BARDZO PROSZĘ O RADĘ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE. 1.CZY DO PRAWIDŁOWEJ PRACY SILNIKA NA GAZIE MUSI BYĆ SPRAWNY KATALIZATOR? MÓJ SIĘ ROZSYPAŁ. 2.MAM INSTALACJĘ "ELPIGAZ", 1,5 ROCZNĄ, NIESTETY BEZ UKŁADU STERUJĄCEGO DAWKOWANIEM GAZU(KOMPUTERA).AUTO TO OPEL ASTRA MOTOR 1.4, JEDNOPUNKTOWY WTRYSK.CO MAM ZROBIĆ , PALI ZA KAŻDYM RAZEM INACZEJ, RAZ 10L/100 KM, A RAZ 13L/100KM? 3.RANO PRZY ODPALANIU(ODPALA NA BENZYNIE)BARDZO SPADAJĄ OBROTY, PRAWIE DO ZERA I ROSNĄ DO 1000, POPROSTU PUKI SIĘ NIE ROZGRZEJE TO NA BENZYNIE MOCNO SKACZĄ OBROTY, NA GAZIE CHODZI RÓWNO. 4. OD CZASU DO CZASU NA DESCE ROZDZIELCZEJ ZAPALA SIĘ CZEK(TAKA ŻÓŁTA KONTROLKA,CHYBA W KSZTAŁCIE SILNICZKA). BARDZO PROSZĘ , WYJAŚNIJCIE ,MOJE PROBLEMY,PYTANIA. Z GÓRY SERDECZNE DZIĘKI.
  
 
Witam, Pierwsza rzecz to nie używaj caps-lock'a .
1. Do instalacji I gen. (a taka jest u Ciebie - na marginesie niezgodna z przepisami o instalacjach gazowych) nie jest potrzebny katalizator, ale...
2. Najprościej jest założyć komputerek LPG (np. Autronic, czy Bingo M). Spalanie zależy w dużym stopniu od tego jak długie odcinki pokonujesz, stanu instalacji (filtr gazu, membrany w parowniku), regulacji i paru innych rzeczy.
3. Twoje kłopoty na benzynie mogą mieć przyczynę w rozsypanym katalizatorze, a w związku z tym z nieprawidłową pracą sondy lambda. Zapchanym filtrze paliwa, małą wydajnością pompy paliwa, zapieczonym wtryskiwaczem, przeprogramowaniem kompa benzynowego z powodu braku emulatora sondy lambda i/lub wtrysku.
4. Również Check (świecenie) może być związany z brakiem emulatorów - rozwiązaniem byłoby założenie komputerka LPG z emulatorem, albo przynajmniej samego emulatora.
  
 
Witam,
Dzięki za zainteresowanie i wyjaśnienie paru spraw.
Powiedz, a czy do tej instalacji mogę zamontować naprzykład układ sterujący "VOILA PLUS"? Jeśli tak, to czy wtedy będę musiał wymienić katalizator? Odnośnie spalania: Te różnice w spalaniu na stępują praktycznie w tych samych warunkach jazdy. Samochud mam dwa miesiące i tak kolejno zrobiłem 1 bak-290 km, 2 bak 290km, 3 bak-320 km, 4 bak 280 km, 5 i 6 bak 240 km, 7 bak 270 km. Do baku wchodzi 31,5 l.
  
 
Jakoś nie mam przekonania do Voila. Raczej polecałbym Bingo M. Bardzo dobra i polska (poza tym to Voila chyba nie ma emulatora wbudowanego, więc trzeba go dołożyć jeszcze). Czy będzie konieczna wymiana kata? To zależy jak pracuje sonda lambda, bo może się tak zdarzyć, że spaliny nie dadzą rady rozgrzać sondy do odpowiedniej temperatury jeśli katalizator będzie wypalony, a tym samym nie będzie hamował spalin, ale jeśli sonda teraz na benzynie pracuje poprawnie to nie ma potrzeby (chyba, że na przeglądzie będziesz miał przekroczone normy spalin i będzie upierdliwy diagnosta). A co do spalania to tankowałeś na tej samej stacji czy na różnych? Bo jak na różnych to może tak być (różna jakość gazu). Jeśli na tej samej to wiele zależy od warunków jazdy, temp. zewn. , stylu jazdy, wyregulowania instalacji, zużycia parownika (membrany). Jeśli będziesz zakładał kompa LPG to najprawdopodobniej będziesz musiał jeszcze zmienić parownik, bo możesz mieć założony zwykły do I gen. Ale to już stwierdzi gazownik.
  
 
Witaj Danek,
Dzięki jeszcze raz za pare wyjaśnień.
Teraz zamontuję kompa, zrobię regulację i zobaczymy co będzie dalej.
Jak będę miał jakiś problem to napiszę na forum.
Wprzyszłości liczę na Twoją pomoc.
Pozdrawiam, ZAX