Zakładać strumienice czy nie????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poradzcie czy założenie strumienicy do scoupe polepszy coś osiągi czy nie (oczywiście w połączeniu z stożkiem i wydechem)??? Bo gdzieś doczytałem się iż ktoś pisał iż nawet generalnie pogarsza osiągi??? Wypowiedzcie się na ten temat.

A tak wogóle to głośno będzie chodził mój scoupik na stożku, strumienicy zamiast kata i tłumiku końcowym przelotowym??? Bo niechciałbym by głośno ryczał i sie zastanawiam czy czasem nie dospawać do mojego orginalnego tłumika tylko samej końcówki????
  
 
wg mnie zbędny wydatek ta strumienica sam mialem taką i nic nie dała po za zmniejszeniem grubosci portfela lepiej odłożyć kasę i zrobić profesjonalny uklad. wydechowy włącznie z kolektorami
  
 
a ja zapytam sie tu jeszcze o jedna sprawe,jeżeli ktos ma juz stary katalizator nadajacy się do wymiany, to lepiej dac rure czy stumienicę, i jaki to ma wplyw na sonde lambda bo ona dostaje tez chyba sygnal z katalizatora.reasumujac co sie befzie dzialo jak wspawam kawalek rury na przelot, lub strumieniće w obudowie katalizatora
  
 
Wstawic rure, lub zostawić pusty kat-trochę bedzie dzwonił
Sonda jest przed katem w kolektorze i usuniecie kata nic jej nie zrobi! chyba , że są 2 sondy -przed i za katem to wtedy mogą byś siupy...
  
 
jest jedna sonda przed katalizatorem
  
 
no niby jest w wydechowym ale czy, przez to że kat dopala yte różne pierdy, i ktoś kiedyś powiedzial mi o jakiś falach zwrotnych, nie wiem o co tej osobie do mońca chodzilo dla mnie juiż to jest czarna magia
  
 
Do strumienicy- popieram Speedmastera. Załóż jakiąś puszkę rezonansową zamiast niej jak chcesz mieć ciszej albo po prostu rura.

Cytat:
2005-09-11 14:07:20, gt115pssss pisze:
a ja zapytam sie tu jeszcze o jedna sprawe,jeżeli ktos ma juz stary katalizator nadajacy się do wymiany, to lepiej dac rure czy stumienicę, i jaki to ma wplyw na sonde lambda bo ona dostaje tez chyba sygnal z katalizatora.reasumujac co sie befzie dzialo jak wspawam kawalek rury na przelot, lub strumieniće w obudowie katalizatora



Sonda lambda bada zawartość tlenu w spalinach dzięki czemu silnik dostaje informacje o składzie spalanej mieszanki paliwowo powietrznej.
Katalizator z tego co pamiętam redukuje tlenki azotu i może jeszcze czegoś tam, ale z Lambda nie ma nic wspólnego.
  
 
Cytat:
2005-09-10 19:23:41, snoopi pisze:
Poradzcie czy założenie strumienicy do scoupe polepszy coś osiągi czy nie (oczywiście w połączeniu z stożkiem i wydechem)??? Bo gdzieś doczytałem się iż ktoś pisał iż nawet generalnie pogarsza osiągi??? Wypowiedzcie się na ten temat. A tak wogóle to głośno będzie chodził mój scoupik na stożku, strumienicy zamiast kata i tłumiku końcowym przelotowym??? Bo niechciałbym by głośno ryczał i sie zastanawiam czy czasem nie dospawać do mojego orginalnego tłumika tylko samej końcówki????


ja wam ludki powiem tak:
samo zrobienie wydechu niewiele daje bo:
większość przeróbek z wydechami o których piszecie na forum ma zapewnić lepsze opróżnianie silnika ze spalin i to jest dobre!!! ale żeby to zagrało to silnik musi dostać więcej papu
numer polega na tym że jeśli układ wydechowy zapewnia lepsze opróżnianie niż standardowy (lepiej wysysa spaliny) to często występuje zjawisko wyciągania z cylindrów tzw. świeżego ładunku i moc zamiast rosnąć spada, wielu zaobserwowało to np. po wycięciu katalizatora bo właśnie spadł opór układu, a układ zasilania nie jest w stanie podać więcej niż jest ustawiony, sytuacja jest odrobinę lepsza w silnikach gaźnikowych, bo tam paliwo podawane jest podciśnieniem panującym w silniku
reasumując:
jak robić tuning silnika to począwszy od punktu ssania powietrza przed filtrem aż do końcówki wydechu z układem zasilania paliwem włącznie
  
 
A skąd taka puszę rezonansową skombinować???
  
 
W jakimś warsztacie tuningowym co robi wydechy powinni mieć; oczywiście w takim co projektuje i wykonuje "customowe" wydechy a nie takim co potrafi tylko przyspawac tłumik. Jakoś tak groszowa sprawa to jest.
AAAA i jeśli masz silnik turbo to lepiej bez puszki.


