Instalacja gazowa dla HYUNDAI`A ACCENT - pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
HYUNDAI ACCENT, Pojemność silnika (cm3) 1495, 2000 r., przejechane 47000km
Mam zamiar wstawić instalację gazową firmy BRC. Uprzejmie proszę o porady tzn. wszelkie za i przeciw... Jak samochód sprawuje się na gazie, co z osiągami, jak z niezawodnością instalacji, czy na coś powinienem zwrócić uwagę przy zamówieniu instalacji... itd.
Dziękuję z góry i pozdrawiam
  
 
Przyłączamy się do pytania, wprawdzie mamy starszy model Accenta (1996) ale tez zamierzamy zainstalowac gaz.
  
 
Nie wiem jak jest z 1,5 , ale ja mam Accenta 1,3 i w zyciu nie zalozylbym do niego gazu. Rozumiem, ze cena benzyny szaleje, ale moj Accent pali mi 6,7 l/100km czyli malutko, nawet nie wiem czy nie mniej niz jakis cienias czy seicento.
GAz jest dobry, owszem, ale jak ktos duzo jezdzi i łoi tych kilometrow od groma. A dobra instalka, potem co jakis czas regulowanie jej to sa tez nie male koszta (nie pisze o tych za 1500pln).
Ja nie jestem zwolennikiem gazowania samochodu, ale wiem, ze takich jak ja jest coraz mniej.
  
 
Popieram Marczella mam instalacje gazową ze względu na to że moja Lantra jeździ ze mną w pracy (2600 km/miesiąc + jazda prywatna) i tylko dla tego ją założyłem.Oszczędności są ale z samochodem dzieją się czasami dziwne rzeczy,dlatego osobiście odradzam,chyba że robisz kilometrów od groma.Po prostu silnik przewidziany jest na etyline a nie na gaz,może są jakieś wyjątki od tej reguły,nie wiem.A prawda jest taka Ci co montują instalacje zachwalaja ją pod niebiosa,a mechanicy psioczą,i tu popieram tych drugich.No i jeszcze jedno-częstrze przeglądy silnika,mogę tu jeszcze dużo pisać za i przeciw ale decyzję każdy podejmuje sam
  
 
Nie wiem dlaczego koledzy psiocza na LPG, ja mam od 5 lat i na regulacji nie byłem jeszcze ani razu, z tym żę wtedy zapłaciłem za insatlkę 2 tys. Zwróciła mi sie juz chyba z 5 razy, oczywiste jest że auto inaczej sie spisuje niz na benzynie ale to juz kwestia mechaniki, jesli założysz instalke z wtryskiem gazu to będziesz śmigał lepiej niż na etylinie, a płacił 1/3 tego. Wybór zalęzy wyłącznie od ciebie, i od twoich potrzeb i robionych km miesiecznie, gdyby mnie było stać na etyline to bym ją lał i nie zawracał sobie d... ale wolę wpakować tę kasę w budowę domu, gdyż to moja przyszłośc. Pozdrawiam i życzę rozsądnych wyborów.
  
 
Cytat:
2005-08-10 14:19:29, benjamin pisze:
Nie wiem dlaczego koledzy psiocza na LPG, ja mam od 5 lat....


od paru miesięcy szukam dla siebie auta (nie spieszy mi się) i zauważyłem że coraz więcej sprzedających oznajmia że silnik nie widział LPG, widocznie to teraz jest atutem
a kiedyś było odwrotnie......
  
 
Poczekajmy aż etylina dojdzie do 5zł za litr, a tak bedzie i to juz wkrótce, zobaczymy czy przybędzie miłośników LPG czy nie Dla mnie sprawa prosta- chyba jest różnica przejechać 100km za 17-18zł, niż za 40-45zł. Częstszych przegladów instalacji LPG nie komentuję, powiem tyle, że nie robi się ich co tydzień ani co miesiąc. Osobista uwaga- wole duży silnik zasilany LPG, niż mały litraż, ekonomiczny na benzynę- ze względu na komfort i na bezpieczeństwo.
  
