| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dooh F&F Sympatyk GM Korsa Gliwice | 2006-03-29 17:44:59 Jadąc dzisiaj autem zauważułem że żarzy mi się kontrolka ładowania. Wskaźnik lumela pokazywał koło 11 V. Na wolnych obrotach (poniżej 1000 rpm) kontrolka gasła ale woltomierz wskazywał dalej tyle samo. Napięcie po kilku km zaczeło spadać i w końcowej fazie miałem jakieś 10 V wycieraczkie ledwo chodziły, kierunki nie działały. Na wybojach/dziurach/ostrych zakrętach czasem kontrolka migała jasniej a czasem na pareset metrów ładcowanie wracało.
Jak wróciłem do domu nie mogłem odpalić bo aku zdechł. Po kilkunastu minutach stania w spokoju jakoś zakręcił i zapalił ale dalej to samo. Ruszając kablami przy alternatorze nie było zmian. Wszyskie kable i bezpieczniki zimne (chyba zadnych zwarć) Co się dzieje ? Możliwe że deszcz mi coś zalał czyy siadł np alternator/regulator napięcia? Jak to sprawdzić ? [ wiadomość edytowana przez: dooh dnia 2006-03-29 17:46:00 ] |
York F&F Wolny Słuchacz :) Peugeot 307sw Przemyśl | 2006-03-29 19:27:53 miałem identyczne objawy jak Ty i u mnie padł regulator napięcia. |
mate17 F&F Wolny Słuchacz :) zwloki Gorlice | 2006-03-29 21:08:10 Mialem bardzo podobne objawy. U mnie padly 3 diody, po wymianie juz jest dobrze. |
dooh F&F Sympatyk GM Korsa Gliwice | 2006-03-31 09:17:27 Więc sprawa wygląda tak. Miałem naderwany i utleniony kabel alterator-rozrusznik wymieniłem końcówkę (porządnie lutowanie +zaciśniecie) i styk jest na 100% dobry...ale:
Wczesniej zraz po odpaleniu auta na wolnych obrotach nie miałem ładowania i w chwili przekroczenia koło 1000-1100 rpm kontrolka nagle gasła a woltomierz błyskawicznie szybował do ~14,3 V. teraz jak odpalam auto kontrolka ładowania gasnie koło 1200 rpm ale musze rozkreć do koło 2000 rpm żeby woltomierz dość wolno poszedł do ponad 14 V. Jak je osiągnie to trzyma je juz nawet na wolnych obrotach. Czy kilku kilometrowa jazda bez ładowania (kabel trzymał się na 2-3 włoskach mogła doprowadzić do jakiegoś uszkodzenia alternatora że teraz wolniej łapie te 14.3 V ? Zauważyłem że kabel aku-rozrusznik na końcówce z też nie jest w najlepszej formie czy może on powodowac te objawy ? |