Jak odrożnić 24v od 12v w 520, 525 ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie hopaki z kentucky!
prosze o pomoc gdyż zachorowalem bardzo powaznie na bmw 520 lub 525, lecz nie mam pewnosci jak odroznic na oko silnik 24v od 12v.zamierzam zakupic w czwartek i nie wiem do prawdy na co zwrocic uwage przy zakupie.(jezeli chodzi o silnik oprócz wycieków i stuków ) please help.
  
 
Pieresze 2 fotki to silnik w technologii 12V, natomiast dwie następne w 24V.

1.

2.

3.

4.

Jak widać silnik nowszy czyli ten robiony z głowica 24V jest obudowany. Silniki w modelach 520 i 525 12V miały oznaczenie M20, natomiast 520 i 525 24V były oznaczone symbolem M50.

W modelu 520 silnik M20 był montowany od czerwca 1987 roku do września 1990 roku. Natomiast silnik M50 w tym modelu zaczęto montować od marca 1989 roku do końca produkcji czyli grudnia 1995 roku.

Podobnie w modelu 525 silnik M20 był montowany od czerwca 1987 do września 1990 roku. Natomiast silnik M50 zaczęto montować w styczniu 1989 roku a skończono wraz z zakończeniem produkcji modelu w grudniu 1995 roku.

Co do silnika M20 to lubią w nim pękać głowice. Matomiast w M50 podobno często zapychają się kanaliki olejowe doprowadzające olej do hydrauliki. Tyle ja słyszałem.

Co do tego na co zwrócić uwagę oprócz stuków i wycieków (ważne żeby silnik był zimy):
1. Jak odpala
2. Jak pracuje zaraz po odpaleniu, jeżeli pracuje nie równo kołysząc autem to najprawdopodobniej wałek rozrządu do wymiany.
3. Czy obroty są stałe - jeżeli nie to najprawdopodobniej coś jest nie tak z silnikiem krokowym.
4. Przejechac i zobaczyć jak przyśpiesza na poszczególnych biegach - czy chodzi miarowo bez potknięć podczas przyspieszania. Jak podczas jazdy zachowuje się temperatura silnika.
5. Po przejechaniu się zostawić go troche niech poochodzi na luzie i zobaczyć czy szybko rośnie temp. Czy wskazówka przekracza połowe wskaźnika jezeli szybko dochodzi do 3/4, a nawet przekracza tzn. że coś jest nie tak - prawdopodobnie układ chłodzenia zapowietrzony lub wisko do wymiany.
6. Sprawdzić kolor oleju i zapach - ważne żeby miał swój brunatny ewentualnie brązowawy kolor. Byle nie szary. Raczej nie powinien pachniec benzyną.

Co do reszty podzespołów to nie pisze bo o to nie prosiłeś. A jeżeli się postarasz to napewno coś sam na forum znajdziesz.

Jeżeli wszystko ci w autku będzie pasowało i do sprawdzenia pozostanie tylko silnik to i tak proponuje jechać na diagnostyke sprawdzić ciśnienie sprężania, ciśnienie oleju i na końcu zrobić analize spalin. Koszt około 80-100zł, a sen spokojny.

Jeżeli nikt ci tego wątku nie zablokuje - to sądze, że na pewno jeszcze ktoś coś dopisze.
  
 
Buczer jestes wodzem.
dziekuje uprzejmie za odpowiedz.

nie wiem dlaczego ktos moze usunac moje zapytanie?
czyzby bylo zbyt proste? jeszcze nie mialem czasu na przewertowanie calego forum.

jestem zakochany w e34 zaledwie od
ostatniego czwartku, kiedy to doswiadczylem wrazen z przejazdzki 525 i juz wiem ze to jest to co tygrysy lubia najbardziej.
w ten czwartek jade zakupic bo mnie szlag trafi.
nie wazne ze moge wtopic, ludzie w zyciu robia gorsze rzeczy.

