Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Sas_xr3i Escort Xr3i wawa | 2005-08-15 02:34:13 Witam, prosze bardzo wszystkich o pomoc.
Sprawa zaczeła sie tak. Zaraz po odpaleniu silnika na biegu jałowym bardzo mocno swiecila sie kontrolka ladowania... po dodaniu i puszczeniu gazu przestawala sie az tak mozno palic jednak nadal sie leciutko swiecila... stwierdzilem ze to alterantor....rozebralem go..... poprzepalane bylo uzwojenie jednej z faz.....dalem caly stojan do przewiniecia, kosztowało mnie to tylko 80 zł wiec sie na to zdecydowalem...typ od przewijania czyli przewijacz twierdzi ze tak samo wyprowadzil przewody jak przed regeneracja, dlatego bez sprawdzania czy mowi prawde polutowalem wszytko tak jak bylo, alternator zlozylem, wsadzilem do samochodu ....przy okazji rozlecial sie styk kabla od alternatora na rozruszniku, naprawilem to tez....calosc zlozylem i jest PROBLEM.... przekrecam kluczyk na zaplon (nie odpalam) a kontrolka juz zaczyna sie zaplac (po 2-3 sek rozjasnia sie na maxa i tak zostaje...kompleny poopa..... Gdzie moze lezec przyczyna?? Mam podejrzenia co do podlaczenia kabla od alterantora do rozrusznika, bo wszytko mi sie tam wczesniej rozlecialo i troche "na logike" to popodlaczalem i nie wiem czy w dobre miejsce podpialem ten kabel od altka.. dodam ze wszytkie kable maja przejscie..... prosze o jakies scheamty lub podpowiedzi zebym mogl zidentyfikowac wyjscia na rozruszniku..... Jak sprawdzic alternator czy jest prawidłowo złożony?? sory za długi wywód w tak błachej sprawie ale mnie to już przerosło... wczoraj i dzis do 2 w garażu i pomysły mi sie skończyły....moze komus cos przyjdzie do głowy zanim przyjdzie mi rozbierac znowu alterantor albo kupowac drugi...z gory dzieki pozdrawiam |
koval666 Bielsko-Biała | 2005-08-15 10:57:34 |
![]() bagggio Volvo V40 2.0 140KM Konin | 2005-08-15 11:46:53 |
![]() munIO Sympatyk FEFK Słupsk | 2005-08-15 14:56:26 Wydaje mnie się, że taka ostro świecąca lampka może być oznaką padniętego regulatora napięcia. |
![]() Sas_xr3i Escort Xr3i wawa | 2005-08-15 15:37:45 kurde wlasnie sie tez o to obawiam....(u mnie regulator jest razem z prostownikiem)
Sluchajcie a czy da sie sprawdzic alternator po wyjeciu ale nie rozkrecajac go? dzieki za schemacik koval666, baggio poszla inf na priva |
![]() Sas_xr3i Escort Xr3i wawa | 2005-08-15 15:50:10 aha jeszzcze co do scheamtu to co oznaczja np "c-1642" lub "g-1051" albo "s-1061"? przy przeowdach jest tak napisane np przy wyjsciu z alterantora. |
![]() miissiiu Ford Escort Koziegłowy | 2005-08-15 17:33:12 Wyjmij alternator i jedz do mechanika żeby go wrzucił na maszyne do sprawdzania alternatorów, a wczesniej jak porafisz to sprawdz diody (w jedną strone mają przewodzić a w drógą nie).
P.S. Jak bys podłączył zle kabel do rozrusznika to nie swieciła by kontrolka. Warto kupić drógi za 100zl [ wiadomość edytowana przez: miissiiu dnia 2005-08-15 17:35:05 ] |
koval666 Bielsko-Biała | 2005-08-15 20:08:46 Te "c-1642" lub "g-1051" albo "s-1061" to numery połączen g to masa s złącze lutowanie a c to wtyczka |
![]() Sas_xr3i Escort Xr3i wawa | 2005-08-16 12:01:51 no super , dzieki za te literki |
![]() Madex Red Essi Flair 1.3 Ostróda | 2005-08-16 14:39:29 Dla mnie udało się kupić alternator Bosch'a za 50 zł na szrocie - jeżdze na nim już 3 rok i chodzi - więc dobrze poszukaj - jeśli masz alternator Lucasa to mam nowy regulator napięcia do niego (nie uzywany) - mogę puścić go tanio - pozdrawiam |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-10-03 11:10:29 Mam pytanko Panowie odnośnie alternatora Bosch........ ![]() Nie będę tworzył nowego wątku wiec : mam doś słabe ładowanie 13,8-13,9 V bez obciążeń a ze światłami, radiem ok. 13,3-13,5 V......... Jakie mogą być przyczyny? - pasek chyba odpada ponieważ naciągnięty jest tak, że nie można go o 90 stopni przekręcić. - połączenia/styki na przewodach alternator-rozrusznik-akumulator czyściłem w zeszłym roku - więc może jeszcze nie zaśniedziały? ![]() - akumulator ma niecały rok (Delphi) Lampka ładowania się nie świeci ale wyraźnie za mały chyba jest prąd ładowania a niedługo zima ![]() Czyżby przyczyną były szczotki ale przebieg - 107 000 km....może jeszcze nie ? Jeżeli już szczotki by się wytarły to jak ich wymienić?.......na przykładzie w/w zdjęcia alternatora potrafi ktoś powiedzieć co odkręcić aby je wymienić? Czy te przewody, które widać przy alternatorze to są przykręcone bezpośrednio do szczotek?......pytam, bo urwał mi się jeden gwint (ten od cienkiego przewodu) i mam go ok. 0,5 cm i kiepsko chyba trzyma ten przewód chociaż już rok tak jeżdżę ![]() |
![]() dr_boom1 Sympatyk FEFK Escort VII 1.8 16V Świętochłowice | 2005-10-03 11:54:36 to jest na bank regulator napięcia -50zł |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-10-03 14:12:54 Regulator napięcia.....on jest sprzedawany razem ze szczotkami ?
A jak to wymienić, na wierzchu jest czy trzeba alternator wykręcać ? Czy te przewody co odchodzą od alternatora to są przykręcone do szczotkotrzymacza ? |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-10-04 07:56:20 Kurcze, nie kumam ![]() - rano, np. 13,6 a później podczas jazdy po rozgrzaniu silnika -13,9 z obciążoniem : światła, radio -bez obciążenia ; 14,1 V..........o sso chozzi ??? ![]() A jeszcze 2 dni temu ładował na obciążeniu światłami i radiem 13,5 V........ ![]() |