Gazik :-P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tylko nie bijcie.....

Ok. sorki że nowy wątek, ale nie chce mi się czytam 1000000 starych

Mam okazję zażucić sobie gaz do essiego. I to mega okazję bo za free . TYlko teraz się zastanawiam czy to zrobić?

No bo wiedzie ja isę o swojego Essiego troszczę i nie wiem czy mu to nie zaszkodzi...

Czy koś mógłby napisać czym grosi założenie gazu (jakieś wydmuchanie uszczelek czy coś takiego...)
I jake są koszty związane z założeniem, oprócz samego założenia? Jakieś przeglądy? jakies załatwiania?
Co trzeba dodatkowo wymienic (świece czy co?)

Po prostu prosza o wszystko co wiecie na ten temat. No i czy byście na moim miejscu założyli?
  
 
Nic mu nie zaszkodzi

Co do kosztow.. to strasznie wk*&^&ia cena przegladu rocznego x2

Po zamontowaniu warto wymienic swiece i przewody WN, choc ja przyznam, ze jezdze na poltora rocznych kablach i swiecach a gaz zamontowalem 6 miechow temu

Zalatwiania niewiele. Bierzesz papierki z gazu i fakturke za montaz, cisniesz do Pani z Wydzialu Komuny, stoisz w kolejce, placisz znaczek skarbowy (6.50) wpisuja LPG w dowod i karte pojazdu i to wsio.

Nie wiem jak bedzie u Ciebie z przegladami gwarancyjnymi instalki, bo podejrzewam ze montujesz uzywke.
Ja mam osobiscie przeglady gwarancyjne przez cale 24 miechy trwania gwarancji za free.
  
 
dzis jakis szturchniety i wyjatkowo niemily ćwok w ASO powiedział mi ze na 80% rozwali mi sie glowica w moim zetec'u (z miekkiego stopu jest ponoc zrobiona). Inny kolo powiedzial mi ze ma znajoma z takim samym motorem (1.8 16v w Mondeo), ktora przejachala 150 000 km i glowica cala. I co o tym myslec?
  
 
Jak bedziesz o niego dbal -> wmiana oleju, filtrow gazu i powietrza, kabli Wn i swiec + max 4000 obrotow, to nie ma prawa sie niec stac. Wiec sie nie zastanawiaj!
  
 
założenie gazu może się dla Ciebie źle skończyć... nie rób tego, tym bardziej, że za free...
A chciałbyś usłyszeć?? Że świece trzeba zmieniać częściej (przejeżdzają 80% tego, co na Pb), że przewody WN kupić raz na dwa lata nowe, że filtry gazu wymieniać co 20kkm (w Wawie to koszt 20PLN). reszta obsługi tak samo jak w PB. Oleju nie trzeba wymieniać częściej, rozrządu też, uszcelki Ci nie wydmucha, bo niby czemu?? Wydmuchuje zazwyczaj, jak się wywali jakiś element układu wydechowego... Przglady kosztują parę PLN więcej...
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:23:09, Snale pisze:
Jak bedziesz o niego dbal -> wmiana oleju, filtrow gazu i powietrza, kabli Wn i swiec + max 4000 obrotow, to nie ma prawa sie niec stac. Wiec sie nie zastanawiaj!




eee tam.. 4000rpm..

ja jak wracalem od mojej siostry z zagramanicy, to ze szwagrem autostrada w .de byla nasza.

Ze wzgledu na roznice w pojemnosciach i mocach silnika (on ma 2.5l/190KM) bylem 'zmuszony' przejechac jakies 800km na obrotach nie schodzacych ponizej 4500rpm

nic mu sie nie dzialo

a i teraz czasem sie zdarzy, ze przycisnie mu grubo ponad 4000rmp..
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:23:09, Snale pisze:
Jak bedziesz o niego dbal -> wmiana oleju, filtrow gazu i powietrza, kabli Wn i swiec + max 4000 obrotow, to nie ma prawa sie niec stac. Wiec sie nie zastanawiaj!


max 1500 obrotów...
  
 
aaa i mi w ASO powiedzieli już ze dwa razy, że głowice mam do wymiany jak mi płynu chłodniczego ubywa i już gremium mechanikó wyceniło naprawę na 6,5tys. Po czym wyminiłem cybanty na przewodach za 10PLN i naprawa zakończyła się powodzeniem....
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:28:41, Kielek pisze:
aaa i mi w ASO powiedzieli już ze dwa razy, że głowice mam do wymiany jak mi płynu chłodniczego ubywa i już gremium mechanikó wyceniło naprawę na 6,5tys. Po czym wyminiłem cybanty na przewodach za 10PLN i naprawa zakończyła się powodzeniem....




