MotoNews.pl
3 Jaki rezystor do dmuchawy i gdzie kupić? (118036/45) - PT
  

Jaki rezystor do dmuchawy i gdzie kupić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zima się zbliża a w moim escorcie 1.6 16v (1998r) nie działa dmuchawa na I i II.Dmucha tylko na III.Sprawdziłem wszystko i myśle ,że znalazłem problem.


Padł rezystor przy dmuchawie.
Teraz mam problem bo nie wiem jaki jest potrzebny i gdzie go kupić.


Dobra rada mile widziana.

[ wiadomość edytowana przez: smirnof dnia 2005-10-09 12:41:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: smirnof dnia 2005-10-09 13:01:43 ]
  
 
1. Jakżeś ty to wyniuchał ?
2. Jeżeli już to szrot.
  
 
Bezpiecznik był ok pokrętło od regulacji też więc została tylko jedna możliwość a mianowicie dmuchawa.Miałem zamiar wykręcić dmuchawę więc zacząłem odkręcać i znalazłem rezystor , który po sprawdzeniu okazał się nie być sprawnym.
  
 
Chodzi mi właśnie o to jak sprawdziłeś że nie jest sprawny?
  
 
Rezystor to jest drut oporowy. Mozna taki zakupic, ale lepiej wziac cos ze szrotu.
  
 
albo poszukac na allegro.... najszybciej z cala dmuchawa
  
 
KRIS 75 istnieje na szczęcie coś takiego jak miernik-omomierz kosztuje to w OBI jakieś dwie dychy.
  
 
W moim essim też padł rezystor w ten sam sposób co tobie , więc wyjełem go i stwierdziłem że przepalił się w nim trmistor ,wyciełem go i zlutowałem druciki bezniego .Teraz wantylator śmiga na każdym stopniu.
  
 
Wiem ,że bez tego po zlutowaniu będzie działać ale ja chcę mieć trzy różne moce nawiewu.Po zlutowaniu zapewne działa na każdym biegu ale z tą samą siłą?
  
 
A co byście panowie powiedzieli na zastąpienie standardowego wyłącznika 3 pozycyjnego potencjometrem i zastosowanie płynnej regulacji obrotów? To rozwiązanie wydaje się być b. praktyczne.
  
 
przy okazji naprawy swojego myslalem i o tym ale jakos mi minelo
  
 
Przyznam się szczerze że nie mam tego u siebie, ale dysponuję stosownym schematem i jestem skłonny dokonać tej modyfikacji, bo ona napewno poprawi komfort użytkowania.

p.s. Wyłącznik mam sprawny.
  
 
a zna ktos wartosci tych opornikow? (Om i Wat)
mozna by dobrac jakis potencjometr...

  
 
Niestety z opornika który mam właśnie w ręce nie da się nic odczytać.A z potencjometrem to bardzo dobry pomysł ,miałem w poldku płynną regulację i super się to sprawdzało.
  
 
Niestety sam potencjometr nie wystarczy, za duża moc silnika, konieczny jest regulator obrotów. Udostępnię schemat ale nie wcześniej jak we wtorek (mam urlop jutro). Urządzenie jest łatwe do wykonania dla osób które miały kontakt z lutownicą
  
 
Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na schemat
  
 
Ale odgrzejcie posta we wtorek wieczór, bo mogę zapomnieć.
Jeśli ktoś się interesuje elektroniką - szukam gotowego schematu regulatora jasności świecenia żarówek reflektorów przednich (mam nieco (!) większej mocy) w dzień nie muszą tak jasno świecić. Ta modyfikacja też moze polepszyć komfort jazdy.
Moc całkowita około 200 W

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2005-10-10 00:56:33 ]
  
 
Nowy rezystor kosztuje ok 180zł.Ja kupiłem na giełdzie za 10 zł.Działa bdb.
  
 
Cytat:
2005-10-10 09:11:58, czopek pisze:
Nowy rezystor kosztuje ok 180zł.Ja kupiłem na giełdzie za 10 zł.Działa bdb.




180 za takie byle co!Aż mi się nie chce wierzyć.W takiej sytuacji albo to zrobie domowym sposobem albo kupię na giełdzie.Nowy rezystor nie wchodzi w grę.
  
 
Cytat:
2005-10-09 21:28:05, malamuty pisze:
W moim essim też padł rezystor w ten sam sposób co tobie , więc wyjełem go i stwierdziłem że przepalił się w nim trmistor ,wyciełem go i zlutowałem druciki bezniego .Teraz wantylator śmiga na każdym stopniu.



Dopuki nie spali się wiatrak, niewykluczone, że razem z samochodem