Prośba o czasy przyspieszenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
60-100 na IV
80-120 na V
80-100 na IV

jakoś w necie nie znalazłem, to może wyciągniemy średnią na podstawie pomiarów użytkowników. Miałem teraz okazję pojeżdzić astra 1.6 i tam wyprzedzanie jest dla mnie mniej stresujące niż w espero ( u mnie w espero jak przy 80 na IV wcisnę gaz do dechy to najpierw mam wrażenie że nic się nie dzieje, połowa chabet w silniku dopiero się budzi, a przecież to prawie max moment obrotowy-w astrze od razu czuję że przyspieszam.)
Może coś z moim autem nie tak, dlatego chętnie porównam swoje czasy.
  
 
Masz coś zjebane... A jaki masz silnik ?
  
 
1.8
  
 
to co maja powiedziec uzytkownicy 1.5...takze i ja , jadac 80 km/h nigdy nie wyprzedzam z IV a zawsze III i po garach, IV wrzucam przy ok 110 km/h a V to juz 130 inaczej czas wyprzedzania bylby bardzo długi a sam manewr dosc niebezpieczny

pamietam moja pierwsza jazde espero...wyprzedzania autobusu prawie zakonczylo sie zawałem kierowcy jadacego z naprzeciwka-migal do mnie wszystkimi lapmpkami jakie mial z przodu a ja jeszcze nieobyty w tym samochodzie wyprzedzam autobus na IV z 60 km/h
  
 
No jak ktoś chce wyprzedzać na czwórce, to proponuję zmienić auto na jakiegoś dizla lub z silnikiem 5000 cm3.
  
 
Hmmm Moje 1.8 przyspiesza całkiem nieźle nawet z 5 biegu. W zasadzie gdyby nie wioski przez które się przejeżdża pomiędzy Gorzowem a Szczecinem mógłbym nie używać innych biegów niż 5...
Choć oczywiście przy potrzebie szybkiego wyprzedzania czwórka lub (rzadko) trójka są niezastąpione!

A jaka to była astra 1.6?

Acha, a może masz gaz?
  
 
Cytat:
No jak ktoś chce wyprzedzać na czwórce, to proponuję zmienić auto na jakiegoś dizla lub z silnikiem 5000 cm3.


oj tak , chciałbym jakieś kombi w dieslu-jednak zważywszy na plany mieszkaniowe, na razie nie "grozi" mi zamiana auta-ale o takiej megane II kombi to po cichu marzę, w "ostateczności" może być passat TDI lub 406 HDI
Cytat:
A jaka to była astra 1.6?

Acha, a może masz gaz


astra II 1,6 16V-chyba to jest 100KM(też z gazem)
gaz mam ,ale jak jeszcze nie miałem instalacji to pamietam że tez byłem rozczarowany elastycznoscią

jasne że o od tego jest skrzynia biegów żeby jej używać i w takiej sytuacji redukować bieg.Ale wielokrotnie w postach zawarta jest informacja że silnik 1.8/2.0 jest elastyczny itp. Dlatego taki pomiar pozwoli mi porównać osiągi z innymi samochodami.
Wszystkich teoretyków pragnę uspokoić że zdaję sobie z sprawę iż takie pomiary nie są najważniejszym dowodem elastycznosci, wiele zależy od samego zestopniowania skrzyni biegów, itd.
W każdym razie jak naprawdę nie ma ryzyka to wyprzedzam na IV bo na III to wycie silnika szkodzi mi na słuch


  
 
Cytat:
to co maja powiedziec uzytkownicy 1.5...takze i ja , jadac 80 km/h nigdy nie wyprzedzam z IV a zawsze III i po garach, IV wrzucam przy ok 110 km/h a V to juz 130 inaczej czas wyprzedzania bylby bardzo długi a sam manewr dosc niebezpieczny


..hmm dziwnie słabe te przeyspieszenia, może ktoś poda jakieś pomiary w sekundach. Ja z reguły wyprzedzam przy prędkości około 100km/h na V, na IV wrzycam przy zejściu do około 80 km/h, a III to może mi się ze 2 razy w życiu zdarzyło. Piszę oczywiście o wyprzedzaniu na trasie, nie po mieście i przy prędkości powyżej 70km/h. Espero 1.5 w zasadzie od 60km/h w górę bardzo ładnie idzie.

PS
1. Nie mówię o wyprzedzaniu jak na wyścigach
Cytat:
IV wrzucam przy ok 110 km/h

Espero ma na III max około 120km/h
2. Może niektóre posty są tendencyjne np. po przejechaniu sie autkiem o przyspieszeniu 0-100km/h w mniej niż 8 sek
  
 
Cytat:
Espero 1.5 w zasadzie od 60km/h w górę bardzo ładnie idzie.



