Do czego idzie czarna rurka z zoltym paskiem - 1.8 TD ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Od czujnika cisnienia powietrza znajdujacego sie niedaleko puszki filtra powietrza odchodzi czarna rurka z namalowanym wzdluz niej zoltym paskiem. Rurka ta dochodzi gdzies w okolice turbiny, albo intercoolera, albo nie wiem czego, w kazym razie w tamtym kierunku. U mnie niestety zwisala ona calkiem luzno. Nie mam pojecia dokad ona isc powinna i jaka jest jej funkcja.
Bardzo prosze posiadaczy TD o sprawdzenie u siebie, dokad owa rurka idzie.

Pozdrawiam
  
 
Ja miałem to samo też była wyciągnięta jak byłem na przeglądzie to pytałem gdzie ją trzeba podłączyć otuż za turbiną całkiem głęboko z tyłu silnika musisz wymacać ręką jest końcówka jagby rurki i tam go podłącz.A do czego ona służy tego niestety nie wiem.
  
 
Do zaworu recyrkulacji spalin. Sterowanie podciśnieniem. Tegoż zaworu. Może ktoś celowo ją odpiął i zaślepił końcówki zaworu i wężyka ?
  
 
Cytat:
2005-10-27 13:44:21, Kris75 pisze:
Do zaworu recyrkulacji spalin. Sterowanie podciśnieniem. Tegoż zaworu. Może ktoś celowo ją odpiął i zaślepił końcówki zaworu i wężyka ?



mozliwe, niektórzy po "unieszkosliwieniu" egru, czują poprawę dynamiki.....w moim niedoładowanym jej nie odczulem
  
 
a możliwe że ten EGR może powodować zużycie i dymienie?
  
 
Jeżeli jest "walnięty" to jaknajbardziej. Takie właśnie są objawy.
  
 
Jakiego rodzaju dymienie macie na mysli, w przypadku uszkodzenia EGR?

  
 
Cytat:
2005-10-27 15:11:50, darmcdoman pisze:
Jakiego rodzaju dymienie macie na mysli, w przypadku uszkodzenia EGR?


Zauważalnie większe od normalnego. W Focusach i Mondeo mówią coś nawet o efekcie Ikarusa
  
 
W jakiej fazie pracy silnika? Gdy zimny, czy potem?
Jaki kolor dymu? Szarawy, czarny?
  
 
Dym bardzo czarny, widoczny w zasadzie i przy rozgrzanym i przy zimnym silniku. Pojawia się szczególnie przy zwiększaniu obciążenia z niskich obrotów. Wtedy co prawda i przy sprawnym silniku dymu jest więcej, ale naprawdę w tym przypadku da się rozróżnić bez problemu co jest jeszcze normą, a co już patologią. Widzę, że jednak ten EGR u Ciebie dalej Cię zastanawia
  
 
ja tez miałem takie dymienie ,dosłownie jak starciok rozwalony.odłaczyłem przwod ERG ( Z TYŁU POKRYWY ZAWORÓW)
i kopcenie przeszło oraz dostał kopa ,przewod należy ponoc zaślepić ,i chyba te ERG to jest tylko w systemie bosha bo roto na pewno tego nie ma w starszych 1,8 d,a ciekawe do czego słuzy ten 2 wezyk co jest podłaczony do termostatu??