C20NE układ zapłonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sprawa dzieje se od kilku dni (nasila sie)

wypadaja zaplony (coraz czesciej i wiecej) na roznych cylindrach, wydaje mi sie ze rownomiernie na wszystkich.

Wszystkie 4 swiece okopcone
na lpg i benie to samo
na zimnym silniku nie odpala (brak jakiejkolwiek reakcji) czuc tylko zapach niespalonego paliwa

nowe :
-kable
-swiece
-kopułka
-palec

podmienionna cewka z innego działajacego samochodu

pozostal tylko motronic , ale niestety nie mam na podmiane


jakies sugestie? pomysly?


  
 
co ja bym zrobił:

- sprawdził czy jest porządna iskra na świecach
- sprawdził czy komp wywala jakieś kody błędów
- odłączył przepływomierz i próbował odpalać na LPG
- sprawdził czujnik położenia wału

tyle moich pomysłów

  
 
Cytat:
2005-10-04 23:25:35, darq pisze:
co ja bym zrobił: - sprawdził czy jest porządna iskra na świecach - sprawdził czy komp wywala jakieś kody błędów - odłączył przepływomierz i próbował odpalać na LPG - sprawdził czujnik położenia wału tyle moich pomysłów



iskra jest
bledow nie wywala
bez przplywki nie odpale
jak sprawdzic ten czujnik? po odlaczeni silnik gasnie!
  
 
no to moje pomysły się kończą
Może podjedź (jak dasz radę) do mojego magika ze Sławięcic?
  
 
dodam jeszcze ze sprawdzilsmy tez rozrzad i jest ok
  
 
Sprawdź czy gdzieś nie bieże lewgo powietrza np. uszczelka kolektora ssącego , bo mi właśnie w c20ne po bumie gazu wypierdziało uszczelkę pod ssącym ,albo jakieś podciśnienie.

A sprawdzałeś czujnik położenia przepustnicy?
  
 
Cytat:
2005-10-05 00:16:13, autoseba pisze:
Sprawdź czy gdzieś nie bieże lewgo powietrza np. uszczelka kolektora ssącego , bo mi właśnie w c20ne po bumie gazu wypierdziało uszczelkę pod ssącym ,albo jakieś podciśnienie. A sprawdzałeś czujnik położenia przepustnicy?



lewego powietrza nie widze , nie slysze

jak sprawdzic ten czujnik?
  
 
a czujnik temp. silnika sprawdzałeś?
  
 
Diesel sprawdź kompresję. Bo moze zapłony nie wypadają
skor przewody-swiece-cewka jest ok. Może silnik mówi dość?
Faluje na wolnych?
  
 
Cytat:
2005-10-04 23:29:52, disel pisze:
jak sprawdzic ten czujnik?



rezystancja między pinem 1 i 2 400-800 ohm
między 1 i 3 oraz 2 i 3 (rezystancja w nieskończoność)

Pin jeden jest od lewej strony, pojedyńcze wybrzuszenie gniazdka u góry (nie wiem, czy dobrze opisałem)

Mowa oczywiście o czujniku położenia wału korbowego.

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2005-10-05 08:53:16 ]
  
 
disel miałem w niebieskiej to samo,układ zapłonowy nowy,Tech podpięty i nic nie wykazał.Więc poszedłem za zdrowym rozsądkiem i ściągnąłem głowice.Okazało się że zawory powypalane troszeczke na 1 cylindrze.Jak ją zawiozłem do szlifierza to powiedział że jest tak krzywa że nawet planowanie nie pomoże.Kupiłem drugą kompletną za 200zł,założyłem i wszystko pieknie ładnie.
A powietrza lewego słychać nie bylo.
pozdr
  
 
w piatek sciagam głowice
  
 
Cytat:
2005-10-05 17:22:41, disel pisze:
w piatek sciagam głowice



może lepiej najpierw sprawdzić kompresję...
jeżeli zaworki powypalane to będzie to widać po ciśnieniu
(Piotr też o tym pisał), szkoda w ciemno głowicę ściągać...
  
 
pojechalem zmierzyc kompresje
no ale nie mierzylismy b o silnik zaczal chodzic jak lala
zrobilem prawie 100km na lpg i benie i chodzi
nikt nic nie robil

3 niezaleznych mechanikow srawdzalo dolot (lewe powietrze)
zaplon i cala reszte

teraz wiem ze nie sprawdzilem jednej rzeczy -> zasilania na cewce
  
 
Hehe,no to ładne rzeczy.Dobrze że to nie głowica tylko taka pierdółka
  
 
wrrrrrrrrrrrrrrr

10min dziala potem 10 minut nie dziala
wlasnie wymienilem przeplywke zobaczymy co bedzie

mam juz zalatwiony motronic
  
 
narazie smiga

wiec moze przeplywka

  
 
teraz juz moge powiedziec na 100% ze to przeplywka