Kierownica żyje własnym życiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie, mam problem z kierownicą.
Gdy zdejmę dłonie z kierownicy, ta wacha się delikatnie na lewo i prawo, mocniejsze wychylenia występują przy przejeździe przez tory kolejowe lub przy zjeździe z krawężnika.
Miesiąc temu wymieniłem u siebie :
1. Tuleja wahacza duża Ford / 2szt
2. Tuleja wahacza mała Ford / 2szt
3. Guma stabilizatora Ford /2szt
4. Sworzeń wahacza Moog/Trw /2szt
5. Przekładnie kierowniczą - ta używana.
6. Łącznik stabilizatora - prawy.
Po wymianie stukało czasami z prawej strony, teraz już kierownica lata. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy?
Chcę jechać na reklamację do warsztatu który wykonał wymianę i nie dać się wpędzić w kozi róg.
Bardzo proszę o porady, pozdrawiam serdecznie.
  
 
najpierw zajmij się oponami - do wyważenia, może jeszcze sprawdzenie zbieżności, jak jest zła to tez kiera może latac
  
 
Cytat:
2005-10-10 09:55:22, mss pisze:
najpierw zajmij się oponami - do wyważenia, może jeszcze sprawdzenie zbieżności, jak jest zła to tez kiera może latac



Bardzo dziękuje za informacje

Zapomniałem dodać, że zbieżność po wymianie była ustawiana.
Opony postaram sie sprawdzić w zakładzie wulkanizacyjnym,choć w momencie zakładania były wyważane.
Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Tom3cz3k dnia 2005-10-10 10:06:52 ]
  
 
to nie są opony tylko albo czegos nie dokrecili albo nie wymienili wskazuje wszystko na przekładnie jesli była uzywana to mogała sie rozlecieć i trzeba ją wymienic , podnieś auto i poszarp troche kołem to powinno sie wszystko wyjsnic , tylko najlepiej go podnies z obu stron tak by cały przód był w górze.
  
 
Ja mam to samo od dluzszego czasu... juz sie przyzwyczailem ;D ALe tez mnie to troszke wkurza! ;/
  
 
A rozumiem, że wcześniej wszystko było OK?? A jaka szerokość kapcia??
  
 
Cytat:
2005-10-10 11:16:15, Kielek pisze:
A rozumiem, że wcześniej wszystko było OK?? A jaka szerokość kapcia??



Wcześniej było ok, nie trzęsło
Szerokość standartowa 175/70/R13.
  
 
A JA BYM SPRAWDZIL ŁOZYSKO na kolumnie kierownicy na gorze przy kierownicy .
ponoc mozna to dostac i nie jest drogie
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-10-10 13:21:28, gryzonxr3i pisze:
A JA BYM SPRAWDZIL ŁOZYSKO na kolumnie kierownicy na gorze przy kierownicy . ponoc mozna to dostac i nie jest drogie pozdrawiam



Mam pytanie jak można by było je sprawdzić ?
Dzięki za odpowiedź.
  
 
Takie zachowywanie się kierownicy może być też spowodowane walniętą osnową w oponie.
  
 
jak zdejmiesz kiere to bedziesz je mial na wiezchu i tam jest igielkowe
pozdrawiam
  
 
Nie jesteś sam, witaj w klubie.
Do objawów dorzucę stuki przy szybkich krótkich ruchach kierownicą na postoju, wyrywanie kierownicy z łap przy parkowaniu pod krawężnik nawet niewysoki, szał w koleinach i zmianę samodzielną kierunku jazdy przy puszczeniu kierownicy lub samodzielne zacieśnianie zakrętu przy ostrych łukach. Te ostatnie bardziej drastyczne objawy udało sie wyeliminwać robiąc zawieszenie (właściwie to samo co Ty). Dodatkowo koło kierownicy obraca się ciężko.
Przy "tarze" przed pasami lub na torach puszczona kierownica wykonuje samodzielnieruchy lewo-prawo po 5 stopni bez zmiany kieunku jazdy samochodu.
P.S. Jak sprawdzić przekładnie kierowniczą nie wyjmując jej z samochodu.
PZDR
  
 
to mi sie dzieje prawdopodobnie to samo albo podobnie... ale to gdy jade po nierównym terenie to kierownica sie wacha w prawo i lewo ale moim zdaniem to w tym przypadku chodzi o koła... mam na 16'cali opony 215 z profilem 40 wiec wiecie... to robi swoje...a na szosie idzie idealnie tylko na dziurkach ale w waszych przypadkach to napewno cos innego a nie to
  
 
Ja bym sprawdzil raz jeszcze zbieznsc
  
 
a jak przy hamowaniu drgania kierownicy ustają?? jeżeli sa jeszcze gorsze to tarcze do wymiany
  
 
Cytat:
2005-10-10 21:39:02, diesel_power pisze:
Nie jesteś sam, witaj w klubie.



Mam BARDZO podobnie. Sciaganie przy hamowaniu wyeliminowalem wymieniajac kloce i tarcze (prawdopodobnie tarcze byly zwichrowane). Ale tez wjezdzajac na kraweznik kierownica ODSKAKUJE, tez "giba" sie prawolewoprawolewo o kilka stopni dosc szybko... tez czasami BARDZO ciezko sie kreci ale naprawde BARDZO BARDZO. Ciekawe czy to przekladnia!. ;/ ale wez tu czlowieku kup DOBRA uzywana przekladnie do Mk4. Niemozliwe!
  
 
Witam, odwiozłem właśnie Żonę do pracy. Sprawdziłem czy przy hamowaniu ruchy kierownicy wzmagają się, drga na lewo i prawo tak samo.
Odkryłem przy okazji, że ściąga na prawo po puszczeniu kierwonicy.
Co to może być? zbieżność?

Pozdrawiam, i dziękuje za porady
  
 
ja wam mówie ze to przekładnia kierownicza jest wybita , miałem praktyke na serwisie forda i prawie kazdy escort który przyjeżdżał miał to samo.najlepiej jest podnieś całe auto do góry i niech jeden szarpie kołem to zobaczycie ze jest luz wewnatrz ptrzekładni, pewnie nie ma juz wcale tam tych tulejek i se lata w kazdą strone.Jesli przy hamowaniu to sie wzmaga i nie mozna kiery utyrzymać to jest na 100 procent ten własnie problem.Koszt naprawy około od 130 do 200 zł zalezy co jest uszkodzone.pozdro.
  
 
No dzisiaj opieprzyłem mechaników za ustawienie zbieżności. Bo pojechałem na kanał i ze znajomymi zaczęliśmy szukać - drążek kierowniczy ma na "jabłku" z 0,5 cm luzu z prawej i połowę z tego z lewj strony tj. przekładnia do wymiany. Ustawianie zbieżności w takim razie nie miało zbytniego sensu, chociaż po robieniu zawieszenia należało to zrobić. Tyle że prosiłem o ocenę stanu przekładni a nic nie powiedzieli że rozdupczona. Oponki zjadło mi od wewnątrz do drutów.
Tak że zbieram $$$ na wymiane przekładni (wezmę regenerowaną)i liczę że pomoże.
Przy hamowaniu objawy mam bez zmian.