Które pióro dodać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w moim kancie są sobie resory i takie resorek składa sie z 3 piórek 1 główneg i 2 pomozniczych, róznej długosci, ale to chyba tak jak u wszystkich. I teraz pytanie zeby utwardzic mam dozucic jeszcze jedno pióro, czyli 4? jesli tak to które to dłuzsze czy krutsze?. Czu wywalić to najktutsze i zastąpic dłuższym?
  
 
Kant standardowo ma dwa pióra resoru,a nie trzy!Także jak masz trzy to po prostu już masz dołozone pióro,ew.zamontowane resory od kombi.Ewentualnie mozna kombinowac z długościami piór,jeśli jeszcze chcesz go utwardzić.Tylko po co?Ma być komfort taczki?
Pozdrawiam!
  
 
hmm, dziwne ja naprawde mam 3 pióra, Główne , pomocnicze dł ok 72 cm i jeszce jedno dł ok 42 cm, mam ksiazke napraw do poloneza, i tam jest dzjęcie amorów i one mają po 3 pióra, ale i mój ojciec i sąsiad w poldkach mają po 2 pióra, o co chodzi??????????????????
  
 
DFy standardowo miały po 2 pióra - 130 i 60 cm.
Widocznie masz jakieś przekładane/ przerabiane.

Co do zdjęcia w książce - mam sporo ksiązek do Fiata - i niektóre zdjęcia są conajmniej podejrzane

Jeżeli jeszcze chcesz utwardzać te swoje - spróbuj zamienić te najkrótsze pióra na inne (grubsze) lub pokombinuj z zamianą długich - nie dawno był wałkowany ten temat - Koniu coś pisał o piórach z Żuka
  
 
Patent z Zukiem tez czytałem, dziwna sprawa moze pokrostu ktos sie juz z tum bawił, chyba poprostu utwardze tylko amory zeby sie na boki nie bujał
  
 
B. dziwne,że przy 3-piórowych resorach masz jeszcze miękki tył
U mnie przy takiej konfiguracji jest twardy jak taczka.

Jak masz suwmiarkę,to zmierz z ciekawości grubość tych piór
  
 
a moze masz po prostu pióra z klasyka ? do 72r. byly wrzucane 3 pióra...z tego co pamiętam. Yaro ma tak u siebie w kancie, ale wydaje sie twardszy niz mój.
Same amortyzatory nie rozwiążą twojego problemu....tył masz dość wysoko i jest strasznie miękki.
Patent z piórem od żuka poddał mi Mrożek, ja tego nie testowałem, ale chyba jak bede utwardzał to dam 3 pióro, bo mam 2 komplety resorów i z jednego kompletu przerzuce pióro głowne ( odpowiednio skrócone ) do drugiego jako 3, a pozniej do hartowania i klepania ( podobno zmienia charakterystyke piór i zdarzaja sie przypadki ze pekaja ).
Ale zeby o tym pomyslec to trzeba miec pieniazki, a narazie u mnie ich brak
  
 
Trudno powiedzeć ki diabeł siedzi w środku
a grubość całego resoru to 22mm wiec nie wiem
po wymianie amorów jest ogromna ruznica, sam zobaczysz przy nastepnym spociku, a to narazie seria, teraz przynajmniej mozna nim jakos jezdzic po zakretach
  
 
Według książki pióra mają po 7,8mm (w normalnych 2-piórowych).
Czyli pewnie masz 2 standardowe + jedno cieńsze - tak jak u mnie.
W takim razie ja też nie rozumiem
  
 
tez chcialem modyfikowac cale zawieszenie na nizsze i twardsze ale kaski zbraklo , musze skolowac jakies 300zl to bede sie bral za to
  
 
A tak jeszcze wracając do tematu, to które pióro sie dodaje? dluzsze czy ktutsze?, czy jest to kwestia wboru?
  
 
sprawdzalem w ksiazce... powinny byc 2... ja mam 3 i nie wiem czemu.... nie byly razej wymieniane moze sie jakos pomnozyly
  
 
to sie staje coraz dziwniejsze ))
  
 
chlopaki! ja mam dwa. wiec co jest grane )) wydaje mi sie to smieszne. skoro macie 3 to powinniscie byc sztywniejsi. co??? dziwne kurde. hmmmmm.
  
 
Cytat:
a moze masz po prostu pióra z klasyka ? do 72r. byly wrzucane 3 pióra...z tego co pamiętam. Yaro ma tak u siebie w kancie, ale wydaje sie twardszy niz mój.

Koniu,klasyk miał cztery pióra i były one całkiem inne.Przede wszystkim miały mniejszą szerokość.Także nie wydaje mi się aby ktos wstawił tam pióra z klasyka.Pozdrawiam!
  
 
kaovietz..nie jestem pewny tego co teraz pisze ale na jednej stronie internetowej byly podane dane techniczne klasykow do 72r. i tak było napisane ze do tego roku Fiaty mialy po 3 pióra.
Moze Yaro pamieta tą strone...zeby pokazac te dane.
pozdrawiam
  
 
Z tego co własnie wypatrzyłem w mojej książce to klasyk ma 4 pióra a nie 3, ale może poprostu słabo widze
  
 
Koniu!Moje dane o czterech piórkach w klasyku pochodzą z własnych,nie zawsze trzeźwych obserwacji,jak i z książki Romana Skwarka"Polski Fiat 125p"WKiŁ,1969 Także raczej jestem pewien tego co piszę .Pozdrawiam również!
  
 
Mók Fiacik jest z 90 i ma po 3 pióra z tyłu i jest sztywny zakręty pokonuje sie cool a jak ktoś chce mieć hardcore to proponuje 3 pióra i amory usztywić lub bilstein ewentualnie możan też założyć odboje od jelcza
  
 
no ja mam 3 piora ale sztywny to on nie jest ... wiec o so hozi ??