| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-15 17:42:49 Witam
Zabrałem się dziś za demontaż pompy wtryskowej bo mechanior od pomp chce tylko samą pompę bo na patroszeniu bebechów bestii się nie zna - więc zacząłem od zdemontowania kolektora dolotowego, visco i sciągnięciu paska wielorowkowego oraz poluzowaniu alternatora. Teraz zastanawiam się co dalej bo z tego co się orientuję to należy odkręcić trzy śruby mocujące pompę oraz poluzować tą która znajduje się z przodu silnika (w tej tulei na której wisi napinacz paska) - ktoś mi mówił że trzeba delikatnie spróbować "wybić" pompę zabezpieczając przy tym koło zębate napędzajace pompę tak żeby nie spadło - no i zablokować główne koło pasowe (za pomocą jakiegoś bolca - tylko gdzie i jak ?? ) żeby się nie obróciło bo się fazy rozrządu poprzestawiają. Czy coś jeszcze trzeba wymontować ?? Bardzo proszę Szanownych specjalistów od bestyjek o porady.
P.S Czy tuleje wahaczy można wymienić przy wahaczu zamontowanym w samochodzie czy są one jakoś specjalnie wprasowane i jest konieczność wymontowania wahacza ?? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam. |
autoseba Jeep Wrocław | 2005-09-17 17:53:43 Za demontaż pompy nawet się niebierz -masakra. Nawet jak ci się uda ściągnąć to jest to nic w porównaniu z założeniem. |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-17 21:12:15
Nie jest tak źle już prawie skończyłem tylko pozostało mi ją jeszcze wyciągnąć z bloku - a nie mam takiego sprytnego ściągacza żeby ją wypchnąć bo tam jest taki jakby klin - kolega ma ale komuś pożyczył - więc pozostaje mi czekać albo coś sam zakombinuję. Z montażem też nie powinno być większego problemu tylko trzeba się troszkę pogimnastykować |
autoseba Jeep Wrocław | 2005-09-18 15:31:45 No to zdolny jesteś - powodzenia |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-27 23:44:25 Więc tak - najpierw dobre (chyba ) wieści - pompa wróciła z naprawy, wymieniona głowiczka na nówkę z serwisu bosh'a - cena razem z wymianą głowicy, uszczelniaczami itd. itp. oraz z ustawieniem 1500 zł czyli nie opłaca się regenerować różnica w cenie niewielka a w trwałości ogromna no i rok gwarancji
A teraz złe wiadomości - otórz po zamonotwaniu pompy i poskładaniu wszystkiego do kupy bestia nie chce zapalić - nie wiem co jest grane - pompę przykręciłem w ten sam sposób jak była wcześniej (oznaczyłem sobie położnie śrub na uchwytach) - paliwo tłoczy bo jak odpowietrzałem układ paliwowy to z każdego wtrysku ropa się lała a bestia nie chce zapalić Coś tam się musi dziać bo z przewodu od turbo idzie już dym Nie mam pojecia co jest nie tak, kilak razy już mi się wydawało że coś zaczyna łapać ale nic - może coś jeszcze trzeba ustawiać ale ja nie mam już pomysłów i od tego kręcenia już mi akumulator prawie padł
PLEASE HELP ME !!!! |
![]() Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2005-09-27 23:47:19 witam ,
jaki to model pomp i ile kosztuje nowa? |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-27 23:58:17
Model ? to są różne modele dla Omegi B 2,5TD ?? Nie mam pojęcia
Co do ceny nowych to też nie wiem ale na allegro za używkę po Bóg wiem jakim przebiegu krzyczą sobie 1500 zł więc nie ma poprostu sensu lepiej kupić nową głowiczkę i spokój. |
![]() Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2005-09-28 00:03:20 u mnie według tis jest VP36 |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-28 00:08:37
Dobrze ale znajomość modelu nie rozwiązuje mojego problemu więc odbiegamy od tematu ![]() |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-28 00:33:28 robiłem to wg książki - ustawienie pierwszego tłoka plus zablokowanie koła bolcem więc myślę że to powinno być ok |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-28 00:46:26 No właśnie tak sobie myślałem że to trzeba pewnie będzie zrobić tylko nie mam takiego czyjnika - trzeba będzie gdzieś zapożyczyć ![]() |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-28 20:37:20
Zapytałem dzisiaj znajomego mechanika który kiedyś robił głowicę w mojej Omedze i on też musiał ustawiać pompę wtedy - mówi że on też nie ma takiego narzędzia tylko ustawiał w ten sposób że poluzował sruby mocujące pompę i przesuwał ją a kolega wtedy próbował odpalić silnik i jak doszedł do momentu że silnik ruszył to przykręcił i git. Problem w tym że wtedy pompa była już uszkodzona i może dlatego mu się to udało bo lała paliwo jak wściekła - ja dziś wypróbowałem ten sposób i udało mi się doprowadzić do tego że silnik zaskoczył (ale po długim kręceniu) z tym że od razu gaśnie, nie trzyma obrotów i gasnie - bardziej juz pompy nie przesunę bo skończyła się regulacja - chyba nie obejdzie się bez tego czujnika
Na allegro widziałem samą końcówkę do niego za 49 zł ale jeszcze potrzebny jest zegar - skąd takie cóś wytrzasnąć ?? |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2005-09-28 22:48:49 Podjedź do warsztatu gdzie zajmują się wtryskami. Pan wepnie się w komp, sprawdzi początek wtrysku, ustawi głowiczkę i będzie git. Przynajmniej tak u mnie robił. Koszt 100 PLN w moim przypadku. Prawie żaden, biorąc pod uwagę regenerację pompy. |
![]() Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2005-09-28 23:05:34 .....a koło pompy na łańcuchu rozrządu na zębach czasem nie przestawiłeć ? Może przez nieuwagę. |
domin__g Omega B caravan Leszno | 2005-09-29 05:29:50 Jezeli ktos majstrował przy pompie to powinien ja wstepnie ustawic na stole probierczym a to nalezy juz do mechanika który ją robił i skasował 1500zł. Jezeli to zapłon to najlepiej ustawić na lampe stroboskowpową o ile masz do niej dostęp... |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2005-09-29 08:16:58 OK dzięki Wam serdeczne za wszelkie porady - sprawdzę wszystkie wersje Pozdrawiam. |