Ponownie ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem z ABS-em podobny do wielokrotnie opisywanych, ale jednak inny. Odpalam samochod, kontrolka gasnie i przy uzyskaniu predkosci ok. 10 km kontrolka sie zapala. ABS nie dziala. Mialem uszkodzone przewody od przednich czujnikow i je wymienilem, ale to nie pomoglo. Pojechalem do znajomego i podlaczyl samochodzik pod komputerek Scan-100. Wg wyswietlonych danych z czujnikow predkosci przednie kola pokazywaly 40 km, a tylne 16 km. Czy walczyl juz ktos z taka usterka? A moze ktos podpowie od czego zaczac sprawdzanie? Przewody sa ok. przy sprawdzaniu miernikiem na pinach w komputerze ABS /po odpieciu kostki/ piny wejscia przewodow przednich kol nie pokazuja zadnego oporu natomiast obu tylnych ok. 10 kOhm. Nie wiem, czy to normalne, czy moze ubity komputer.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.

POZDRAWIAM!
  
 
Cytat:
2005-09-15 22:42:53, amigos1 pisze:
Witam! Mam problem z ABS-em podobny


Zacznij od wyczyszczenia nacięć na piastach z których czujnk odczytuje prędkość obrotów koła.
Poza tym (mogę się mylic) tylne koła są na jednym obwodzie co skutkuje tym, że jak padnie jeden czujnik to błąd się pojawia na obydu kołach
  
 
Hmm.. No wlasnie. Skoro sa ewentualnie na jednym obwodzie to w pewnym stopniu wyjasnialoby kwestie uszkodzenia obu. Nie bardzo jednak wiem, gdzie szukac tych naciec na piastach kol tylnych. Na przednich sa one widoczne, ale z tylu sa jakos zintegrowane z piasta. Chyba, ze dostep do nich jest dopiero po zdjeciu bebnow?
  
 
Cytat:
2005-09-15 23:03:32, amigos1 pisze:
Hmm.. No wlasnie. Skoro sa ewentualnie na jednym obwodzie to w pewnym stopniu wyjasnialoby kwestie uszkodzenia obu. Nie bardzo jednak wiem, gdzie szukac tych naciec na piastach kol tylnych. Na przednich sa one widoczne, ale z tylu sa jakos zintegrowane z piasta. Chyba, ze dostep do nich jest dopiero po zdjeciu bebnow?



maja osobne obwody.
  
 
Dzieki za informacje. A moze ktos wie, czy mozna sie dostac do tych naciec przy tylnych czujnikach? Moze faktycznie sa zanieczyszczone.

  
 
ja bym ci polecał dalek szukać w kablach i złączkach elektrycznych
  
 
W weekend wymienie kabelki z tylu i dobrze sie przyjrze piascie. Zobaczymy co z tego wyniknie. Obawiam sie, ze moze byc to jednak uszkodzenie komputera ABS.
  
 
kabelki wymienione i dalej nic z tego. Pozostaje raczej wymiana komputera ABS
  
 
Cytat:
2005-09-17 19:23:06, amigos1 pisze:
kabelki wymienione i dalej nic z tego. Pozostaje raczej wymiana komputera ABS



No ale czujniki mogą też byc złe przecież...
  
 
Taka opcje tez dopuszczam do siebie, ale latwiej chyba narazie bedzie podmienic komputerek ABS i sprawdzic. Musze tylko znalezc gdzies chetnego, ktory da sie namowic na podmianke na chwile
  
 
ja bym obstawił słaby styk przy kostce kabli ABS nad bakiem..

niestety starsze modele espero mialy kostki łaczeniowe kabli na zewnatrz i mozna ja znalesc w okolicach baku jak dobrze poszperasz to wyjdzie ci tam taka sliczna zabrudzina kostka laczeniowa wyczysc styki "kontakt 90" aaa wszystko powinno wrocic do normy...
  
 
Kabelki posprawdzalem i poczyscilem. Kostka prawego tylnego jest faktycznie na zewnatrz, lewego tylnego jest w srodku pojazdu. przewody sa wiec ok. Komputer podmienilem i tez nic sie nie zmienilo. Musze jeszcze raz podjechac na Scaner i dokladnie pospisywac sobie kody bledu bo przy pierwszym tescie skupilem sie jedynie na podawanej predkosci zamiast wszystko zanotowac. Podobniez powinna byc jakas roznica w podawanej predkosci kol tylnych do przednich. Czy ktos wie o ile km/h moze byc roznicy?
  
 
Moze mi ktos powie, czy po przekreceniu stacyjki powinno byc slychac silniki ABS? Np. w Passacie po krzekreceniu kluczyka slychac prace silnikow. Jak to jest w Espero. U mnie slychac jedynie pukniecie elektrozaworow. Jak sprawdzic, czy silniki sa sprawne? Jakim napieciem sa sterowane i jesli ktos moglby sprawdzic jaka opornosc powinna byc miedzy pinami gniazda silnikow A-B C-D i E-F bylbym bardzo wdzieczny.
Z gory dziekuje.