Skąd pochodzi 1,5 DOHC w autach DAEWOO??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
mam nadzieje, że jeszcze tego nie było, bo nie znalazłem w szukajce...
mam pytanie:
skąd pochodzi silnik 1,5 DOHC 16V z Espero...???
wiem, że 1,8 i 2,0 są od Opla... gdzieś podsłyszałem, że ten silnik 1,5 jest od Mitsubishi... czy to prawda??

liczę na w miarę szybkie odpowiedzi...

pozdro!
  
 
Cytat:
2005-10-07 21:51:02, Dedis-vip pisze:
podsłyszałem, że ten silnik 1,5 jest od Mitsubishi... czy to prawda??


To nie jest prawda. Silnik 1,5 jest wytworem Dajewo .
  
 
Cytat:
2005-10-07 21:56:09, Esperynek pisze:
To nie jest prawda. Silnik 1,5 jest wytworem Dajewo .


Chciałbyś To tez licencyjny silnik opla (albo australijskiego holdena) , podobny do 1.4 16V np z Astry
  
 
aha... a jush myślałem, że jakaś Japonska technologia mi siedzi pod maską...
bo skrzynia jest chyba Opla, podobnie jak zawieszenie itd... no a nadwozie od makaronów...
no ale i tak trzeba przyznać, że jak na koreańca, to silnik całkiem udany... przynajmniej takie mam odczucia...


pozdro!
  
 
ja uwazam ze wszystkie silniki espero sa udane ale 1.5 jest nowoczesniejsza :d no i znowu kij w mrowicho hahahah
  
 
Cytat:
2005-10-07 22:16:44, Bartek1112 pisze:
ja uwazam ze wszystkie silniki espero sa udane ale 1.5 jest nowoczesniejsza :d no i znowu kij w mrowicho hahahah


Jaki kij w mrowisko, toż to nie podważalne fakty
  
 
wiec jak widzisz dedis-vp 1.5 jest najnowoczesniejsza jednostka w espero ze tak to ujme delikatnie
  
 
Cytat:
2005-10-07 22:13:44, Dedis-vip pisze:
aha... a jush myślałem, że jakaś Japonska technologia mi siedzi pod maską...



Tia... Ta "japońska" wyprodukowana na Tajwanie... albo w Polsce z dostarczonych z Japonii schematów.
  
 
no to wychodzi na to, że Dajewo se zapożyczyło blok, głowicę itd... trochę podłubali, może tuleje inne, czy coś że ma 1,5 zamiast 1,4 i .... mamy następną składankę (tak jak z resztą całe espero)tak???
ale jest spox... hmmmm... te małe żółte ludziki, chyba sami nic nie umią zrobic... ale widać poskładali całkiem niezły sprzęt...

pozdro!

[ wiadomość edytowana przez: Dedis-vip dnia 2005-10-07 22:31:40 ]
  
 
Cytat:
ale jest spox... tak??



TAK
  
 
nie chciałem wnikać w szczegóły, ale może ktoś wie, czym dokładniej różni się silnik w Espero [1,5] od tego "dawcy" z opla [1,4] ????
  
 
Komputerem, listwa wtryskowa, kolektorem dolotowym, - czyli calym zasilaniem - a czescmi mechaniczne sa inne z racji pojemnosci .

1.5 jest nowoczesniejszy co nie znaczy ze lepszy.
Roznica pomiedzy silnikami 4 zaworowymi na cylinder a 2 zaworowymi juz byla i nie ma sensu jej znowu poruszac. Jeden sie nadaje lepiej do scigania drugi do powolnej i spokojnej jazdy. Sa to z gola rozne silniki (charakterystyka mocy i momentu) i nie da sie ich porownac.
Jak ktos lubi szybka jazde to lepiej 16V a jak woli jezdzic spokojnie i nie "meczyc" silnika to 8V (bo ma nizej moment obrotowy) i tyle w temacie.
  