 
Wiadomo, ze wieksze samochody to komfort, bezpieczenstwo i... wieksze spalanie ale tu bylo pytanie o Accenta 1,5, czyli nie o zadna Sonate czy samochod tej klasy. Wiem, ze gaz pochlania mniej pieniedzy z portfela, ale subiektywnie nie widze sensu zakladac LPG w malych samochodach, a przegieciem wedlug mnie jest juz Cinquecento na gaz! Ale wiadomo, ze wszystko jest rzecza gustu.
Ja odradzam LPG w Accencie. Poza tym moj z silnikiem 1,3 ostatnio prawie frunal po autostradzie Krakow-Katowice prawie 190km/h (zdjecie 4 w profilu) i sadze, ze na gazie by sie tak nie sprawil
  
 
"prawie frunal po autostradzie Krakow-Katowice prawie 190km/h (zdjecie 4 w profilu) i sadze, ze na gazie by sie tak nie sprawil "
oj widzę że koledze prędkościomierz nawala ---------sorki,sorki przypomniałem sobie że jest tam w jednym miejscu duża górka.............................................
  
 
"prawie frunal po autostradzie Krakow-Katowice prawie 190km/h"

Oj myslę że mógłbys kolego zdziwić, bo jest to udowodnione, że niektóre autka pojadą więcej na LPG niż na etylinie. Traci się trochę na momencie obrotowym ale zyskuje na mocy. A to czy zakładają do Cienkiego gaz to tylko i wyłacznie kwestia naszych zarobków i ceny paliw, jezeli na zachodzie zarabiaja na godzinę 20 Euro a u nas 1 Euro to nie pierd........... sie z LPG, a my musimy obniżać koszty eksploatacji, chyba że ktoś jezdzi na kasę rodziców i nie wie co to znaczy zarobic na paliwo.
  
 
widze, ze zostalem troche pojechany
No coz...wyrazalem tylko swoje zdanie. Nie wiem czy byla lekka gorka czy nie, ale w kazdym razie taka predkosc byla osiagnieta. Obilo mi sie o uszy, ze gaz ma wiecej oktanow, ale musi byc dobrze podany i wyregulowany. Nie wiem, nie interesuje mnie to, bo MOIM ZDANIEM nie ma sensu gazowac malego silnika.
  
 
niezauważyliście że w temacie lpg nie padło słowo w moim poście to był ŻART -osobiście na co dzień poruszam się poldkiem na gaz i nie wyobrażam robienia dziennie 50-100 km na benzynie (kasa !!!) ,co do silników z wielowtryskiem uważam że instalacja gazu ma sens tylko wtedy gdy autko dużo jeżdzi ,a dla silnika ( i kierowcy ) wskazany jest wtrysk gazu ,najlepiej płynnego
pozdro .d.........
ps.marczello ,a jak jechałem po auto do niemiec accent był 3 na mojej liście
  
 
Ciekawy teamt odkopany troche ale...

Pytanie pierwsze jezeli mozna wiedziec - pytales sie ile instalacja do twojego 1.5 kosztuje ? bo ja mam acc tezz 2000r z silnikiem 1.3 i instalka przyzwoita z tego co sie dowiaywalem 4000 - 4500 zl kosztuje... plastik... :/ ale dobrze przynajmniej mi go nie zagazuja chociaz mi jako osobie mlodej jezdzacej d czasu do zcau z pewnym przyrostem mocy ciezko wyrobic na benzyne... Nie wiem czy moj tyle pali czy co...Ktos pisal ze gaz ma wiecej oktanow tak ale jaki gaz ? CNG to sie zgodze... Na gazie zawsze jest spadek mocy nie wiele jest przypadkow ze jest to to samo ktos chyba faktycznie chybawchodzenia na obroty nie odczuwa... wiem wiem kazda myszka swoj ogonek chwali... A co do tego acc i 190 mozliwe bardzo bo sam swoi jechalem 170 po A4 kostomloty wroclaw i bez problemu jeszce wiecej by poszedl.... 1.3 dobry silnik w swojej pojemnosci mozna naparwde konkurowac
  
