MotoNews.pl
  

Kłopoty z zapalaniem na benzynie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mam kłopoty z zapalaniem na benzynie zimny silnik można kręcić i kręcić i nic po chwili śmierdzi benzyną,co ciekawe gdy auto popchać pali od razu,gdy przełącze na gaz i zapalm silnik łapie(Wymieniłem świece,przewody wysokiego napięcia,filtr powietrza)gdy silnik jest ciepły odpala na benzynie bez problemu Może ktoś miał podobne problemy?
Pozdrawiam
  
 
sprwdź czujnik temperatury silnika- ten w termostacie i sondę lambda, chociaż bardziej pradopodobne że czujnik temperatury
  
 
Mam to samo Accent 2000, gaz sekwencja, jak wyłącze samochód na gazie to rano big problem z odpaleniem. Przejedz ostatnie 4km przed długim postojem na gazie a rano odpalisz bez problemu - tak sądze, przynajmniej tak jest u mnie. A co to, nie mam zielonego pojęcia walcze z tym juz od dłuższego czasu. Może silniczek krokowy, bo przynajmniej u mnie sie grzeje a chyba nie powinien, ale nie wiem napewno. Jak się jkimś cudem z tym uporam to dam znać. napisz czy u ciebie jest podobnie? Może razem coś wymyslimy
  
 
A co to za czujnik temperatury (termostat był wymieniany)
  
 
w termostacie masz taki czujnik na dwa kable- to ten np. ja kiedyś miałem źle włożoną wtyczkę- docisnąłem i po problemie
  
 
KrzychB - Przynajmniej u mnie to nie czyjnit temeratury cieczy chłodzącej bo mi go wymienili na serwisie (skasowali 100 zł ) i nic nie pomogło
  
 
yaro nie odpalaj na "pych"------>gesty zimny olej +2 osiłków =przeskok paska rozrządu czyli big kłopoty !
pozdrawiam ciebie+rodzinkę d.
  
 
Cytat:
2005-10-10 15:10:52, 5dzienni pisze:
Mam to samo Accent 2000, gaz sekwencja, jak wyłącze samochód na gazie to rano big problem z odpaleniem. Przejedz ostatnie 4km przed długim postojem na gazie a rano odpalisz bez problemu - tak sądze, przynajmniej tak jest u mnie. A co to, nie mam zielonego pojęcia walcze z tym juz od dłuższego czasu. Może silniczek krokowy, bo przynajmniej u mnie sie grzeje a chyba nie powinien, ale nie wiem napewno. Jak się jkimś cudem z tym uporam to dam znać. napisz czy u ciebie jest podobnie? Może razem coś wymyslimy

Odpalam rano na gazie i tak cały czas jeżdże,silniczek krokowy był czyszczony.Co do tych 4km nie chodziło Ci o jazdę na benzynie? co do grzania silniczka krokowego to nie odpowiem Ci czy się grzeje,ale jak mi go czyścili w serwisie był strasznie brudny Dzwoniłem do serwisu w sprawie tego czujnika temperatury jest dostępny cena ok.80zl tak więc jak go wymienię po 20.10 to dam Ci znać czy coś to pomogło.
  
 
Cytat:
2005-10-10 20:10:31, daar pisze:
yaro nie odpalaj na "pych"------>gesty zimny olej +2 osiłków =przeskok paska rozrządu czyli big kłopoty ! pozdrawiam ciebie+rodzinkę d.

daar spoko odpalanie na pych już przerabiałem dużo wcześniej i wytarło pasek rozrządu na szczęście bez uszczerbku dla silnika (te stare dobre motory ) od tamtej pory palę auto na gazie i jakoś się kręci,tylko pytanie co w zimie Pozdrowienia dla rodzinki
  
 
Cytat:
2005-10-10 15:10:52, 5dzienni pisze:
Może silniczek krokowy, bo przynajmniej u mnie sie grzeje a chyba nie powinien, ale nie wiem napewno.


Być może silniczek grzeje sie dlatego, że puszcza uszczelka. Jeśli byś zdemontował silnik krokowy (nie wiem jak jest w accencie) to tam jest taka cienka acz dość ważna gumka. Jeżeli jest nieszczelna może puszczać płyn chłodniczy do silnik a krokowego i wtedy lipa. Krokowy może się uszkodzić, tak jak było u mnie - osadzał się kamień. Ja narazie czekam na silniczek, ma przyjść jutro....
  
 
Jestem podobnego zdania co koledzy. Samochód na gazie powinno sie odpalać tylko w sytuacjach awaryjnych. Na wielu stonach gaznowników o tym pisze i skutkach odpalania na gazie.
Co do tych moich nieszczęsnych 4km. to rzeczywiście chodzi mi żebyś przejechał je na benzynie i spróbował rano odpalić też na benzynie. gadiemus - Co do krokowego, to jakie powinny być objawy gdyby padł lub padał. Rok temu miałem taką sytuację że nagle mi ubyło dużo płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dolałem i od tamtej pory nie ubywa - troche dziwne?.
  
 
Krokowy odpowiada za prace silnika na wolnych obrotach. W mojej lantrze jest 3-uzwojeniowy. Jedno z uzwojen mam padniete - opornosc nieskończona. Jak go w niedziele rozebrałem i pokręciłem samym wirnikiem to teraz olne obroty mam rzedu 2300rpm. ECU nie jest w stanie pozycjonować silnika krokowego. Przyczyn ubytków w płynie może być wiele, głównie usczelki. Jeżeli zdarzyło się raz to nie ma się chyba czym przejmować. Natomiast jeśłi zaczęło by się na stałe to trzeba zajrzeć. Przegrzanie silnika to tragedia.