Przeprężenie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Szukam odpowiedzi na pozornie proste pytanie: dlaczego nadmierne sprezanie powoduje spadek sprawnosci silnika? Zakladam ze mamy dostep do paliwa wysokooktanowego (wiec spalanie stukowe nam nie grozi) oraz zywotnosc silnika nie ma wiekszego znaczenia (wyczyn). Wiadomo powszechnie iz aby wykorzystac mozliwosci walkow o dluzszych czasach otwarcia, nalezy zwiekszyc stopien sprezania, czemu jednak mozna to robic tylko do pewnej granicy powyzej ktorej parametry pracy silnika znow ulegaja pogorszeniu?
  
 
ja sie tam nieznam ale tak mi sie wydaje ze jak jest za mala przestrzen wybuchowa to moze toto niewybucha tak jak powinno i sie tam tłamsi?
  
 
nie wybucha jak powinno, i sie tlamsi... no nie moge tekst dzisiejszczego wieczoru
  
 
Bardzo ciekawy temat, napiszcie co wiecie....
  
 
podaje tylko moje wyobrazenie. skoro tlok jest tak blisko zaworów a czasem nawet zbyt bllisko to przestrzen wybuchowa jest mniejsza niz powinna. jesli sie myle to ch.. w dupe podsmiewcom - chetnie sie dowiem.
  
 
luz pat, po prostu zajebiscie mnei to rozbawilo
  
 
co prawda nie uważałem na wykładach z termodynamiki... i zdałem ją dopiero na ustnym po pary pisemnych...

ale może chodzi o to że wysokie sprężanie wymaga o wiele większej ilości pracy (termodynamicznej) i dlatego w normalnych zastosowaniach stosuje się sprężanie dwu- lub wielo-stopniowe
  
 
no chyba ze tak. to ok - mozesz sobie tego ch.. wyciagnac;d a propo samego pytania - jestem bardzo ciekaw czy moja teoria ma cos wspolnego z rzeczywistoscia?
  
 
z tego co ja wiem ( a wiem niewiele ) to silnik przy za duzym sprezaniu poprostu traci zbyt duzo energi na samo sprezenie mieszanki w cylindrach co powoduje zmniejszenie jego sprawnosci... tak biorac na chlopski rozum
  
 
no czyli mamy druga opinie rzeczoznawcy;p
  
 
Cytat:
2005-09-30 18:57:33, kobzacz pisze:
czemu jednak mozna to robic tylko do pewnej granicy powyzej ktorej parametry pracy silnika znow ulegaja pogorszeniu?


a jaka jest ta granica?
  
 
Vyzn-R - no to jest dokladnie to co napisałem wyżej... pan profesor mi nawet wykres narysował... mogłbym go powtórzyć i wkleic... ale ciut leniwy jestem.... chyba że mnie namówicie...
  
 
Cytat:
2005-09-30 20:54:29, Vyzn-R pisze:
traci zbyt duzo energi na samo sprezenie mieszanki w cylindrach co powoduje zmniejszenie jego sprawnosci



ujete idealnie
  
 
Cytat:
2005-09-30 20:59:49, schwepes pisze:
a jaka jest ta granica?



trochę +/- ciutkę
  
 
obiecany wykres:
na kolorowo są straty pracy przy sprężaniu jednokrotnym...



to tak jakbyśmy ręcznie próbowali dopompować napompowaną oponę w rowerze... w pewnym momencie już nie mamy na tyle siły by bardziej sprężyć powietrze w środku...
  
 
kumpel opowiadal kiedys ze przeprezyl
doszedl do 16 atm i mowil ze przy wysokich obrotach traci jakby moc
ale nie wiem czy ta granica to taka scisle 16 atm dla benzynowych silnikow
na pewno wiele od paliwa zalezy i konstrukcji silnika
  
 
ja widzialem 1.1 fire w sportingu co mial 19 atm i jezdzil wypiardowo
  
 
a jaka mial pompe wtryskowa? jezdzilo to na OO ?
  
 
ne, jezdzil na elfie szportowym
  
 
Cytat:
2005-09-30 20:54:29, Vyzn-R pisze:
z tego co ja wiem ( a wiem niewiele ) to silnik przy za duzym sprezaniu poprostu traci zbyt duzo energi na samo sprezenie mieszanki w cylindrach co powoduje zmniejszenie jego sprawnosci... tak biorac na chlopski rozum



jaki kolega mundy, no bym sie nie spodziewal
ale racja, w pewnym momencie cisnienie na garnach jest tak duze ze "hamuje" silnik bardziej niz napedza dla wałka kałuzowego z tego co wiem max cisnienie to kolo 12. ja mam teraz ponad 10