Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Madex Red Essi Flair 1.3 Ostróda | 2003-01-24 08:20:19 Witam serdecznie
Mam "mały" problem ze swoim red scortem - mianowicie wczoraj jeżdże sobie po mieście i za którymś odpalaniem nie włączyła się kontrolka ładowania - myślę sobie że padła żarówka w kontrolce - postawiłem samochód - po godzinie przychodzę przekręcam kluczyk i nic - kontrolki ledwo się zajażyły nie mówiąc o tym że nawet nie stęknął. Odpaliłem fordzika na pych - przejechałem 300m i obrotomierz opadł na zero a silnik chodzi. Przejechałem jeszcze z 200m i silnik stopniowo zamarł i stoję. Zcholowałem samochód i co dalej? Wyciągnąłem akumulator i się ładuje ale co jeszcze mogło polecieć? Po wyjęciu akumulatora stwierdziłem że staruszek ma już 9 lat (data produkcji 8/1994) a kręcił bez problemu w te największe mrozy (samochód parkuję na dworzu) Proszę w miarę możliwości o jakieś sugestie - z góry dziękuję |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-24 08:26:05 Według mnie pasek z alternatora, badz sam alternator.
|
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-24 08:27:32 Ale sklonny jestem obstawic pasek na 99 % |
marcinwxl sędzisław | 2003-01-24 08:31:05 a pasek jeszcze masz bo jak masz to napisz i będziemy myśleć dalej ![]() |
![]() Madex Red Essi Flair 1.3 Ostróda | 2003-01-24 08:36:26 Wczoraj zcholowałem go w nocy i nawet nie spojrzałem pod maskę - byłyby niezłe jaja gdyby to był pasek ![]() |
Fazzi vectra, laguna Jastrzębie Zdr. | 2003-01-24 08:41:10 A ja myślę ,że wprawdzie akumulator ma już swoje lata i wymiana na pewno nie zaszkodzi ale objawy wskazują ,że auto wcale nie ma ładowania i silnik chodził dopuki do reszty nie wydoił akumulatora.
Tak więc myślę ,że bliżej prawdy jest eos a nie tomekM |
![]() Madex Red Essi Flair 1.3 Ostróda | 2003-01-24 08:48:23 Z tym paskiem "zabiliście" mi ćwieka - jadę do domu sprawdzić to. |
kroll essi 1.8 td Lubzina | 2003-01-24 09:49:04 Na uruchomionym silniku zdejmij klemę plusową z akumulatora, jeżeli samochód zgaśnie, wówczas nie ma ładowania.
|
![]() Krynio Ford Escort Warszawa | 2003-01-24 09:55:09 Miałem objawy że zgłupiały kontrolki, obrotomierz wskazywał 0 przy normalnej jeździe i skończyło się na wymianie alternatora. |
![]() Tomek_M Cougar V6 / Escort 1 ... Opole | 2003-01-24 09:58:54 ![]() |
![]() Madex Red Essi Flair 1.3 Ostróda | 2003-01-24 09:59:39 Byłem, sprawdziłem, podłączyłem akumulator i tak:
1. Pasek jest nienaruszony 2. Przy podłączaniu akumulatora iskrzy na zaciskach 3. Po włączeniu zapłonu nadal nie świeci kontrolka ładowania 4. Odpalił normalnie ale coś mi jakby tak głucho wyło gdzieś w silniku (pamiętam że to wycie zaczęło się wczoraj) Czy to jest normalne i co dalej nie gra??? |
![]() Tomek_M Cougar V6 / Escort 1 ... Opole | 2003-01-24 10:02:20 A dzisiejsze obtotomierze sa alektroniczne tzn nie na linke i jak ma za malo napiecia to moze nic nie pokazywac. U mnie po zapaleniu silnika obrotomierz zaczyna wskazywac po ok 2-3 sekundach. |
kroll essi 1.8 td Lubzina | 2003-01-24 10:07:14 Może alternator sie rozsypuje i wydaje różne, dziwne dzwięki ![]() Podjedź do elektryka, sprawdzi, postawi diagnozę. |
![]() Tomek_M Cougar V6 / Escort 1 ... Opole | 2003-01-24 10:08:54 Wez miernik i zmierz napiecie na akumulatorze po czym zapal silnik i zmierz jeszcze raz. Normalnie akumulator powinien miec ok 12,6-12,8 V (moze miec tylko 12-12,2V - moj jak kleknal mial 10,3V!!!) a po wlaczeniu silnika, jesli ladowanie jest sprawne powinien miec napiecie 13,6-13,8 - a nawet 14V. Jesli nie bedzie wiekszej roznicy tzn ze ladowanie dziala kiepsko lub wogole. Normalnie kontrolka ladowania gasnie jak akku ma min 13V. |
![]() Madex Red Essi Flair 1.3 Ostróda | 2003-01-24 10:29:27 Jeszcze jedno pytanie - ile kosztuje nowy alternator, ile używany i czy mośna go samemu naprawić (czy się wogóle nadaje do naprawy?) |
![]() bart322 Sympatyk FEFK Jeep i passeratti Kobielice | 2003-01-24 10:32:14
U mnie tak wyło i były to łożyska w alternatorze, tyle że jeździłem do końca aż te łożyska się zatarły i zablokowało alternator. Żeby dojechać do domu musiałem ściągnąć (czyt. przeciąć) pasek napędu alternatora i jechać na akumulatorze. Może ci to coś pomoże ![]() |
![]() bart322 Sympatyk FEFK Jeep i passeratti Kobielice | 2003-01-24 10:37:03
Nowy, to nie wiem, ale na pewno bardziej będzie ci się opłacało naprawić swój. Jedź z nim do elektryka on ci powie co się popsuło i ile cię za to skasuje. Używany alternator może być w nielepszym stanie niż twój... |