walu.

[ wiadomość edytowana przez: Cobra_JM dnia 2005-09-12 03:23:44 ]
  
 

HEJA

immobilajzer w kluczu i antena w stacyjce sie widza ?

propozycja - zmień klucz na zapasowy i zbadaj sprawe ?

pa
pawson

  
 
Tak jak mówia...jak nie pali to wtyczki na silniku różniaste rozłącz i załącz...u mnie tak w serwisie bujanie na wolnych obrotach wykasowali---po prostu wtyczki...
  
 
A czy zapala sie check engine? Jak kupilem swojego accenta to sytuacja byla taka ze czasami nie chcial zapalic. Jak zapalil to obroty skakaly.Zapalala sie czasem lampka check engine. Przypadkiem ruszajac wtyczki roznych czujnikow zauwazylem ze czujnik temp w termostacie po ruszeniu wlacza wentylator. Samochod od poczatku sporo palil i nie byl zbyt dynamiczny.Wymiana czyjnika rozwiazala wszystkie problemy. Pali malo i idzie jak rakieta. Nie ten samochod
Pozdr
  
 
Ja bym sprawdził czujnik temperatury, który daje info do kompa. Jak wczoraj go sprawdzałem i zapomniałem podpiąć to mogłem zapomnieć, że odpalę. Podpiąłem i załapał odrazu. Może faktycznie jakieś styki u Ciebie niedomagają