Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-04-09 14:10:47 hahaha... 2 - 3 sekundy... no to dluuugo... ![]() ![]() ![]() A przed zakupem na allegro jak pisalem - zajrzyj do archiwum - tam masz odnosnik do dzialu z poradami gdzie opisany jest sposob na wykonanie pewnej sztuczki ![]() ![]() |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-04-09 17:53:44 Mysle ze to urzadzenie zawsze przy wlaczaniu zaplonu odpala swiece zarowe pomagajac w ten sposob odpalic. Swiece chyba duzo szybciej sie nie zuzyja, bo (juz ktos pisal) ze sa obliczane na kilka lat zycia. Moze zamiast 8 beda Ci 5 zyly? Apropos rozrusznika to jak pewnie czytales ja przez poltora roku krecilem zeby odpalic na cieplym 2 lub 3 razy po jakies 8 - 10 sekund. Troche to komicznie wygladalo ale nie bylo innej mozliwosci, bo kazdy mechanik na co innego wskazywal (niestety ja za to placilem) a przyczyna byla jak sie okazalo banalna. Rozrusznik moj jeszcze zyje i chyba nic nie wskazuje zeby mialo sie to zmienic w najblizszym czasie.
A to ze to "cos" z allegro sie gdzies wpina to chyba nic innego jak wykonanie w sposob "bardziej elegancki" tego co tu jest proponowane w dziale porady. Jezeli jeszcze koniecnie chcesz wydac troszke kaski mozesz zmiezyc sobie sprezanie na tlokach dla uspokojenia nerwow ![]() |
![]() krzychoo2 Omega B Gliwice | 2006-04-10 11:41:27 jest jescze jeden sposób na szybszy niz 2-sekundowy rozruch
tego diesla ... sprawdź akumulator. ja zmienilem 2 dni temu i teraz odpala w ciagu 0,5 sek ![]() a nie mialem wiekszych problemow z odpalaniem zima ( poza jednym wyjatkiem ) |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-04-10 21:52:04 Ja mam akumulator nowke sztuke ![]() A czas pracy rozrusznika - dzisiaj mierzylem jak odpalalem go na cieplym: postal kilkadziesiat minut ale swiece sie nie zalaczyly - okolo 1,75 sekundy. Akumulator nie ma znaczenia jezeli na zimnym odpala na dotyk. U mnie jest to z miejsca bez ani ksztyny zbednego obrotu. Ale nie ma w tym nic nadzwyczajnego... Nawet przed remontem silnika kiedy z cieplym mialem kosmiczne problemy, to z zimnym tez szedl w ulamku sekundy. Po prostu olej zimny jest gestszy i lepiej doszczelnia silnik. Jak Ci sie pogorszy i bedzie trzeba krecic kilka sekund to po prostu zmierz kompresje. |
![]() krzychoo2 Omega B Gliwice | 2006-04-11 10:12:18 Ależ oczywiście że stan akumulatora ma znaczenie.
Na zimnym silniku, z przyczyn technologicznych luzy między gładzią tuleji cylindra a pierścieniami są mniejsze = większa kompresja + ładnie nagrzana komora spalania ( dzięki sprawnej pracy świec ) = natychmiastowym rozruchem ( nawet przy słabszym aku ). W przypadku ciepłego silnika gdy luzy ( na wskutek rozszeżalności termicznej )wzrastają, olej jest rzadszy oraz rozruch nie jest wspomagany poprzez dogrzanie komory spalania- uruchomienie silnika następuje poprzez uzyskanie odpowiedniego stopnia sprężenia powietrza i wtryśnięcie dawki paliwa. Przy niesprawnym akumulatorze proces sprężania będzie przebiegał wolniej - Czyli rozrusznik będzie wolniej i dłużej kręcił . Przerabiałem to wszystko 3 dni temu Akumulator wydawał się ok. ale po zmierzeniu go opornicą okazało się że, nie trzymał napięcia 10 V tylko 8 i spadał do 5 w ciągu 10s. Wnioski wyciągnijcie Sami. |
Arco Omega BFL 2,5 DTI Rumia / Gdynia | 2006-04-12 10:16:53 Miesiąc temu zmieniłem aku na nówkę - od czasu do czasu musiałem trochę pokręcić na ciepłym - no i w zimie miałem trochę przykrych niespodzianek.
Efekt nowego aku 72Ah - pali na dotyk czy to ciepły czy to zimny. Do tego miałem problem na starym aku ze po odpaleniu jeszcze raz mi sie zapalała kontrolka poduszek na 4 sec i gasła - nowe aku wyeliminowało problem. |
![]() krzychoo2 Omega B Gliwice | 2006-04-13 14:58:21 No to żeadna rewelacja, mi tez spalal 16l zimą, a teraz po wymianie termostatu pali 13,0 i przymierzam się do oddania auta do pompiarza w celu sprawdzenia wtrysków, pompy etc. |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-04-14 21:13:32
Moze troche zle wyrazilem swoje mysli... Nie ze nie ma znaczenia wogole, ale ze troche mniejsze jezeli odpala bezproblemowo na zimnym? Tak na rozum to cisnienie nie wazne chyba czy bedzie wytworzone szybko czy minimalnie wolniej, bo jak masz szczelne wszystko to nigdzie nie ucieknie. A to co pisalem z odpalaniem na zimnym i wiekszym poborem z akumulatora wtedy to pisze na podstawie tego ze jak odpalam na cieplym to nigdy jeszcze radio mi nie przygaslo / przycichlo, natomiast jak jest zimny to krecac po rozgrzaniu swiec zawsze przygasa dokladnie na czas krecenia. I stad wnioskuje ze wtedy jest wiekszy pobor. Ale ja sie przy niczym nie upieram oczywiscie i jezeli mysle zle to mnie poprawcie ![]() ps. Akumulator mam 92 Ah - wczesniej byl taki, to doradzono mi zeby kupic identyczny. A wymienic go musialem bo rozwalona stacyjka zwarla go na 4 dni i napiecie spadlo ponizej 0,5V |
szeryf21 Opel Omega 2,5 TD Włocławek | 2006-04-14 21:49:28 Jeśli jesteśmy już przy odpalaniu na zimnym i ciśnieniu niezbędnym do owego odpalenia to ja mam pytanko,ile powinno wynosić jedni mówia 22:1 inni 24:1 i jaka może być strata ciśnienia na poszczególnych cylindrach? |
![]() afx Omega B 2.5 TD Częstochowa | 2006-04-14 22:30:44 Podobno ponizej 24 nie powinno zejsc. U mnie dochodzi do 30 atmosfer. Mam karteczke z pomiaru. ![]() |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-04-14 22:35:10 Hmmm... tu sa rozne wersje z cisnieniem. W ksiazce sam naprawiam i w katalogach podaja ze 2,5 TD ma stopien sprezania 22,5. Natomiast niektorzy mowia ze to 27 powinno byc (mi tez jak robili remont to znalezli gdzies w jakims katalogu z danymi technicznymi ze powinno byc 27 czy 2 ![]() |
![]() SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2006-04-14 22:49:14 No dobra troche szkoly.
Stopien sprezania jest wartoscia technologiczna i jest zaprojektowana i jest niezamienna przez cale zycie silnika bo jest to stosunek pojemnosci jednego ukladu w DMP do GMP. Natomiast cisnienie sprezania jest wartoscia mierzona zegarem pomiarowym.I cisnienie zedu 30bar jest bardzo ok 27 jest dopuszczalne a ponizej zaczynaja sie problemy z tendencja wzrastajaca wraz ze spadkiem tego cisnienia |