Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Arturek Sympatyk FEFK ![]() Escort kombi Kraków | 2007-05-31 22:01:34 Witam
Ja miałem podobny problem. Miałem fabryczny centralny i dołożony alarm. Zamarzyło mi się dołożyć przekaźnik opóźnionego gasnięcia wnętrza. Po dołożeniu przekaźnika alarm "myślał", że drzwi otwarte. Ponieważ chciałem przeprogramować pewną funkcję w alarmie podjechałem do "alarmiarza". Gościu coś przestawił i alarm nie wył pomimo opóźnionego gaśnięcia wnętrza. Sugeruję podjechać do specjalisty od alarmów. Sprawdź WSZYSTKIE czujniki alarmu, tzn: - wszystkie drzwi - tylna klapa (styk najprawdopodoniej na dole bagażnika, u dołu po prawej kilka blaszek. Jedna powinna się uginać) - pod maską silnika - ta najczęściej zwiera do masy bo jest niefabryczna pozdrawiam Arturek ----------------- Był Escort i Focus |
![]() dawidziarz Ford Escort KIELCE | 2007-05-31 22:27:26 Jestem pewien w 100% że to któraś z krańcówek. Może jakaś się poprostu wypięła lub zaśniedziała i niema styku takiego jaki powinien być. Sprawdź to dokładnie. Wiem coś o tym bo sam montuje alarmy ![]() |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-05-31 22:56:22 Ale zaśniedziała krańcówka nie da sygnału wywołującego alarm, którym jest zwarcie do masy. Bo jak jest zaśniedziała/zardzewiała/ brudna*, to nie będzie zwierać. A z opisu wynika, że coś jest tu ewidentnie zwarte i wywołuje alarm. sprawdź stan tylnej krańcówki z klapy bagażnika i domontowanej krańcówki z maski silnika. bo czasem "spece" nie separują tych obwodów i wtedy jest efekt w postaci: otwierasz maskę i światło ci się w kabinie zapala. Dodatkowo należało by odpiąć od alarmu czujniki dodatkowe (ultradźwięki lub wstrząsówkę) i sprawdzić działanie alarmu. Jeśli alarm będzie sie nadal powtarzał, to odłączasz od alarmu wejścia z drzwi, klapy, maski i sprawdzasz, który obwód wywołuje alarm. Ale jak ktoś zauważył, to alarm w trackie uzbrajania powinien zgłosić nieprawidłowość w działaniu czujników.
Możliwe, że jest inne zwarcie w obwodzie oświetlenia i ono powoduje te alarmy i załączanie brzęczyka. Tu też warto poszukać. Sygnały masowe z krańcówek, dwa obwody: drzwi kierowcy i reszta drzwi (by tylko otwarcie drzwi kierowcy aktywowało buzzer) schodzą się w skrzynce bezpiecznikowej, i tą drogą też warto pójść. Wiem coś o tym bo sam montuje alarmy ![]() * - niepotrzebne skreślić [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2007-05-31 22:57:19 ] [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2007-05-31 23:00:30 ] [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2007-05-31 23:03:49 ] |
jigsaw Ford Escort mk VII Chrzanów | 2007-06-01 09:34:15 Dziekuje za sugestie. Zdemontowałem kilka osłon i znalazłem nie podpiety sygnalizator zapalonych świateł, po jego podpieciu caly czas piszczał (nawet jak dzwi były zamkniete) W dzrzwiach kierowcy od krancówki do tego kabelka na kostce podpięte byly jeszcze 2 inne kable. Odpiołem jeden z nich i sygnalizator przestał piszczec. Teraz sprawa wygląda tak, że sygnalizator piszczy jak sa otwarte drzwi jak sie je zamknie to sie wylacza (czyli ok). Alarm normalnie sie zazbraja i normalnie dziala (nie wyje), ale