ŁOŻYSKO KOŁA TYLNEGO - umarło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
DZIEŃDOBRY!!!
Zaczeło mi wyć łożysko koła tylniego---chyba umarło
Kto doradzi jakie zakupić ???
mam auto :
1.8td z ABS-- to chyba istotne , hatchback !
Jakie to ma być lożysko
ile może kosztować
---czy wymiane tego lożyska można dokonać ( domowym kunsztem) , bez spycjalnych narzędzi .
Prosze o radę !!
  
 
Koszt łożyska od 60zł w górę wymiana prosta można samemu.
  
 
SKF 75zl.
  
 
Cytat:
2005-06-05 00:24:38, YasieK pisze:
SKF 75zl.



Producent nie inny a cena atrakcyjna. Wymiana samodzielna bezproblemowa.
  
 
KAGER-25zł
  
 
No tak, ale ile na Kagerze pojeździsz?
  
 
W styczniu poprzedni właściciel pozmieniał łożyska naTimkeny i po 2tys. są do wyrzutu.Nie mówię,że są złe,ale może było zle założone lub piasta do luftu.Także nie ma sensu wywalać sporo kasy jeśli nie ma pewności,że pomoże na 100%.Z tego co pytałem o Kagery,to nie jest tak zle.
  
 
No to rzeczywiście fachowiec, żeby timkena tak wykończyć
  
 
czy na jedno koło przypada jedno czy dwa łożyska ?
czy jest zalecana wymiana jeszcze czegość przy tej operacji?
piasty miałam wymieniane w styczniu na nowe .
  
 
W kole tylnym są dwa łożyska stożkowe, jedno małe i drugie większe, kupując dostaje się komplet, oba na raz, dodatkowo dobrze jak jest siemering gumowy i smar. Wszystko to powinno być w komplecie.
  
 
możesz dokupić ten cylinderek, który chroni łozysko, choć nie jest to konieczne, gdy delikatnie ściągniesz ten co masz, ewentualnie można go podprostować
  
 
Cytat:
2005-06-05 15:00:00, Raven pisze:
W kole tylnym są dwa łożyska stożkowe, jedno małe i drugie większe, kupując dostaje się komplet, oba na raz, dodatkowo dobrze jak jest siemering gumowy i smar. Wszystko to powinno być w komplecie.



Jejwen oba łożyska są identycznej wielkości
  
 
Modele po roku 90 mają w tylnym kole dwa łożyska identycznej wielkośći. Małe i duże ma mk4 i mk3
  
 
Dzięki Darku, nie wiedziałem, zmieniałem w RST Mk4 i były różne natomiast w Wannie jeszcze nie zmieniałem i stąd moja pomyłka.
  
 
Cytat:
2005-06-05 16:37:54, Darek pisze:
Modele po roku 90 mają w tylnym kole dwa łożyska identycznej wielkośći. Małe i duże ma mk4 i mk3



Niom. Osadzone w bębnie hamulcowym.
  
 
Ja za SKF dałem 40PLN na waryńskiego wawa a więc może przy okazji KAMILA, ale są w komplecie z bieżniami, które czeba bardzo spokojnie dobić do końca osadzenia w bebnie. Bo nie wyobrażam sobie zakładać nowych łożysk na stare bieżnie... No i tu jest największy ból, bo wybić stare bieżnie nie jest łatwo! Przecinak i młoteczek, może jakieś inne sposoby, ale generalnie problem. Cóż, ja się nie bawiłem bo miałem i bębny do wymiany więc poszło po całości!
Powodzenia
  
 
hmmm, skf za 40zł - jeżli to nie jakaś wyprzedaż to śmiem wątpić w orginalność tego skf-a

poza tym łożysk nie należy wbijać tylko wciskać na prasie
  
 
zakupiłam SKF
W PUDEŁKU DWA ŁOŻYSKA + Zimering + INSTRUKCJA we wszystkich językach oprócz POLSKIEGO !!
cena 98zł----KOSZALIN ul. 3-MAJA
  
 
co do lozysk z tylu ...
po tym jak mi padlo lozysko ktore mialem od zakupu auta, zalozyli mi intercarsa .. padlo po 600km ... wymienili na drugiego intercarsa (razem z trzpieniem) ... padlo po 4000km ... w innym warsztacie zalozyli mi znow intercarsa ... padlo po 1500km ....

teraz to chyba uderze w motocrafta bo mnie cholera bierze od tego huczenia ... :/
  
 
aha ... koszt za kazdym razem ok. 60zl (oprocz tego po 600km bo wymienili gratis) ...

chyba ze wezme od paradoksa te optimale ...
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=55953479