| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-06-21 11:30:47 Masz coś zjebane... A jaki masz silnik ? |
marcin2 gdynia | 2004-06-21 11:31:58 1.8 |
piotr-ek | 2004-06-21 11:59:25 No jak ktoś chce wyprzedzać na czwórce, to proponuję zmienić auto na jakiegoś dizla lub z silnikiem 5000 cm3. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-06-21 12:04:02 Hmmm Moje 1.8 przyspiesza całkiem nieźle nawet z 5 biegu. W zasadzie gdyby nie wioski przez które się przejeżdża pomiędzy Gorzowem a Szczecinem mógłbym nie używać innych biegów niż 5...
Choć oczywiście przy potrzebie szybkiego wyprzedzania czwórka lub (rzadko) trójka są niezastąpione! A jaka to była astra 1.6? Acha, a może masz gaz? |
rjsunset Daewoo Espero 1.5 16 ... Kraków | 2004-06-21 18:40:11
..hmm dziwnie słabe te przeyspieszenia, może ktoś poda jakieś pomiary w sekundach. Ja z reguły wyprzedzam przy prędkości około 100km/h na V, na IV wrzycam przy zejściu do około 80 km/h, a III to może mi się ze 2 razy w życiu zdarzyło. Piszę oczywiście o wyprzedzaniu na trasie, nie po mieście i przy prędkości powyżej 70km/h. Espero 1.5 w zasadzie od 60km/h w górę bardzo ładnie idzie. PS 1. Nie mówię o wyprzedzaniu jak na wyścigach
2. Może niektóre posty są tendencyjne np. po przejechaniu sie autkiem o przyspieszeniu 0-100km/h w mniej niż 8 sek |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-06-21 22:36:35
Pusty może tak Załadowany i na 3 biegu STOI
Ponad 120 bez problemu. Fakt, to już koniec. |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-06-21 23:31:09
Az tak zle to nie przyspiesza. Mi na III biegu szwagier moj ponad 120 wyciagnal. Na LPG jechalem 180km/h w 3 osoby i jeszcze by troche poszedl. |
slayer86 C 5 Kraków | 2004-06-22 01:12:14 Ja powiem tak. Prawko mam od niedawna i na Espero uczyłem się jeździć (z ojcem). Próbowałem np. z 1600 obr/min na trójce wciskać pedał w podłogę i najlepsze jest, ze nie dławiło Esperaka, tylko powoli Sobie dochodził do obrotów użytecznych i szedł do końca. Mówie o 1.8. Jak nie miałem jeszcze prawka, to sądziłem, że Espero całkiem fajnie się zbiera i przyśpiesza. Teraz mój entuzjazm trochę osłabł. Cieszę się z tego co mam, ale podkreślam, że Espero to nie jest auto sportowe i oszałamiających osiągów też nie ma Pozdrawiam!!!! |
kazik_ ESPERO 1,8 CD LPG Katowice | 2004-06-22 02:34:55 no co wy 1,8 LPG moj na III idzie lekko ponad 120kmh a na
II minimalnie ponad 90kmh i ten kto przy 80 wyprzedza na IV to niech se strzeli w leb i oplaci miejsce na cmentarzu. |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-06-22 06:57:55 Ja też się wtrącę, a co mi tam 16 V jest motorem elastycznym już od niskich obrotów ( nie dławi się, ciągnie równo ) jednak przyspieszenie wtedy pozostawia wiele do życzenia. Jeżeli trzymamy go pomiędzy 3500 obr a 4800 obr jest naprawdę żwawy Pamiętajmy, że to tylko 1500 cm3 |
tommi-j Renault małopolska | 2004-06-22 07:30:04
I ja się z tym zgadzam. Na III bez kłopotu ciągnie od 1600obr/min bez stukania i szarpania. Fakt, że o dynamice można wtedy zapomnieć, ale "do leniwego" przyśpieszania zupełnie wystarcza. W przypatku 1,5 dynamika pojawia się w pełnej mocy od 3000 obr/min i utrzymuje się do ogranicznika. Dodam jeszcze, że Espero 1,5 i tak jest bardziej elastyczne niż np. Lanos 1,5 16V /100kM/-tam poniżej 3000 obr/min auto w ogóle nie chce jechać. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-06-22 09:50:15
A 2.0 "ciągnie" o 1 tys. obr. Tylko ciekawe kiedy panewki wyjebie Z Lanosem 1.5 to ciekawa sprawa... Ale w moim odczuciu szedł lepiej od 2.0 (Dziś pada ofiarą Hitleryzmu Test od 60 km/h na 4. A jeśli był wolniejszy, to minimalnie. Ale Espero 1.5 nie ma raczej podskoku. |
marcin2 gdynia | 2004-06-22 10:31:39 Trochę odbiegamy od tematu...;sam coś nie mogę znaleźć stopera, niestety.