Cytat:
2005-09-12 13:23:15, Jarek_2 pisze:
ja wam ludki powiem tak: samo zrobienie wydechu niewiele daje



Zajrzyj tutaj

Oczywiście masz sporo racji, ale nie ma reguły; każdy silnik/ samochód reaguje inaczej
  
 
Olej struminice , chyba ze supersprint ci zorbi na zamowienie ( te luskowe i nadzwiekowe by allegro czy kielda to zabierak mocy i zlotowek), nie zrob bledu i nie wydlub puskzi od kata i nie zostaw. Zrobisz sobie samemu zrypana komore rozprezeniowa. Autu to nic nie pomorze a ty tylko zniszczysz osiagi. Prosta rura to jest to
  
 
Oki, tak chyba zrobię wstawię rurę i tyle... Tylko pozostaje niestety jeszcze jeden problem..... HAŁAS. Bo jak wsadze rure i tłumik przelotowy to nie będzie się w aucie dało gadać, no chyba że tylko przerobić mój fabryczny wydech końcowy (może tylko uciąć fabryczne końcówki, powiększyć otwór pod wymiar końcówki i wspawać ładną porządną eliptyczną????) Co WY na to????? Bo nie chcę ogłuchnąć w aucie.... a chciałbym przerobić ten wydech nie popadając w olbrzymie koszta... Bo jak już udrożnie go poprzez wywalenie kata to przydałoby się go trochę udrożnic na końcu...
PROSZĘ O RADY
  
 
Wczoraj siedzial u mnie w acc pelen przelot i tylko koncowy serja. W zasadzie dzwiek bez zmian zero basu na bardoz wysokich obrotach troche ryczal. Jednak ze dzis poszedl pelen przelot kwasmetu na koniec ( w obudowie mugenowej ale nie ma to nic wspolengo z mugenem) i jest hmm hardcorowo tj na wolnych tego nie slychac ale powzyej 2,5 sie nie da wiele rozmawiac
  
 
Jak ja wywaliłem kata i wstawiłem rure to moze jest ciutke głosniejszy na wysokich obrotach Czasami cos strzela, ale sam nie wiem co!?
  
 
Jak pisałem- puszka rezonansowa na środek. Nie stracisz dołu (momentu obrotowego czyli elastyczności czyli mocy na niskich obrotach). Kompletny przelot może oznaczać utratę mocy maksymalnej oraz elastyczności. Może- nie musi. Jednak najczęściej w seryjnym silniku właśnie to oznacza.
  
 
Cytat:
2005-09-15 01:55:00, HIN pisze:
Jak pisałem- puszka rezonansowa na środek. Nie stracisz dołu (momentu obrotowego czyli elastyczności czyli mocy na niskich obrotach). Kompletny przelot może oznaczać utratę mocy maksymalnej oraz elastyczności. Może- nie musi. Jednak najczęściej w seryjnym silniku właśnie to oznacza.



Elatycznosc heh mit zalozmy w niektorych potierdzlany, ale moc max ?? Wzrosnie i ew przsunie sie wyzej. Mam od paru dni przelot, jesttt bez prownania do tego co bylo w serji. Nawet na sryjnych ustawieniach dawki paliwa. Powiem ci tak co do elastycznosci prawie nie odczujesz co do mocy ze wzrosla odczujesz. Jak tylko Maciek Grabowski ogarnie nowa hamownie bedzie wykres co dal wydech...
  
 
mam u siebie w pony strumiennice i tak to wygląda: jeżeli założysz końcowy tłumik( ja nie mam) to będzie fajny efekt. samochód zejebiscie będzie mruczał w pewnym zakresie obrotów (2500-4000) słychac to przy mocnym wciśnieciu pedału gazu. przy spokojnej jeździe jest raczej cicho. Przy stałej prędkości NIE ma RYKU, HAŁASU jak przy tłumikach sporotowych( basowych) w aucie można rozmawiać itd. Ja u siebie mam przelot i jest troszkę głośniej ale jeszcze mi sie nie zudziło i chyba nie tak szybko sie nie znudzi POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2005-09-15 23:00:19, PioMan pisze:
Elatycznosc heh mit zalozmy w niektorych potierdzlany, ale moc max ?? Wzrosnie i ew przsunie sie wyzej. Mam od paru dni przelot, jesttt bez prownania do tego co bylo w serji. Nawet na sryjnych ustawieniach dawki paliwa. Powiem ci tak co do elastycznosci prawie nie odczujesz co do mocy ze wzrosla odczujesz. Jak tylko Maciek Grabowski ogarnie nowa hamownie bedzie wykres co dal wydech...



Dlatego piszę że może- nie musi podobnie jak nie musi oznaczać przyrostu mocy. Różnie w różnych silnikach
  
 
Powiem wam ze duzo kombinowalem z wydechem

Zacząlem oczywiscie od tłumika koncowego(Michael)-efekt sredni(chodzi o dzwiek i moc) poza tym po 1.5 roku byl calkowicie przepalony
Zmienilem wiec na basowy,nierdzewny-juz lepiej
Potem przyszedl czas na strumienice(łuskowa)-kolejny maly plus(lepszy dzwiek(bas) okolo 3 tys i latwiejsze wyprzedzanie na 5 biegu)

Na końcu wywalilem kata i..........równie szybko go założyłem
Hałas był nie do wytrzymania a zauważyłem tez spadek mocy.

Więc w moim przypadku całkowity przelot nie był idealnym rozwiązaniem