Skrzynia biegów i most

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam .... wiec po pierwsze skrzynia:

czy do kazdego silnika w 131 skrzynie byly takie same (bez diesela bo to logiczne ze nie). ser-u twierdzi ze wszystkie sa takie same, ja czytalem troche haynesa i tam tez tak pisze, ale moze ktos z was ma jakies inne zdanie na ten temat.

a po drugie most:

jakie byly origalne przelozenia mostow do kazdego silnika mirafiori
-1300 OHV
-1600 OHV
-1600 OHC (automatic rowniez)
-1400 DOHC
-1600 DOHC ( na tlokach 84mm i 80mm)
-1800 DOHC
-2000 DOHC

dzieki za info. pozdrawiam.
  
 
Pytanie po pierwsze, czy rozmawiamy o DOHC generalnie czy o silnikach 131 tylko. Jak wiadomo, w starych 132 była na przykład skrzynia konstrukcyjnie podobna do polonezowskiej (kiedyś taką miałem to wiem). Również jeśli chodzi o przełożenia, to wiadomo, że wcześniejsze skrzynie mogly mieć krótszy piąty bieg, wydaje mi się że do silników OHV na przykład.
Co do przełożeń, to dla porządku przytoczę tu Haynesa:
1300 OHV - 4.1
1600 OHV - 3.9
1800 (USA only) - 4.4
1600 automatic - 3.5
2000 - 3.9
Może w suplemencie Haynesa jest coś jeszcze napisane dla późniejszych modeli ....
  
 
ale czy wszystki skrzynie do silnikow dohc (z wyjatkiem skrzyni abartha) maja takie same przelozenia. moze ktores sa dluzsze.

i jaki powinien byc most do mojego 1,6 dohc?? na tlokach 84
  
 
Ja stawiam na to, że wszystkie skrzynie od Supermirafiori i nowe od Argenty są takie same.
  
 
o ile dobrze pamietam, to byly 3 rodzaje skrzyn do 132
  
 
no quasi-pold, krótka V i długa V
  
 
panowie 1.6 ohv ma most 3.9 tak jak 2.0. a jaki most powinien miec 1,4 i 1,6 dohc??

pozdrowienia
  
 
W Haynesie na stronie 199 stoi jak wół:
Silniki - seria C
1.3 sohc i 1.6 DOHC - 4.1
1600 sohc i 2000 dohc -3.58
1300 DOHC - 4.44

  
 
WITAM podlacze sie

mam maly problem z mostem , ten na ktorym jezdze zaczyna sie sypac cos stuka puka przy cofaniu niewiem, napewno poszedl simering w jednym kole, zakupilem juz lozyska uszczelniacze itp. no wlasnie ale mam drugi wloski wyglada super sadzac po gwnincie na mocowaniach jak nofka fukiel nie smigany zaczynaja sie schody prosciej byloby wymienic lozyska uszczelniacze w tym co jest luzem niz sie gimnastykowac przy samochodzie ale skad moge miec pewnosc czy on jest sprawny jak to sprawdzic ??? czy nie wyje jakies luzy czy cus ... zanim go zaloze i sie okaze wielka kiszka

apropos luzow krecilem przed chwila koncowka walka odziwo laleczka jest ok, ale troche mechanizm roznicowy dziwnie sie zachowuje trzymajac za jedna polos i krecac w jedna czy w druga strone koncowka walka czuc jakby kola sie zazebialy wiadomo o co chodzi , jeszcze go nie rozbieralem nastawiam sie na sobote

niebede smiecil wiec powiem tu, jest do sprzedania pas przedni, prawy czy tam lewy bok ze wszystkimi mocowaniami i takie pierdoly elementy dotycza tylko i wylacznie blacharki 125 , wszysto nowe i w cenie zlomu ja wlasnie od tego goscia wzialem most za symbaliczna sume 30 zl

Pozdro