 
Witam
Temat zagazowania zajął mi chyba z miesiąc bywało, że byłem przekonany na 100% i już miałem następnego dnia umawiać się z gazoewnikiem lecz... jakoś rezygnowałem... wypisywałem na różnych forach itp. No powiadają że byle być zdecydowanym ale jakoś nie byłem przekonany jak i wciąż nie jestem do tego gazu - jak to ktoś pięknie ujął samochód to nie AGD i na gaz nie chodzi...
O ile wiem salony HYUNDAI`a wstawiają już instalację LPG i to bez utraty gwarancji jak to kiedyś bywało. Proponują system BRC typ 24 a koszt sięga około 3.400,- /w autoryzowanym serwisie Hyundai`a/ Wersja 24 jest uboższą wersją systemu BRC FLY /różnią się zasadniczą działaniem jak również wtryskiwaczami oraz oczywiście kosztem - FLY jest o ok. 1.000,- PLN droższy.
Nie będę ukrywała, że nie mam jakoś przekonania do tego BRC 24, a na FLY po prostu można napisać nie stać mnie - jest zbyt droga, a w instalacji gazowej chodzi o to by jak najszybciej zwróciła się i tym samym przynosiła zysk... BRC 24 może i ów wymóg zapewnia no, ale... Dodatkowo naczytałem się na różnych forach, że to i tamto się psuje, to i to trzeba wciąż ustawiać no może i fakt na forum piszą zazwyczaj ludzie którzy szukają pomocy bo mają kłopot no ale... maja kłopot więc może wymienię niektóre mankamenty BRC 24 do których można by rzecz doczytałem się buszując po necie:
1. BRC 24 ma gorsze wtryskiwacze co nie może i nie ma zbytnio znaczenia gdy się jeździ ok. 20.000 km rocznie no ale są gorsze i tyle. Dodatkowo są one prawdopodobnie bardzo głośne - opinia użytkownika jak również niestandardowe... czyli w razie awarii, w grę wchodzi tylko BRC.
2. Dość często przy zamontowanej instalacji LPG świeci się kontrolka CHECK - lampka ostrzegawcza układu wtryskiwacza - można ją odłączyć no ale...
3. Prawdopodobnie dość często psuje się gdyż BRC pogorszyło się cytat: "Wali się instalka w łeb. co gorsza kiedyś firma coś sobą reprezentowała ale teraz kratki w jezdnii i pokrywy studzienek sa bardziej emocionalnie prawdziwe"
4. Przerywa w okolicach 2000 obrotów podczas przyspieszania /wina ustawienia no, ale dość często można o tym przeczytać/.
5. Znaczący wzrost zużycia gazu, tzn. duże i nierównomierne spalanie... i tu nie chodzi o "przepisowe" 10-20% tylko więcej.
6. Jest to instalacja jest niskiej jakości. BRC produkuje wyłącznie reduktory i to dość stara konstrukcja. Tak naprawdę nie da się ich zregenerować. Krótka żywotność, brak możliwości dokładnej regulacji oraz regeneracji eliminuję tę instalacje.
7. Elektronikę produkuje inna włoska firma i oprogramowanie kompa jest dość prymitywne, co oznacza, że niestety nie da się dokładnie wyregulować instalki
No może tylko tych złych wieści, które dotarły do mnie i dzięki którym pozostałem przy benzynie...
Wiele też zależy oczywiście od warsztatu jak i montera co jednak nie zmiana postaci rzeczy o całości.
No cóż może i drożej, ale za to pewniej - benzyna wciąż drożeje, więc i myśli skłaniają się ku LPG no, ale raczej pozostanę przy benzynie...
Jeżdżę raczej mało, krótkie odcinki no może i fakt instalacja zwróciłaby się po ok. 2-3 latach, ale wolę nie ryzykować i nie martwić się, że coś tam nie tak działa jak powinno. Gdyby był to samochód na gaźnik lub jednopunktowy wtrysk... to raczej skłaniałbym się ku instalacji gazowej a tak przy sekwencyjnym wtrysku mogą wystąpić problemy więc... Płaczę i płacę
  
 
Dobrze że ja nie miałem takich dylematów. Poprostu podstawową rzeczą po kupieniu mojego ACC 1,5 było pojechanie do pierwszego lepszego warsztatu zakładającego LPG. Tam powiedziałem - poproszę zbiornik w miejscu na koło - oraz pojechałem po kosztach zakładając Lovato 2-generacji - taka półelektronika. 3 lata temu koszt 1600 zł. Jeżdżę i oczywiście stwierdzam, że to jedna z najlepszych inwestycji w ten samochód. Nie mam pojęcia po co wy macie jakieś lęki wynikające z instalacji LPG. Kwasów się najedliście ? (sorki). Zamiast płacić złodziejską akcyzę zakłądajcie gazownie. A problemy zostawicie instalatorom - oni za ich rozwiązywanie biorą $$$. A dodam jeszcze że zaletą mojej instalacji na (pełnym wtrysku 2G) jest to że omija ona przepływomierz. Oj jak to dobrze.... uwierzcie mi albo zobaczcie ile kosztuje nowy.