 
aha... no dzięki za odpowiedzi chłopaki!!

pozdro!
  
 
pisac mi sie nie chce bo juz 5.30 ale jedyne co mnie zawsze intrygowalo jesli chodzi o silnik 1.5 to czym rozni sie wersja koreanska ktora ma 100KM..zy to inne oprogramowanie czy tez elementy mechaniczne?? oczywiscie nie trzeba byc geniuszem zeby zrozumiec intencje mojego pytania
  
 
Cytat:
2005-10-08 05:23:33, qbaj pisze:
pisac mi sie nie chce bo juz 5.30 ale jedyne co mnie zawsze intrygowalo jesli chodzi o silnik 1.5 to czym rozni sie wersja koreanska ktora ma 100KM..zy to inne oprogramowanie czy tez elementy mechaniczne?? oczywiscie nie trzeba byc geniuszem zeby zrozumiec intencje mojego pytania



Nie wiem, ale przypuszczam ze to moze byc zwiazane z kwestia roznych norm wg ktorych podaje sie moc.
W USA norma jest inna niz w europie (w jednym obszarze podaje sie moc silnika, w drugim moc silnika obciazonego urzadzeniami napedzanymi paskami typu alternator, kompresor; poza tym sa jeszcze jakies inne roznice) a poniewaz koreanczycy czuja sie bardziej amerykanami niz europejczykami wiec stosuja wg mnie na 99% amerykanskie normy.
  
 
No dobra, to co w takim razie z 1,8 i 2,0? Bo o ile dobrze pamietam ich moce zgadzaly sie z danymi europejskimi?
  
 
To typowa jednostka opla 1,6 o zmniejszonej pojemności do 1,5 z uwagi na nasze przepisy do ubezpieczenia OC w owym czasie.OC było liczone od 1300 do 1500.Silnik pozostał ten sam a zmieniła się średnica tulei cylindrów ,tłoki,pierścienie.To niewielkie zmiany.Ten sam silnik o pojemności 1,6 l miał Opel kadet z ostatnich lat produkcji na rynki poza eurpejskie i inne pojazdy produkowane w koncernie GM.
  
 
amerykanie czesto podaja "moc na kolach", a u nas jest podawana "moc silnika", a pozatym jest minimalna róznica miedzy 1KM a 1HP
  
 
Cytat:
2005-10-08 20:35:46, Rysiek2 pisze:
To typowa jednostka opla 1,6 o zmniejszonej pojemności do 1,5 z uwagi na nasze przepisy do ubezpieczenia OC w owym czasie.OC było liczone od 1300 do 1500.Silnik pozostał ten sam a zmieniła się średnica tulei cylindrów ,tłoki,pierścienie.To niewielkie zmiany.Ten sam silnik o pojemności 1,6 l miał Opel kadet z ostatnich lat produkcji na rynki poza eurpejskie i inne pojazdy produkowane w koncernie GM.


No tak niezabardzo, jeszcze nie widziałem kadeta z silnikiem 1.6 16V, co oczywiście nie oznacza ze takiego niema
Natomiast kompletną bzdurą jest to ze koreańczycy zmiejszyli pojemność skokową bo kajś tam daleko Polacy sobie wymyślili, że stawki ubezpieczeń będą miały próg 1500 ccm. Zwłaszcza ze silniki te były montowane w samochodach jeszcze zanim Daewoo pomyslało ze będzie sprzedawać samochody w Polsce i wykupi FSO. No chyba że w Koreii też mają takie same przepisy
  
 
Cytat:
2005-10-09 01:40:30, Wiktor_ pisze:
amerykanie czesto podaja "moc na kolach", a u nas jest podawana "moc silnika", a pozatym jest minimalna róznica miedzy 1KM a 1HP



tylko ze "moc na kolach" jest raczej mniejsza niz "moc silnika" wiec zamiast 100KM byloby racze 80..