heh.. wczoraj robilem dokladnie to samo
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:24:10, Kielek pisze:
założenie gazu może się dla Ciebie źle skończyć... nie rób tego, tym bardziej, że za free... A chciałbyś usłyszeć?? Że świece trzeba zmieniać częściej (przejeżdzają 80% tego, co na Pb), że przewody WN kupić raz na dwa lata nowe, że filtry gazu wymieniać co 20kkm (w Wawie to koszt 20PLN). reszta obsługi tak samo jak w PB. Oleju nie trzeba wymieniać częściej, rozrządu też, uszcelki Ci nie wydmucha, bo niby czemu?? Wydmuchuje zazwyczaj, jak się wywali jakiś element układu wydechowego... Przglady kosztują parę PLN więcej...



no prosze. Jak miło. Czarny chumorek dopisuje

ale tak pozatym wszystko wygląda ok. przewody i świece i tak miałem zmieniać, filtry i tak co 10 góra 20 k km wymieniam.
A instalka nowa ma być. Powiedzmy że prezent od mikołaja

  
 
Cytat:
2005-11-02 21:30:24, MasterCheat pisze:
no prosze. Jak miło. Czarny chumorek dopisuje ale tak pozatym wszystko wygląda ok. przewody i świece i tak miałem zmieniać, filtry i tak co 10 góra 20 k km wymieniam. A instalka nowa ma być. Powiedzmy że prezent od mikołaja



to nad czym tu sie zastanawiac...
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:28:41, Kielek pisze:
aaa i mi w ASO powiedzieli już ze dwa razy, że głowice mam do wymiany jak mi płynu chłodniczego ubywa i już gremium mechanikó wyceniło naprawę na 6,5tys. Po czym wyminiłem cybanty na przewodach za 10PLN i naprawa zakończyła się powodzeniem....



A co to takiego ? i czy w moim CVH jest tez coś takiego, bo mam wrażenie właśnie, że powoli ale sukcesywnie ubywa mi płyn chodniczy...
  
 
ja jezdze na gazie blizko 3 lata i nie p[owiem na o zlego slowa
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:32:23, MasterCheat pisze:
A co to takiego ? i czy w moim CVH jest tez coś takiego, bo mam wrażenie właśnie, że powoli ale sukcesywnie ubywa mi płyn chodniczy...


cybant to taka opaska ziciskowa na węże, m.in. na te od chłodziwa. Z czasem się starzeją i nie trzymają dobrze. Zazwyczaj wystarczy je dokręcić, ale z uwagi na niski koszt nowych można sobie pozwilić na wymianę na nowe
To sa cybanty:
Allegro 1
Allegro 2
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:36:42, Kielek pisze:
cybant to taka opaska ziciskowa na węże, m.in. na te od chłodziwa. Z czasem się starzeją i nie trzymają dobrze. Zazwyczaj wystarczy je dokręcić, ale z uwagi na niski koszt nowych można sobie pozwilić na wymianę na nowe To sa cybanty: Allegro 1 Allegro 2



ALe ja głupi jestem Myślałem ze piszecie ojakichś cybantach na przewody zapłonowie

Ale i tak wielkie dzięki, bo właśnie u mnie troche te cybanty zaśniedziały po myciu silniczka i takie nowe ładniusie świecące były by jak znalazł :
  
 
Master essi komi 1.4i w gazie bedzie mulasty sam wiesz jak na benzin jezdzi niema osiągów poprostu sobie jezdzi
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:49:39, Darek pisze:
Master essi komi 1.4i w gazie bedzie mulasty sam wiesz jak na benzin jezdzi niema osiągów poprostu sobie jezdzi



no właśnie. a ja tak lubię wycisnąć od czasu do czasu te 6000 rpm....
  
 
Cytat:
2005-11-02 21:49:39, Darek pisze:
Master essi komi 1.4i w gazie bedzie mulasty sam wiesz jak na benzin jezdzi niema osiągów poprostu sobie jezdzi



Ale mozna zalozyc ociecie pompy paliwa i wtedy nie ma roznicy (prawie) ani w osiagach ani w spalaniu.
  
 
Cytat:
2005-11-02 22:14:54, Snale pisze:
Ale mozna zalozyc ociecie pompy paliwa i wtedy nie ma roznicy (prawie) ani w osiagach ani w spalaniu.




i po jakims czasie ja zatrzec.. (tak slyszalem/czytalem na forum)
  
 
Cytat:
2005-11-02 22:16:22, retrospect pisze:
i po jakims czasie ja zatrzec.. (tak slyszalem/czytalem na forum)



nie pompe, tylko wtryski jak juz. Ale polecam forum LPG i tam jest diuzo opinii. Z reguly sa za tym zeby zakladac. A nigdy nie jest tak ze wszyscy beda za albo przeciw. MasterCheat, sprobowac na wlasnej skorze. Jak masz za damro instalke, to nie powinno byc problemow z odmontowaniem (zawsze ja mozesz sprzedac). Polecam gaz rencami i nogami