MotoNews.pl
  

Czujnik IAT w H. Accent?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Próbuję zlokalizować czujnik IAT w Accencie 1,3 1998r. ??? Chcodzi mi o zamontowanie "słynnego" opornika który ma zwiększyć osiągi samochodu. Nie wiem czy to prawda, czy nie, ale opinie na ten temat są różne. Dziękuję z góry za pomoc!!!

pzdr.Skibi
  
 
dobrze ze go nie znalazłeś ! porni działa tak samo dobrze wożony w schowku albo w kieszeni - daj sobie spokój bedzie lepiej dla auta.
  
 
Cytat:
2005-09-05 16:45:07, arturo_soda pisze:
dobrze ze go nie znalazłeś ! porni działa tak samo dobrze wożony w schowku albo w kieszeni - daj sobie spokój bedzie lepiej dla auta.



dokładnie tak
  
 
Z tego co wiem to PioMan kombinował z opornikiem i to dało jakieś efekty, niech sie chłopak wypowie.
  
 
taaak na pewno dalo .... wizualnie porwe (jesli atrakcyjnie zamontowal) przeciez to jest zwykly opornik (wysylaja od 4 do 8k) do czujnika temp..., co niby ma to dac... bedzie pokazywal kompowi nizsza temperature i co ... benzyny wiecej poda ?? bzdura... lepiej juz ten cybant na listwe paliwowa.. jak ktos juz napisal... a jak ktos jezdzi na lpg, to w ogole nie ma co sie zastanawiac...
pozdro
  
 
IAT to sobie mozesz odlaczyc. Przynajmniej u mnie z podlaczonym czy odlaczonym moc byla ta sama Opornika tutaj nie laduj. Jest inny czujnik gdzie go wepchnac mozna ale to za bezpieczne dla silnika nie jest. Chcesz uzyskac efekt turbo opornika to podnies sobie mechanicznie cisnieniae paliwa na listwie.
  
 
Ja bym się poważnie zastanowił nad tym podniesieniem ciśnienia paliwa. Seryjnie samochody są zestrojone nieco bogaciej, ze względów bezpieczeństwa. Jeszcze dodatkowe wzbogacenie nie za bardzo idzie w parze z większą mocą, natomiast doskonale współgra z większym zużyciem paliwa.
  
 
Cytat:
2005-10-18 20:35:29, HIN pisze:
Ja bym się poważnie zastanowił nad tym podniesieniem ciśnienia paliwa. Seryjnie samochody są zestrojone nieco bogaciej, ze względów bezpieczeństwa. Jeszcze dodatkowe wzbogacenie nie za bardzo idzie w parze z większą mocą, natomiast doskonale współgra z większym zużyciem paliwa.




Ehh akurat nie jest to moj wymysl. Myslisz ze po co w n/a daje sie reg. cis paliwa ktre sa po 250zł lub robi sie u grabowskiego na zamowienie ? To nie jest tak ze one sa zrobione na bogato. Sprawdz AFr seryjnego i dopiero mow takie zeczy ;] mapy wtrysku sa tak zrobione zeby ciut zamulic auto dla bezpieczenstwa. Podniesienie cisnienia paliwa z glowaa daje dobre efekty szczegolnie w gornej parti obrotow
  
 
Cytat:
2005-10-18 22:37:44, PioMan pisze:
Ehh akurat nie jest to moj wymysl. Myslisz ze po co w n/a daje sie reg. cis paliwa ktre sa po 250zł lub robi sie u grabowskiego na zamowienie ? To nie jest tak ze one sa zrobione na bogato. Sprawdz AFr seryjnego i dopiero mow takie zeczy ;] mapy wtrysku sa tak zrobione zeby ciut zamulic auto dla bezpieczenstwa. Podniesienie cisnienia paliwa z glowaa daje dobre efekty szczegolnie w gornej parti obrotow



Cytat:
akurat nie jest to moj wymysl



A kto tak twierdzi??

Cytat:
Myslisz ze po co w n/a daje sie reg. cis paliwa



Myślę że po to żeby utrzymać odpowiednie ciśnienie oraz ilość paliwa dla większych wtryskiwaczy przy pompie paliwowej o większej wydajności

Cytat:
To nie jest tak ze one sa zrobione na bogato



Sorry, zapomniałem dodać słowa "większość" bo zapewne nie wszystkie są takie same

Cytat:
Sprawdz AFr seryjnego i dopiero mow takie zeczy



Sprawdzałeś?? Jaki jest u Ciebie??

Cytat:
mapy wtrysku sa tak zrobione zeby ciut zamulic auto dla bezpieczenstwa



Możesz to nieco rozwinąć/ wyjaśnic?? Bo ja rozumiem że skoro większą moc uzyskujemy zwiększając nieco ciśnienie paliwa na listwie czyli w prostej linii nieco zwiększamy dawkę paliwa, to seryjnie dawka paliwa jest niższa od tej optymalnej dla wyprodukowania największej mocy. I w ten sposób niby "zamula" się auto dla bezpieczeństwa. Tylko o jakim bezpieczeństwie Ty mówisz?? Bo z tego co wiem wiem to uboższa mieszanka to większe ryzyko spalania stukowego, większa temperatura w komorze spalania, a to z bezpieczeństwem niewiele ma wspólnego... Może Ty masz jakieś lepsze źródła ale ja zawsze słyszałem właśnie to...

Dlatego właśnie producenci podają nieco większe dawki paliwa niż te przy jakich można wyprodukować największą moc.

Poczytaj sobie:

Sport Compact Magazine
Suck, Squish, Bang, Blow: Part 5
Tune to win
By Mike Kojima
(...)
Fuel pressure
Due to the fact that auto manufacturers have no control over how the end user is going to drive and what octane gas will be used, the wide-open throttle air/fuel ratio programmed into the cars ECU tends to be set on the rich side. A richer fuel air ratio burns cooler and is safer by being more resistant to detonation. Modern engines are programmed to run a tick richer than stoichiometric (the 14.7:1 ratio that is perfectly balanced chemically for complete combustion) at low speeds and light throttle, because this is where a catalytic converter works at the greatest efficiency. At wide-open throttle, best power is usually obtained at a richer mixture ratio of about 12.5:1 to 13:1.
For an extra margin of safety, most modern cars run a more conservative 11.5:1 to 12:1 mixture (remember, lower ratios are richer) at wide-open throttle to aid cylinder cooling and reduce the chance of detonation with low-grade fuel. Some really conservative companies, and most factory-turbocharged engines, run as rich as 10.5:1 at wide-open throttle
To get more power, most cars (if you intend on running only premium fuel) will respond to being leaned out a little at wide-open throttle

Nie jest regułą oczywiście że wszystkie auta zestrojone są bogaciej. Jednak idiota chyba tego nie pisał...

A do zabawy z AFR-em raczej powinno się użyć odpowiedniej elektroniki niż regulatora ciśnienia paliwa

Na koniec tego przydlugiego wywodu- chill out, ja nie twierdzę że to Twój wymysł czy coś takiego- po prostu z tego wszystkiego co słyszałem i czytałem wychodzi mi że może nie zawsze ale raczej jest inaczej niż piszesz

No offence
Pozdrawiam