cale zycie sie grzebalem w skodach, wiec rozumiesz jaki to dla mnie skok technologiczno zajawkowy.

mialem jeszcze na mysli wyglad przedniego gornego dekla ktory wyglada w jednych plasko( jak na zdjeciach od Ciebie) a w innych ma wystajacy element. czyzby roznica w napedzie rozrzadu?
i czy tak mozna rozroznic silnik 2.5 od 2.0?

tak czy inaczej zakochalem sie w e34

tu w UK jest mnostwo niedrogich i dobrze utrzymanych
maszyn ktore tylko czekaja by je dosiasc.
a przebiegi rzedu 100 000 mil nie odbijaja sie na ich kondycji
(niestety kolko nie z tej strony )

pozdrowka

p.s.
oszalalem


[ wiadomość edytowana przez: ptasiek dnia 2005-09-27 23:48:12 ]
  
 
Jeżeli chodzi o różnice w pokrywie rozrządu to niewiem czy w ten sposób odróżnisz model 520 od 525 - ale raczej nie bo widziałem 525 z płaską pokrywą. Także raczej sądze, że różnica ta wynika własnie tak jak napisałeś z rodzaju napędu - pasek/łańcuch. Ale do końca nie jestem pewien więc nie chce cie wprowadzać w błąd.

Co do usunięcia twojego postu - to chodziło mi o to, że jest tu wiele podobnych, a także jest kilka osób nadgorliwych, które kasują jak im się coś nie spodoba.

Co do wyboru aut to sądze, że nie zdecydowałbym sie na model 12V. Jak taki mam i wiem, że pozostawia on wiele do życzenia.

Pozdrawiam i życze dobrego wyboru.
  
 
Cytat:
2005-09-28 14:53:44, Buczer pisze:
Co do usunięcia twojego postu - to chodziło mi o to, że jest tu wiele podobnych, a także jest kilka osób nadgorliwych, które kasują jak im się coś nie spodoba.


Buczer, napisz kto, bo ciekaw jestem kogo masz na myśli. Są tylko trzy aktywne osoby w blokowaniu/kasowaniu JA-TOLO-MARCIN z czego Marcin ostatnio rzadko bywa albo przelotem. pzdr
  
 
Cytat:
mialem jeszcze na mysli wyglad przedniego gornego dekla ktory wyglada w jednych plasko


a jak nie jest płasko to znaczy ze ma tam naped vanosa
  
 
Niewiem kto bo nie śledze logów blokujących. Ale zdarza się blokowanie postów. I nie mam o to żalu bo nie jeden raz jest to słuszne.

Czasem jednak pojawia się jakiś post, w którym ktoś się che dowiedzieć konkretnego szczegółu i często jest odsyłany do tematów pokrewnych. Nie będę teraz konfabulował co i jak było bo nie pamiętam. Ale wiem, że kilka razy to zauważyłem.
I powiem szczerze - myśłałem, że ten temat zostanie odwołany do innych typu "...chce kupić E34 powiedzcie na co zwrócić uwagę..."

Sam miałem sytuacje w sprawie liczników. Chciałem wiedzieć czy mogę zmienić zwykłe na digital. I niestety odeslano mnie do tematu, w którym nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

POZDRAWIAM JEZTOM
  
 
Cytat:
2005-09-28 19:48:37, Buczer pisze:
Sam miałem sytuacje w sprawie liczników. Chciałem wiedzieć czy mogę zmienić zwykłe na digital. I niestety odeslano mnie do tematu, w którym nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. POZDRAWIAM JEZTOM


czasami odsyłanie do tematu pokrewnego nie ma na celu poinformowania że rozwiązanie problemu tam się znajduje, bardzo często tam najlepiej kontynuowac wątek, bo to ułatwi później np tobie znalezienie tego co Cię interesuje w jednym miejscu a nie w dziesięciu po troszkę.

Dzięki za pozdrowienia i też pozdrawiam