wlacza sie tylko przy otwarciu drzwi kierowcy przy pozostalych drzwiach zero reakcji. Mysle ze na tym kablu podpieta byla reszta krancówek. Nic natomiast nie zmienilo sie w kwestii oświetlenia wnetrza caly czas swieci. Oswietlenie bagaznika dziala poprawnie zapala sie przy otwartej klapie a gasnie przy zamknietej. W którym miejscu szukac krancówki od maski przedniej? Moze pociągnac nowe kabelki od krańcówek i spiąc z drzwiami kierowcy tylko ze wtedy piszczyk bedzie sie wlaczal nawet jak ktos otworzy tylne drzwi. No i alarm tez bedzie pracowal poprawnie (sygnalizacja otwarcia ktorych kolwiek drzwi) Tyle ze nie rozwiąze mi sie sprawa oswietlenia. ![]() [ wiadomość edytowana przez: jigsaw dnia 2007-06-01 09:34:52 ] |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-06-01 10:24:31 Krańcówka maski musi być dołożona, bo seryjnie czegoś takiego nie było. szukaj jakiegoś dodatkowego wyłącznika. Zazwyczaj jest to gwintowana tuleja z jakimś trzpieniem. Jak masz to w wersji: metalowa tulejka z metalowym trzpieniem lub jest to pochromowane, to te wyłączniki lubią rdzewieć i sie zacinać. Ja od lat stosuje takie: mosiężna tulejka i plastikowy trzpień. I na taką radze wymienić.
A z tymi przewodami w krańcówce drzwi kierowcy. Z tego, co pamiętam, to w fordzie są dwa obwody: drzwi kierowcy i reszta drzwi i od tych krańcówek idzie po jednym przewodzie i spotykają się one w skrzynce bezpieczników, gdzie sterują przekaźnikiem czasowego wyłączania światła i buzzerem. Przynajmniej ja mam tak u siebie. sprawdź dokąd szedł ten przewód, który odłączyłeś. Możliwe, że była to zwora z pozostałymi krańcówkami. Aby alarm działał poprawnie, a auto zachoawło swoje funkcje, to te obwody łączy się razem za pomocą diod, które odseparują te obwody, tzn. będą puszczały sygnał na alarm, ale te sygnały nie będą sie wzajemnie zakłócać. Wystarczą do tego małe diody prostownicze typu 1N400x (x - wartość 1 - 7 oznacza max napięcie diody 1 - 50V, 7 - 400V). łączysz je w ten sposób, że końcówki z paskiem dajesz do czujników, a kocówki bez paska łączysz razem i puszczasz na wejście alarmu. I w ten sposób na wejście alarmu możesz podłączyć nieskończoną liczbę wejść, gdzie w momencie otwarcia pojawia sie masa i nie będą sie one zakłócały (otwarcie pozostałych drzwi nie spowoduje brzęczenia buzzera). Koniec wykładu ![]() ![]() |
jigsaw Ford Escort mk VII Chrzanów | 2007-06-01 10:50:51 Znalazłem w masce ta koncówke.
- mosiężna tulejka i plastikowy trzpień Po odłączeniu nic sie nie zmienia. Czyli to nie to. Pewnie jest gdzies zwarcie na mase. Przepatrze jeszcze raz wszystkie kabelki po kolei. Ten przewód któy odpiełem idzie do drzwi pasażera za kierowcą. U mnie to wszystko jest połączone na kostkach. Ehh mała wiedza duze problemy. ![]() |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-06-01 11:25:08 Jaki przekaźnik? |
jigsaw Ford Escort mk VII Chrzanów | 2007-06-01 11:29:12 Przekaźnik czasowego wyłączania światła |
![]() Arturek Sympatyk FEFK ![]() Escort kombi Kraków | 2007-06-01 11:50:17 1. Przekaźnik na szrocie to 10zł
2. Były wersje bez przkaxnika - była metalowa zwora. Poczytaj poradę: kliknij - porada ----------------- Był Escort i Focus |