MotoNews.pl
  

Nagar w E36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!

Mam pewne obawy co do silnika w mojej beci E 36.Po odkręceniu korka wlewu oleju, zauważam sporo nagaru. Czy to mozna jakoś wypłukać?
Czy to jest zdrowe dla silnika? Poza tym cykają najprawdopodobniej zawory.Może to ma jakiś związek z nagarem?
Proszę o pomoc!
  
 
no i co Ci napisać ,jedno co mi przychodzi na myśl to wyszukiwarka na dole
p.s
jak to M40 1.8 to wałek do roboty ale znajdziesz jak poszukasz
  
 
lepiej nie płukaj zbyt intensywnie bo możesz rozszczelnić silnik, on się już do tego nagaru "przyzwyczaił". Poprzednik lał kiepski olej albo zmieniał zbyt rzadko.
Ja proponuję używać oleju dobrej klasy, nagaru to nie usunie ale bedzie dobrze. Jeżli był jeżdzony na mineralu to odradzam gwałtowne przejście na "supersyntetyk".

Polecam obejrzenie wałka i sprawdzenie drożności rurki spryskujacej.
Jak wałek nie jest mocno wytarty, a popychacze twarde, silnik nie stuka tylko cyka, a ty nie jesteś perfekcjonistą to uznaj, że jest OK.
Koszty.
Jeśli jest inaczej to użyj wtszukiwarki.
  
 
Dzięki za pomoc! Leję mu półsyntetyk a silnik nie stuka tylko cyka. Póki co narazie obejrzę wałek. Może jeszcze trochę pociągnie.
  
 
Cytat:
2005-09-30 10:32:06, Arrni pisze:
Dzięki za pomoc! Leję mu półsyntetyk a silnik nie stuka tylko cyka. Póki co narazie obejrzę wałek. Może jeszcze trochę pociągnie.


zazwyczaj, jeżeli wałek się "kończy" to objawem jaki chłopaki opisywali jest nie wkręcanie się na wysokie obroty, czyli np ciągnie do 4500 i koniec. pzdr
  
 
Moc ma a w obroty wchodzi pięknie. Tylko wnerwiające to cykanie.
  
 
Cytat:
2005-09-30 10:39:52, Arrni pisze:
Moc ma a w obroty wchodzi pięknie. Tylko wnerwiające to cykanie.


Oni do np 4500 też mieli moc, ale np przy tych obrotach dalej nie szedł wogóle. pzdr

Jeszcze pojeździsz, a z tym cykaniem to jeszcze może być problem z ciśnieniem oleju, opisywał to Michał25 też ma M40 i już to przerabiał.
  
 
Dzięki za odp.Powyżej 4500 bez problemu sie wkręca.Poczytam jeszcze na ten temat Pozdrawiam
  
 
Jeztom wie co pisze, możesz mu zaufać.
Za mierzenie ciśnienia zapłaciłem 10 zeta, warto sprawdzić.

Ja sprawdziłem ciśnienie i jest OK, wymieniłem hydrauliki wałek przyzwoicie wygląda, już zimny nie stuka, ale cyka delej mimo to,
podejrzewam dżwigienki. Ale to zabawa bez końca i narazie odpuszczam. Najprościej - wymienić wszystko albo nic.

Proponuję jednak zajżeć do wałka. Jak masz dużo nagaru to może zatkać się któryś otworek w rurce spryskującej wałek a to bardzo żle. Uszczelka pokrywy wtedy raczej do wymiany.



  
 
Myślę że uszczelka jest juz napewno do wymany(sączy się delikatnie olej).Pewnie się już zatkał otworek w rurce spryskującej wałek.Dzięki
  
 
Nie otworek tylko osiem otworków.