Pusty może tak

Załadowany i na 3 biegu STOI

Cytat:
Espero ma na III max około 120km/h



Ponad 120 bez problemu.

Fakt, to już koniec.



  
 
Cytat:
2004-06-21 22:36:35, Zoltar pisze:
Cytat:
Espero 1.5 w zasadzie od 60km/h w górę bardzo ładnie idzie.



Pusty może tak

Załadowany i na 3 biegu STOI

Cytat:
Espero ma na III max około 120km/h



Ponad 120 bez problemu.

Fakt, to już koniec.







Az tak zle to nie przyspiesza. Mi na III biegu szwagier moj ponad 120 wyciagnal. Na LPG jechalem 180km/h w 3 osoby i jeszcze by troche poszedl.
  
 
Ja powiem tak. Prawko mam od niedawna i na Espero uczyłem się jeździć (z ojcem). Próbowałem np. z 1600 obr/min na trójce wciskać pedał w podłogę i najlepsze jest, ze nie dławiło Esperaka, tylko powoli Sobie dochodził do obrotów użytecznych i szedł do końca. Mówie o 1.8. Jak nie miałem jeszcze prawka, to sądziłem, że Espero całkiem fajnie się zbiera i przyśpiesza. Teraz mój entuzjazm trochę osłabł. Cieszę się z tego co mam, ale podkreślam, że Espero to nie jest auto sportowe i oszałamiających osiągów też nie ma Nie jest wprawdzie źle, ale parę koników więcej by się przydało. Co do mojego egzemplarza, to dobrze idzie do licznikowych 180-ciu km/h później kicha, żeby rozbujać się do 200 trzeba duuuuużo czasu. Mówię o tej najwższej prędkości, bo przy niżczych przy dobrze dobranych biegach, nawet dobrze Sobie radzi

Pozdrawiam!!!!
  
 
no co wy 1,8 LPG moj na III idzie lekko ponad 120kmh a na
II minimalnie ponad 90kmh i ten kto przy 80 wyprzedza na IV to niech se strzeli w leb i oplaci miejsce na cmentarzu.
  
 
Ja też się wtrącę, a co mi tam
16 V jest motorem elastycznym już od niskich obrotów ( nie dławi się, ciągnie równo ) jednak przyspieszenie wtedy pozostawia wiele do życzenia.
Jeżeli trzymamy go pomiędzy 3500 obr a 4800 obr jest naprawdę żwawy
Pamiętajmy, że to tylko 1500 cm3
  
 
Cytat:
16 V jest motorem elastycznym już od niskich obrotów ( nie dławi się, ciągnie równo ) jednak przyspieszenie wtedy pozostawia wiele do życzenia.
Jeżeli trzymamy go pomiędzy 3500 obr a 4800 obr jest naprawdę żwawy
Pamiętajmy, że to tylko 1500 cm3



I ja się z tym zgadzam. Na III bez kłopotu ciągnie od 1600obr/min bez stukania i szarpania. Fakt, że o dynamice można wtedy zapomnieć, ale "do leniwego" przyśpieszania zupełnie wystarcza.
W przypatku 1,5 dynamika pojawia się w pełnej mocy od 3000 obr/min i utrzymuje się do ogranicznika.
Dodam jeszcze, że Espero 1,5 i tak jest bardziej elastyczne niż np. Lanos 1,5 16V /100kM/-tam poniżej 3000 obr/min auto w ogóle nie chce jechać.
  
 
Cytat:
2004-06-22 07:30:04, tommi-j pisze:
Cytat:
16 V jest motorem elastycznym już od niskich obrotów ( nie dławi się, ciągnie równo ) jednak przyspieszenie wtedy pozostawia wiele do życzenia.
Jeżeli trzymamy go pomiędzy 3500 obr a 4800 obr jest naprawdę żwawy
Pamiętajmy, że to tylko 1500 cm3



I ja się z tym zgadzam. Na III bez kłopotu ciągnie od 1600obr/min bez stukania i szarpania.

Dodam jeszcze, że Espero 1,5 i tak jest bardziej elastyczne niż np. Lanos 1,5 16V /100kM/-tam poniżej 3000 obr/min auto w ogóle nie chce jechać.



A 2.0 "ciągnie" o 1 tys. obr.

Tylko ciekawe kiedy panewki wyjebie


Z Lanosem 1.5 to ciekawa sprawa... Ale w moim odczuciu szedł lepiej od 2.0 (Dziś pada ofiarą Hitleryzmu )

Test od 60 km/h na 4.

A jeśli był wolniejszy, to minimalnie.

Ale Espero 1.5 nie ma raczej podskoku.
  
