Sworznie w drzwiach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanko
Czy wymiana sworzni w drzwiach zniweluje stuki w nich (tak mi powiedzieli w ASO Daewoo Auto-Koza)?
Jeśli tak to gdzie je dostać?
Jeśli ktoś to przypadkiem robił to prosze o sugestie...

Pozdrawiam
  
 
Jesli masz na mysli sworzenie przy ogranicznikach (bo to te chyba najczesciej stukaja) to najlepiej je wybic, rozszezyc przy pomocy srubokreta i mlotka, nasmarowac i wbic spowrotem.
Mnie pomoglo. Roboty na 4 drzwi - 15 minut.
  
 
Cytat:
2005-10-24 14:52:28, czytom pisze:
Pytanko Czy wymiana sworzni w drzwiach zniweluje stuki w nich (tak mi powiedzieli w ASO Daewoo Auto-Koza)? Jeśli tak to gdzie je dostać? Jeśli ktoś to przypadkiem robił to prosze o sugestie... Pozdrawiam



A weźże otwórz drzwi, ujmij krzepko i dawaj nimi w górę i w dół. Jak poczujesz pod ręką wyraźny stuk czy przeskakiwanie na zawiasach - sworznie do wymiany.
Gdzie je dostać? -Myślałem, że w każdym sklepie z częściami do DeU.
Ja nie dawno wymieniłem wszystkie 8 szt sworzni - ale rękami mechanika, więc sugestie tylko takie:
-potrzeba na to 2 ludzi (jeden trzyma drzwi żeby nie opadały, drugi wali młotkiem w odpowiednio przyłożony śrubokręt),
-koszt: 4 czy 6 zł za 1 sworzeń, a robota wyniosła 20 zł więc szkoda sobie rączek brudzić. Czas: jakieś pół godz.

--
Pozdrawiam
Wiesiek (Maestro)
  
 
A ja wlasnie wrócilem z roboty przy sworzniach wiec tak:

Wymiana samych sworzni moim zdaniem nic niepomaga-bo i tak sie za 2 tyg wyrabiaja i dalej cykają
Z mojego doswiadczenia wynika ze to jednak nie cyka sworzen od ogranicznika tylko od zawiasów
Ja juz próbowalem róznych sposobów ale dzisiaj to zrobilem tak i narazie cisza -ciekawe na jak dlugo??
-w środek sworznia wbilem śrubke wczesniej ją szlifując i smarujac co spowodowalo rozwarcie kolka
oprócz tego zmienilem polozenie zamka drzwi tak ze łapie troche później-czyli trzeba mocniej drzwiami pierd..... zeby sie zamkły
Co do samej wymiana są potrzebne dwie osoby
1)wybijamy kolek/sworzeń ogranicznika drzwi(bez tego trudno czym kolwiek tam dojsc)
2)kumpel rusza drzwiami góra dól a drugi wali w sworzen-najlepiej za pomocą jakiejs odpowiedniej długosci przedużki i młotka
3)wsadzasz nowy(smarujesz go ostro-niezaluj smaru) i wbijasz

Co do ceny to ja kupuje taki jeden sworzen za 1zł w sklepie DAEWOO jednak mam wrazenie ze jest on jakiejs gorszej jakosci i przez to mi starcza na dwa tygodnie-jednak narazie niewiem gdzie moge kupic lepszy
Fakt faktem ze jak kupilem auto to przez pierwsze 6 mieasiecy byl spokoj czyli jakies lepsze musialy byc te kolki zamontowane-nawet wygladaly tak jakby z innego materialu byly zrobione

Pozdrawiam i powodzenia
jak cos to pytaj
  
 
Cytat:
Pytanko
Czy wymiana sworzni w drzwiach zniweluje stuki w nich (tak mi powiedzieli w ASO Daewoo Auto-Koza)?
Jeśli tak to gdzie je dostać?
Jeśli ktoś to przypadkiem robił to prosze o sugestie...



Sworzni czasem, lepsze sa śruby
  
 
U mnie równeż drzwi latają góra-dół , sworznie mam nowe i jestem przekonany że to nie sworznie a zawiasy są wyrobione (konkretnie dziurka w tym co przyspawane do karoserii się rozlajerowała) , mam również chyba od roku przygotowane tulejki aby to naprawić ale....... wiadomo- brak czasu
  
 
Sworznie po 5PLN, a wybicie czasami nie jest takie proste, szczególnie dolnych. Ale jak na górze dospawasz cos w co mozesz "stuknąć" młotkiem to juz bez problemu.
  
 
Wymieniłem własnoręcznie (czytaj bez niczyjej pomocy) sworznie przy drzwiach kierowcy i od tego czasu (jakieś cztery miesiące) drzwi przestały nieznośnie stukać podczas jazdy.
Sworzenie kupiłem w serwisie DU za około 3PLN/szt.
Wymianę można przeprowadzić samemu, należy jednak pamiętać o solidnym i trwałym podparciu drzwi.
Najlepiej jest wykonać to przed wybiciem sworzni przeznaczonych do wymiany.
Jednakże radzę nie wymieniać samodzielnie. We dwójkę jest znacznie raźniej.

  
 
Ja tam drzwi niczym nie podpieralem.

Najpierw wymiana jednego sworznia (drzwi trzymają się na jednym zawiasie), potem drugi i po robocie.
  
 
Można wybic jeden zastąpić srubą, potem drugi i tez zastąpić śrubą - ja teraz tak mam bo przygotowuje sie pod starcie z rdzą na drzwiach i progach. Drzwi troche opadły ale jak sie je podniesi to nawet daja sie zamknąć
  
 
Głównie to chodziło mi odrzwi kierowcy, bo najczęściej otwierane, więc zdecydowanie latają na sworzniach, ale najgorsze jest to że jak się przyjrzeć zawiasom w drzwiach, to wyglądają na starte o jakiś milimetr. Stąd moja obawa czy wymiana sworzni coś da, czy to jednak trzeba by jakoś tulejować czy coś...
a tak w ogóle to wg książki serwisowej to najczęściej wymieniany podzespół w autku.
To chyba nie jest normalne
  
 
dwóch nie zaszkodzi do roboty - jest z kim piwo machnąć - a jeśli chodzi o te sworznie to uważam, po bacznych obserwacjach, że ich wymiana chyba nie pomoże, u mnie to zawiasy są wytarte, zastanawiałem się nad wymianą tych sworzni ale mi powiedzieli, właśnie w Bielsku B. w ASO DU że trzeba całe zawiasy, no więc nie wiem co robić