Aha, jak dla mnie wystarczy pomiar z dokładnością do sekundy, chyba że ktoś ma dane dokładniejsze (może jednak w sieci są?)
a co powiesz na to dowcipnisiu że max moment obrotowy jest przy 2800RPM(silnik 1800) co odpowiada na IV biegu prędkości 84-86km/h-czyli przyspieszanie powinno iść gładko,przynajmniej teoretycznie. Ja mam inne wrażenie, ale chciałbym to skonfrontować z innymi użytkownikami. Dlatego prośba o takie pomiary, przecież w końcu dużo łatwiej je zrobić niż np.: 0-100, który akurat dla mnie nie ma żadnego znaczenia , bo z nikim się nie ścigam. fajnie byłoby jakby takie czasy pomierzyli też właściciele "dłubniętych"esperaków
Też mam takie wrażenie;dostałem takiego jako auto zastępcze na tydzień czasu i jak dla mnie był dynamiczniejszy od mojego espero |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2004-06-22 10:40:25 Co do maksymalnego momentu to przy instalacji gazowej wygląda to zupełnie inaczej, więc nie stosował bym ksiażkowych 2800obr/min , wydaje mi się że cały wykres powinien przesunąć się w górną partię obrotów... |
tommi-j Renault małopolska | 2004-06-23 08:28:27
W przypadku 8 zaworowych silników to normalne. Moim poprzednim Fiatem Tipo 1,6 8V /86kM/ też mogłem jeździć na III biegu od 20 km/h /1000 obr/min/. Za to silnik dostawał ostrej zadyszki po przekroczeniu 4,5 obr/min /kupa huku i zero efektów/, a silniki 16V ciągną równo od ok. 3000 obr/min do końca obrotomierza /czyt. odcięcia /. Oczywiście ja też nie jeżdżę z obrotami 1000-1500 obr. a staram się utrzymywać w zakresie optymalnym dla silnika /2,5-3,0 tys obr./.Jazdę na tak niskich obr. wykonywałem tylko w celach porównawczych.
Pod względem dynamiki na pewno Lanos 100KM lepiej wypada, lecz pod kątem elastyczności to nie wiem. Może to tylko moje subiektywne odczucia, lecz porównywałem z 2 lanimi /I-roczny, II-3 letni, oba na Petrolu/ i w obu przypadkach wydawało mi się, że są słabsze od Espero 1,5.
Tyle, że 60 km/h na 4. to ok. 2,5 obr/min, a ja porównywałem od 30 km/h /lub nawet ciut mniej/ na 3 a to 1600 obr/min. A jak pisałem Espero wydaje mi się bardziej elastyczne właśnie na niskich obrotach wału korbowego. |
rjsunset Daewoo Espero 1.5 16 ... Kraków | 2004-06-23 15:44:00
rzeczywiście "mądre rady"
Ja pisałem o Espero 1.5 nie o 2.0 |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-06-23 18:38:51
W Espero 60 km/h na 4 to równe 2000 obr. W Lanosie myślę, że podobnie Zylc nie ma obrotka, to nie wiem
Dynamika to niebo, a ziemia Skrzynia jest lepsza... Na 1 ładnie ciągnie do 50 km/h Ale elastyczność moim zdaniem również jest lepsza... Testowane tak, jak u Ciebie od 30 km/h i pod górkę (Wiem, że przypał) Silnik pracuje dużo równiej niż "moje" 2.0
Jestem ciekaw, jak zbierało by się Espero 1.5 z 400 kg przyczepą i 2-4 osobami. 2.0 wtedy kwiczy, ale z 1.5 to pewnie już tragedia Oba są po prostu za słabe |