 
Trochę odbiegamy od tematu...;sam coś nie mogę znaleźć stopera, niestety.
Aha, jak dla mnie wystarczy pomiar z dokładnością do sekundy, chyba że ktoś ma dane dokładniejsze (może jednak w sieci są?)
Cytat:
no co wy 1,8 LPG moj na III idzie lekko ponad 120kmh a na
II minimalnie ponad 90kmh i ten kto przy 80 wyprzedza na IV to niech se strzeli w leb i oplaci miejsce na cmentarzu.



a co powiesz na to dowcipnisiu że max moment obrotowy jest przy 2800RPM(silnik 1800) co odpowiada na IV biegu prędkości 84-86km/h-czyli przyspieszanie powinno iść gładko,przynajmniej teoretycznie. Ja mam inne wrażenie, ale chciałbym to skonfrontować z innymi użytkownikami. Dlatego prośba o takie pomiary, przecież w końcu dużo łatwiej je zrobić niż np.: 0-100, który akurat dla mnie nie ma żadnego znaczenia , bo z nikim się nie ścigam. fajnie byłoby jakby takie czasy pomierzyli też właściciele "dłubniętych"esperaków
Cytat:
Z Lanosem 1.5 to ciekawa sprawa... Ale w moim odczuciu szedł lepiej od 2.0


Też mam takie wrażenie;dostałem takiego jako auto zastępcze na tydzień czasu i jak dla mnie był dynamiczniejszy od mojego espero
  
 
Co do maksymalnego momentu to przy instalacji gazowej wygląda to zupełnie inaczej, więc nie stosował bym ksiażkowych 2800obr/min , wydaje mi się że cały wykres powinien przesunąć się w górną partię obrotów...
  
 
Cytat:
A 2.0 "ciągnie" o 1 tys. obr.
Tylko ciekawe kiedy panewki wyjebie


W przypadku 8 zaworowych silników to normalne. Moim poprzednim Fiatem Tipo 1,6 8V /86kM/ też mogłem jeździć na III biegu od 20 km/h /1000 obr/min/. Za to silnik dostawał ostrej zadyszki po przekroczeniu 4,5 obr/min /kupa huku i zero efektów/, a silniki 16V ciągną równo od ok. 3000 obr/min do końca obrotomierza /czyt. odcięcia /.
Oczywiście ja też nie jeżdżę z obrotami 1000-1500 obr. a staram się utrzymywać w zakresie optymalnym dla silnika /2,5-3,0 tys obr./.Jazdę na tak niskich obr. wykonywałem tylko w celach porównawczych.

Cytat:
Z Lanosem 1.5 to ciekawa sprawa... Ale w moim odczuciu szedł lepiej od 2.0 (Dziś pada ofiarą Hitleryzmu )


Pod względem dynamiki na pewno Lanos 100KM lepiej wypada, lecz pod kątem elastyczności to nie wiem.
Może to tylko moje subiektywne odczucia, lecz porównywałem z 2 lanimi /I-roczny, II-3 letni, oba na Petrolu/ i w obu przypadkach wydawało mi się, że są słabsze od Espero 1,5.


Cytat:
Test od 60 km/h na 4.
A jeśli był wolniejszy, to minimalnie.
Ale Espero 1.5 nie ma raczej podskoku.


Tyle, że 60 km/h na 4. to ok. 2,5 obr/min, a ja porównywałem od 30 km/h /lub nawet ciut mniej/ na 3 a to 1600 obr/min.
A jak pisałem Espero wydaje mi się bardziej elastyczne właśnie na niskich obrotach wału korbowego.
  
 
Cytat:
ten kto przy 80 wyprzedza na IV to niech se strzeli w leb i oplaci miejsce na cmentarzu.


rzeczywiście "mądre rady"

Cytat:
Pusty może tak

Załadowany i na 3 biegu STOI

Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------

Espero ma na III max około 120km/h

--------------------------------------------------------------------------------



Ponad 120 bez problemu.

Fakt, to już koniec.




Ja pisałem o Espero 1.5 nie o 2.0
  
 
Cytat:
Tyle, że 60 km/h na 4. to ok. 2,5 obr/min



W Espero 60 km/h na 4 to równe 2000 obr.

W Lanosie myślę, że podobnie

Zylc nie ma obrotka, to nie wiem

Cytat:
Pod względem dynamiki na pewno Lanos 100KM lepiej wypada



Dynamika to niebo, a ziemia

Skrzynia jest lepsza... Na 1 ładnie ciągnie do 50 km/h

Ale elastyczność moim zdaniem również jest lepsza... Testowane tak, jak u Ciebie od 30 km/h i pod górkę (Wiem, że przypał)

Silnik pracuje dużo równiej niż "moje" 2.0

Cytat:
Ja pisałem o Espero 1.5 nie o 2.0



Jestem ciekaw, jak zbierało by się Espero 1.5 z 400 kg przyczepą i 2-4 osobami.

2.0 wtedy kwiczy, ale z 1.5 to pewnie już tragedia

Oba są po prostu za słabe