[ wiadomość edytowana przez: reggie dnia 2005-08-22 09:32:29 ]
  
 
No a ja mam dylemat 4,30 to nie malo... jestem przeciwnikiem LPG bo wiadomo jak cos jest do wszytskiego to jest do nieczego... Ale przy dzisiejszych zarobkach.... 2 tys km miesiecznie to nie tak malo. Mam czasami tylko ciezka noge ale ogolnie light jak dziadek... No wlasnie nie wiem teraz mnie to zszokowalo tyle dobrego o gazie sekwencyjnym sie naczytalem a tu widac ze tak juz ladnie nie jest... Ale chyba jednak bede musila to no wlasniej skorze przetestowac...w najgorszym wypadku bede wozil 3,500 kafla ze soba . te obroty kolo 2 tys nie podoba mi sie... a jak jest z utrata mocy bo jak mam jeszcze sporo starcic na silniku 1.3 to sobie bede musial darowac... HELP!
  
 
Bzdury o wadach LPG piszą zawzsze ich przeciwnicy, ja od 5 lat nic przy instalce nie robiłem, powtarzam nic, teraz dopiero wymieniłem filterek, mój kolega miał załozoną w Hondzie Civic w motorze 1,6 VTEC czyli bardzo wymagającym silniku, miał załozony sekwencyjny wtrysk gazu, itweirdził że spadku mocy nie ma żadnego i zresztą nie może byc gdyz jest wyeliminowany element który wpływa na zdławienie mocy w 2 generacji instalek, jest to: mikser. Wtryskiwacze w nowych instalach hałasują tyle co bzyczenie muchy pod autem, miałem mozliwośc posłuchania, dodatkowo jest mozliwośc ustaqwienia map zapłonu na gazie o lepszym przebiegu niz na benzynie, czyli dodajemy koników silnikowi, nie wiem czego mozna się bać zakładaja instalcje LPG. Owszem jesli jezdzi sie sporadycznie i na krotkich odcinkach gdzie zapalic musimy i tak na bezynie to nie ma to sensu, ale dla kogos kto dojezdza do pracy codziennie 20 km to widze rozsadne wytłumaczenie.
  
 
Ja napewno sie zgodze z benjaminem co do sprawy dysz widocznie albo ktos ma bardzo czule ucho albo poprostu czepia szcegolow jezdzic 3 razy drozej bo cos bzyczy ludzie to maja pod beretami w to nie wierze... Czyli co zakladac SEQUENT24 ? skoro nie starce mocy i sie pierdzielic z ustawianiem to juz jestem zadowolony
  
 
Ja pisałem to, co się naczytałem... Nie to bym odradzał zagazowanie, tylko mi jakoś ochota odeszła. Dodatkowo BRC 24 jest stosunkowo nowym systemem wprowadzonym w zeszłym roku, więc niejako użytkownicy obecni są królikami doświadczalnymi... co będzie po dwóch, trzech, czterech... itd. latach... zobaczymy i mam nadzieję przeczytamy na tym forum
Jak zainstalujesz BRC 24 daj znać jak Ci się sprawuje... Pozwól że nie będę uczył się na swoich błędach tylko poczekam na opinie z Twej strony
O ile wiem mocy nie stracisz, a co do ustawiania to przez pierwszy miesiąc zazwyczaj są jakieś docierania, a po miesiącu już z górki albo się sam przyzwyczaisz albo już w końcu dobrze wyregulują
Szerokiej drogi.
  
 
ok keine problem mam tylko nadzieje ze nie dostanie silnik mocno po d... bo szkoda mi go ma tylko 40 tys... a starty mocy balem sie bo wkoncu to tylko silnik 1.3 zabrac mu jeszce moc bedzie porazka.... Jak zagazuje to dam znac albo bede raportowac na forum bo jezeli tak to w tym roku kolo 20 ty przeszlo na gazie bede musial nakrecic