I piątka poszła na szczaw. pomocy!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w czasie jazdy wyskakuje w mojej esperancy piąty bieg, jakiś czas temu zauważyłem że nie zawsze wchodził tak lekko jak pozostałe a po pewnym czasie zaczęło go wyrzucać, z początku po przejechaniu jakiegoś dystansu a obecnie od razu po puszczeniu sprzęgła, faktem jest że wczasie wakacji przytrzymałem manetkę ręką co zakończyło się dużym zgrzytem, mechanik który naprawiał skrzynkę wymienił olej, jakieś łożysko i coś tam jeszcze.... minęły dwa miesiące i mam to samo czy ktoś wie o co chodzi??
  
 
Może wymień mechanizm skrzyni biegów za sto parę pln, ew. pewnie całą skrzynkę...
  
 
Wiec ja tak mialem w maluchu kiedys ze mi 4-ka wyskakiwala i musialem ją ręką trzymać na swoim miejscu
Bylo to dawno ale byl to albo synchronizator 4 biegu albo ustawienie/regulacja tego drązka który steruje biegami

  
 
Tak jak mówi Tomiiii, masz walnięty synchronizator, praktycznie na 100%, to są typowe objawy.

Ciekawe bo co jak co, ale skrzynia w Espero jest bardzo solidna.
  
 
A wg mnie calkiem mozliwe ze poszla poduszka pod silnikiem - przekrzywilo sie i dlatego sa problemy z przelaczaniem biegow.
  
 
Skoro mowa o skrzyni biegów, to może i ja się podłączę z małym pytankiem w celu zdiagnozowania pewnego problemiku.

Otóż, jadąc sobie słyszę wycie. Wycie wg mnie pochodzi ze skrzyni biegów lub okolic. Wycie jest słyszalne w określonych warunkach:
1) prędkośc ok 90-100km/h , załaczony Vbieg, tu wycie słychać nawyraźniej, przy wyższych prędkościach też wyje , ale jest zagłuszane albo przez silnik albo przez szum powietrza,
2) wycie ustępuje natychmiast po wciśnięciu sprzęgła
3) olej w skrzyni biegów był sprawdzany przez mechanika ok 3 miesiące temu i ponoc był, ale wycie występuje dłużej i wg mnie powoli się nasila

Wg moich informacji mam prawdopodobnie jeszcze oryginalne sprzegło, a przebieg grubo powyżej 100tys. km.

Moze podpowiecie gdzie szukac przyczyny.
  
 
No u mnie jest dokładnie to samo tzn. wyrzuca mi piątkę ale dopiero przy hamowaniu silnikiem, myślałem że to raczej wyrobiony mech. zmiany biegów. Nie lata Ci ta wajcha od biegów?
Tom
  
 
[quote]
2005-10-14 08:14:00, AsterixGal pisze:
Skoro mowa o skrzyni biegów, to może i ja się podłączę z małym pytankiem w celu zdiagnozowania pewnego problemiku. Otóż, jadąc sobie słyszę wycie. Wycie wg mnie pochodzi ze skrzyni biegów lub okolic. Wycie jest słyszalne w określonych warunkach: ....
---------------To buczenie kolego to możesz mieć od łożyska na sprzęgle które właśnie daje taki objaw, jak byś posluchał na wolnych obrotacvh to usłyszysz również rzężenie któe za to odpowiada i po wciśnięciu pedału sprzęgła zaniknie.Z tego co wiem z tym objawem można jeźdić dłuuuuugo nawet parę latek jak esperak wytrzyma, upierdliwe będzie właśnie to buczenie. - mam nadzieję że sienie mylę bo tego nie słyszałem u ciebie - umnie to występuje.
  
 
Cytat:
2005-10-18 10:58:21, MACHA pisze:
To buczenie kolego to możesz mieć od łożyska na sprzęgle które właśnie daje taki objaw, jak byś posluchał na wolnych obrotacvh to usłyszysz również rzężenie któe za to odpowiada i po wciśnięciu pedału sprzęgła zaniknie.Z tego co wiem z tym objawem można jeźdić dłuuuuugo nawet parę latek jak esperak wytrzyma, upierdliwe będzie właśnie to buczenie. - mam nadzieję że sienie mylę bo tego nie słyszałem u ciebie - umnie to występuje.



Cieszyłbym się jeśli byłoby to co piszesz, kumpel postraszył mnie że to wycie może pochodzic od przekładni głównej a tutaj niewiel zrobię.. Wg posiadanej dokumentacji mam jeszcze oryginalne sprzęgło. Jego żywot dobiega powoli końca, bo brakuje mi już tej płynnej strefy przejścia przy "załaczaniu" sprzegła. Byc może jest to też częściowa wina docisku, ale nie będe pewien dopóki sie do sprzegła nie dobiorę (niestety silniki 1,5).