MotoNews.pl
  

Dziwne zachowania sekwencji Sirocco.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Mam Renault Megane II 2003 rok, 1.6 16V i instalacje sekwencyjna Sirocco. Wszystko jest dobrze, auto chodzi ale do pewnego momentu. Mianowicie przy ostrej jezdzie i przeciaganiu silnika na wysokich obrotach (na gazie) zgaśnie centralka i auto automatycznie przełacza sie na benzyne. Nie byłoby to aż takim problemem gdyby nie to, że po tym centralka w ogóle nie reaguje!!
Jezdzilem spokojnie i nic sie własciwie nie działo. Problem występował od początku. Wymienione zostały wszystkie elementy (listwa wtryskowa, 2 różne komputery, centralka, a nawet wielozawór.) Gdy podłaczam się laptopem i obserwuje odczyty, wszystko wygląda normalnie. W tym momencie gdy na centralce giną wszystkie diody, laptop traci również połaczenie z komputerem w aucie. Kalibracje i modelowanie nic nie dawają. Ustawianie ciśnienia na reduktorze i progu przełączania na benzyne przy spadku ciśnienia-- również lipa.

Dodam ze dzieje sie to niezawsze, raz przejezdzilem 60 km i nic a za innym razem juz po kilku km to sie stało. Proszę o pilną pomoc bo juz nie daje rady z tym autem!!! Słyszałem ze z nowymi Renault są problemy ale może ktoś juz robil taki wynalazek i wie jak trzeba postepowac.

Czekam na Wasze podpowiedzi
  
 
to raczej jest wina zle zamontowanej instalacji gazowej.czasami jak zbyt blisko sa przewody wn i nastapi przebicie na np. kable od gazu albo na sam kom gazowy tak sie moze dziwnie konczyc .zamontuj dodatkowa mase do kompa gazowego do akumulatora.postaraj sie aby przewody od gazu przechodzily jak najdalej od kabli wn.mozliwosci jest sporo ale raczej jest to sprawa elektryczna i napewno po stronie gazu.a czy przed resetem centralka pipczy?
  
 
Komputer od gazu jest blisko komputera samochodowego i rowniez akumulatora (nie wiem czy akurat to moze miec znaczenie). Byl przekladany w inne miejsce (niedaleko plastikowego kolektora, przy przewodzie doprowadzającym powietrze do niego i to samo sie dzialo.

Centralka nie piszczy w momencie "zawieszenia sie", chociaz raz zdarzyło sie tak, ze zgasła i piszczała przez caly czas do momentu dopiero zgaszenia auta. Sprobuje tez z ta masa, chociaz jedna jest do akumulatora (tak jak pisza w instrukcji), a druga do kasty.
  
 
jest taki przewod ktory slyzy do informowania centralki ze silnik pracuje z reguly podpinaja go pod plusa na ktorymstam wtrysku podepnij go pod stacyjke ale tak aby po wyjeciu kluczyka napiecie zanikalo a pojawilo sie jak przekrecisz kluczyk /nie pomyl z przewodami od wtryskow i nie jest to przewod podpiety do plusa przez bezpiecznik do akumulatora sprawdz w schemacie jest to kolor czerwony i jest opisany jako plus do wtryskiwaczy benzynowych. a sprawdzales moze jakie masz napiecie ladowania
  
 
Tak sprawdzalem napiecie ladowania tzn na laptopie w programie do obslugi tejze sekwencji jest takie cos wlasnie jak napiecie ladowania. Oscyluje w granicach 14,2 - 14,6 V. Sproboje znalezc ten przewod i podlaczyc tak jak napisales. Jedyny "maly problem" jest taki ze to auto odpalane jest na karte i juz wczesniej byl problem ze znalezieniem plusa po kluczyku (bo jest taki potrzebny), ale w złączu karty jednak taki plus sie znalazl.
A w przypadku znalezienia tego plusa i podlaczenia go pod plus po kluczyku, nie bedzie to stanowilo jakiegos problemu? (tzn nic sie nie stanie ?
  
 
szczerze tego niewiem raczej pytaj w servisie gdzie taki plus podpiac. to gdzie ten plus ci podpieli bo pisales ze juz byl z tym problem
  
 
problemem bylo znalezienie poniewaz auto jest zapalane na karte i jest przycisk START/STOP. A co do Twojego pomyslu jutro cos bede dzialal. Dzieki za rady, jutro sie odezwe czy cos udalo sie zrobic.
  
 
a czy jak jezdzisz bez laptopa to tez masz takie cuda? a jak gazownicy jezdza to tak samo.wsumie to jedz do fachmanow i niech oni majstruja bo jak sie kapna ze sam zmieniales ich podpiecia a cos ci padnie to mozesz miec problem z gwarancja