TDDI czy TDCI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , escorta sprzedałem :/, myslalem o jakims golfie IV itd , ale zastanawiam sie tez nad foczką , ma ktos doczynienia z focusem w dieselku , który z tych silników jest mniej awaryjny i tanszy w naprawach ( 90KM z TDDI mi styka ) , z góry dzieki za odpowiedz.
  
 
chyba chodzi o TDI a nie TDDI, słyszałem, że nowe diesle forda do orłów nie należą............ jakim w praktyce i co się sypie to nie wiem. Wszystko zależy w jakim stanie kupisz auto.........
  
 
TDDi napewno
  
 
Witam

TDDI - to taka "focusowy" odpowiednik silnika TD z escorta ino trochę usprawniony ...

i jest mniej awaryjny w porównaniu z TDCI ...

Pozdrawiam ...
  
 
Nie wiem co ma moj znajomy w foczce ( 99rok) ale bardzo chwali silniczek - jezdzil escortem TD i mowi,ze niebo a ziemia. Mial tez gofrownice 3 w tdi i wg niego silnik forda nie jest gorszy.
  
 
tdci dopiero od 2001 szły w focusie
  
 
Cytat:
2008-06-24 16:30:53, Seba pisze:
Nie wiem co ma moj znajomy w foczce ( 99rok) ale bardzo chwali silniczek - jezdzil escortem TD i mowi,ze niebo a ziemia. Mial tez gofrownice 3 w tdi i wg niego silnik forda nie jest gorszy.



być może w escorcie miał np 60 KM a w foce 90 a to 50 % więcej mocy co jest odczuwalne ... nie wspomnę już o Nm ...
  
 
ja w escorcie mialem 90KM , i w sumie dynamika byla ok , mam może jeszcze takie głupie pytanie , ale tak na oko czym rózni sie tddi od tdci - jak otworzysz maske
  
 
Cytat:
2008-06-24 16:38:13, pumba22 pisze:
ja w escorcie mialem 90KM , i w sumie dynamika byla ok , mam może jeszcze takie głupie pytanie , ale tak na oko czym rózni sie tddi od tdci - jak otworzysz maske




i nie chodzi mi o napis na plastikowej pokrywie
  
 
TDCI wrażliwe i drogie "wtryski", bez ściągania osłony jakichś szczególnych różnic nie da się tak opisać, poszukaj na allegro albo otomoto ofert z takimi silniczkami i luknij na fotki.
  
 
w tdci pod osłoną przede wszystkim zobaczysz szynę common raila
  
 
mój kolega ma TDDI w mondeo 2003 i jeździ i mu styka
  
 
tddi to nie jest common rail
to stara pompa rozdzielaczowa z niskim ciśnieniem wtrysku
  
 
Cytat:
2008-06-24 20:20:19, slawas1 pisze:
tddi to nie jest common rail to stara pompa rozdzielaczowa z niskim ciśnieniem wtrysku



ale wtrysk bezposredni,tak??
  
 
tak
  
 
gdyby tddi było jakąkolwiek generacją common raila oznaczało by że to właśnie ford jako pierwszy wprowadził do sprzedaży common raila (pierwsze tddi w foce zjechało z taśmy w 1999r.)

jednak to fiat ze swoim jtd w 2000. jako pierwszy wypuścił silnik z common railem

sam silnik tddi i tdci praktycznie nie różni się między sobą konstrukcyjnie
różnią się tylko systemem zasilania w paliwo
  
 
Cytat:
2008-06-24 20:34:36, mmbu pisze:
Z tego co mi wiadomo to TDCI to druga generacja posiadajaca wlasnie listwe wtryskowa, ktora lepiej dawkuje paliwo,a TDDI to pierwsza generacja. Moge sie mylic oczywiscie


I się mylisz Jak koledzy pisali, potencjalnie więcej i drożej może się zezpuć w TDCi (drogie wtryski, horrendalnie droga pompa, bardzo droga szyna CR). Dla odmiany w TDDi nierzadko potrafi się popsuć elektronika pompy wtryskowej, szczególnie gdy przebiegi zbliżają się do 200kkm. O ile pamiętam jest on wymienny, tyle że koszt imprezy to w zależności od zakładu nawet znacznie ponad 1kPLN. Używana pompa to wydatek ok. 2kPLN... Tyle komunikat
  
 
U mnie w domu jeździ juz drugie TDCi raz foka drugi raz mundek (fakt w mundku raz był wymieniany wtryskiwacz ale to auto w Ciągu roku przejechało 60 Tyś. km.) i nic sie nie psuje poza tym a raz u mojeg sąsiada był TDDi i była wielka dupa, jeżdził cześciej Fiestą z serwisu niż swoja foką


Prawda jest taka że wszystko zależy od modelu...
  
 
Cytat:
2008-06-24 20:47:44, slawas1 pisze:
jednak to fiat ze swoim jtd w 2000. jako pierwszy wypuścił silnik z



no niestety był to rok 1997 u Fiata Mercedes wyskoczył również zaraz w 98 roku no ale to w gwoli ścisłości no dodam PSA z HDI które były z początkiem 99 - wiec gdzie 2000 rok?

Pamiętam bo prace broniłem właśnie wtedy z nowoczesnych układów zasilnia - może nie potocznie wtedy znanych jako Common Rail tylko jako wtrysk pilotażowy ( Common Rail - ładnie wypowiadałem z akcentem to promotor poprawiał mnie jako szyna akumulacyjna ) ale człowiek już stary


Ja myśle że łykać CRa mimo ze tak źle o nim piszą . Kolega ma TDCI 100KM 03 rok. Jeździ na lewym paliwku ode mnie takim już 100tys km chyba będzie miał przebiegu (od nowości go ma). Ostatnio go holowałem do ASO i gadamy że cóż 6 koła bedzie w plecy. Oni go na "lewar" i okazało się że czujnik polożenia wału poleciał 2 stówki i fruwa dalej Szukać z pewnych rąk z polskiego salonu a nie badziewia od handlarzy i będzie dobrze


[ wiadomość edytowana przez: skidmarks dnia 2008-07-03 20:56:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: skidmarks dnia 2008-07-03 20:58:12 ]
  
 
Ej, a pierwszy CR to nie był w Alfa Romeo koło 1998?? Pod koniec 1999 to chyba już bylo trochę aut z CR - kiedy Hdi się pojawiły? A co do generacji CR to Ford po prostu nie miał silnika z pierwszą generacją CR, tylko od razu z drugą. TDDI to mniej więcej jak zwykłe TDI VW pod względem zastosowanych rozwiązań - tylko dobre kilka lat później.