BARDZO duży spadek mocy na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
NIedawno założyłem do Lantry 1.6 16V instalacje LPG leonardo, niestety auto ma bardzo duży spadek mocy instalatorzy raz ustawili je tak że na gazie jezdziło (w moim odczuciu) lepiej niż na benzynie paliło ok 18-19/100 (gazu) normalnie przy mojej jezdzie paliło ok 13,5 - 14 l benzyny, przy kolejnej regulacji wyłaczono funkcje przyspieszania i tym samym przestawiono komputer tak że jezdzi dobrze tylko jak jest zimny. Obecnie twierdzą ze nic lepszego się nie ustawi trzeba kupić wariator. Zastanawia mnie to czy ten wariator faktycznie da bardzo wiele, czy warsztat chce wyciągnać kase. czy ktoś ma u siebie takie ustrojstwo i czy to faktycznie coś daje, a moze ktoś ma lantre z lpg i jak u was jest ze spadkiem mocy???


[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2005-09-22 21:20:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2005-09-22 21:49:02 ]
  
 
Co to za wariator? Co to jest?Silniczek krokowy?Jakiej generacji masz instalke LPG?Dla mnie spalanie 14 litrów benzyny jest niemożliwe do zrealizowania w mojej 2.0 carinie.Przynajmniej nawet przy autostradowej jeździe powyżej 160km.h średnie niewyjdzie takie wysokie.
  
 
Sąsiad ma gaz w Hyundai ACCENT 1.6 16V nie wiem czy to ten sam silnik.
Spalanie 9-10 trasa,12-13 miasto oczywiście LPG.
  
 
SebaE- a nie wiesz jak jest u niego ze spadkiem mocy i czy ma owy wariator??
  
 
Cytat:
2005-09-24 20:24:08, damian-k pisze:
SebaE- a nie wiesz jak jest u niego ze spadkiem mocy i czy ma owy wariator??


Wariatora nie ma, raczej na spadek mocy nie narzekał,ale musiałbym pogadac dokładnie.
  
 
Dla jednego 10% spadku mocy to dużo, a drugi nie zauważy nawet 30%. Subiektywna sprawa.
Wariator to urządzenie zwiększające wyprzedzenie zapłonu przy jeździe na LPG. Przydatna rzecz, ale i dodatkowy koszt.
Jeśli autko normalnie spalało 13-14 to +20% daje jakieś 15,5-17l (ciężką masz nogę). Pewnie wystarczyło by trochę poprawić regulacje. Ale wyłączać funkcje przyspieszania to można dla emerytów, a nie normalnie jeżdżących ludzi.

[ wiadomość edytowana przez: gondoljerzy dnia 2005-09-25 10:48:49 ]
  
 
tak ale bardzo wyraźnie czuć spadek mocy przy jezdzie na zimnym silniku i po nagrzaniu auto wyraźnie słabnie, pozatym gdy auto o mocy ponad 110KM ma problem z dogonieniem Vw polo albo astry 1.7D no to można mówic o raczej dużym spadku mocy
  
 
Duś i męcz gazowników. Jesli na początku jeżdziło super przy spalaniu 30% większym to powinno dac się podregulować na niewiele gorsze osiągi przy prawidłowym spalaniu.
Inna ewentualność to samodzielne regulacje, ale potrzebny jest program, PC-et i odpowiedni kabelek.
  
 
No właśnie też tak myślałem i pojechałem aby minimalnie zmniejszyli spalanie (mogli by np włączyć cut-off) ale jak przestawili to już jezdzić nie chce i teraz twierdzą że funkcja przyspieszania jest niepotrzebna (jak kurde nie potrzebna jak na początku gdy była właczona auto faktycznie jechało). Obecnie robią wielką łaskę że cokolwiek przestawią.
  
 
zmień gaziarzy, a tak wogóle to dolot masz oryginalny??czy czasem nie masz wsadzonej rury w dolot i siekowany żeby brał ciepłe powietrze z chłodnicy, ja tak miałem i mi spalało 14l przy spokojnej, teraz w 12 sie wyrabiam

pozdrawiam
  
 
temat zmian gaziarzy już kiedyś poruszałem i nie moge zmienić gdyż wiąże mnie gwarancja, dolotu nie ruszali ale tam jest pod maską tak wszystko upchane że cały kolektor dolotowy się nagrzewa więc tu raczej nic nie wymyśle. Cały czas zastanawiam się czy montować wariator czy duscić ich o regulacje.
  
 
może masz wsadzony za mały reduktor albo mikser nieodpowiedni
  
 
kontaktowałem się w tej sprawie z firmą elpigaz i sprawdzono wg homologacji mikser jest dobry a parownik nie jest za mały gdyż auto ma 114KM a zamontowany jest taki dla aut 100-140KM czyli w sam raz. Sam już nie wiem co mam robić, prawdopodobnie jak bede miał kase pojade do innego gazownika (jakiegoś dobrego) aby sprawdził poprawnosc konfiguracji, ale jeszcze zostało znaleźć jakiegoś dobrego bo ten u którego zakładałem instalacje nosi (ł) miano jednego z najlepszych warsztatów w mieście.