| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-03-02 13:58:02 Ciewy jestem Waszej opinii nt.częstotliwości wymiany oleju w silniku. Otóż majac PN trucka, beznyzna+LPG, zaraz po zakończeniu gwarancji i przejechaniu 70tys. zacząłem stosować pewną zasadę. Olej wymieniam co 20tkm, natomiast filtr, co każde 10tkm (oczywiście z minimalną dolewką z tym związaną). Od samego początku stosowałem Lotosa (pełny syntetyk), a później takiż olej z Glimaru (podają, że składniki Shella-co jest mozliwe bo u nas chyba nie robią dodatków do syntetyków). Poldek ma na zegarku 210tkm i dopiero zaczął brać niewielkie ilości oleju, do silnika nie dotykałem się (poza wymianą głowicy-by wypaliło gniazda). Tenże "patent" stosuje w moim Spermojadku i przejechałem dotychczas prawie 200tkm. P.S. zwróćcie uwagę, jak zanieczyszcone są pokrywy zaworów i klawiatury w Esperakach z Korei (ostanie fotki z ich klubu). U mnie są czyściuteńkie. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-03-02 15:34:04 Cóż...każdy ma inną technikę..ja wolę dotrzymywać "fabrycznych" założeń co do przebiegu -olej /MOBIL 1 0W/ wymieniam co 10-10,5kkm...nasz silniczek to nie konstrukcja z 2000r .I tak jak słyszę o nowym Fiacie czy Peugeocie i wymianie oleju silnikowego wg instrukcji fabrycznej co 30kkm -zresztą przeglądy też co 30kkm! to sam nie wiem co o tym myśleć? |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-03-02 15:46:37 Hmmmm według mojego mechanika olej 0W/40 jest do silniczków Espero za żadki - podobnież idealny jest 5W50. |
Maciej75 Brawo 1.4 MJet Poznań | 2003-03-02 16:04:19 Mozna oszczędzic na dziewczynie, narzeczonej, żonie ale, żeby oszczedzać na oleju do Espero? |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-03-02 16:55:34 Mechanik może starej daty???..nie urażając godności niczyjej...od nowości stosuje tylko takowy olejek!...czym ma się przejawiać ta "za_rzadkość"?? wyciekami, utratą ciśnienia czy też "zbyt dobrym" smarowaniem przy rozruchu w niskich temperaturach??...żadnych dziwnych objawów w skrajnie wysokich ani w skrajnie niskich temperaturach nie zanotowałem...5W na pewno też jest OKI ale 0W "lubi" jeszcze paru znajomych /Nexia, Seat, Peugeot i ..Felicja/- bez niepożądanych skutków ubocznych? |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2003-03-02 16:55:39 . [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2003-03-02 23:14:32 ] |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-03-02 17:57:35 Nie chcę tu wszczynać dyskusji - poprostu doradziłem, a mechanik jest młodej daty, a o fachowości też mogę zaręczyć. |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2003-03-02 23:54:09 odnośnie 0W 50 i 5W50 - FAKTYCZNIE ten pierwszy jest ża żadki.
Objawia się to tym że po zapaleniu stukają popychacze zaworów...i silniczek spala troche tego oleju. Ja raz testowałem Castrola Magnatec-a 0W50 ......i szczerze to nigdy więcej nie naleje tego wynalazku do silnika! Silnik wziął troszke oleju (potrzebna była dolewka) i po porannym zapaleniu przez 30 sek silnik pracował jak diesel....... Wróciłem do najlepszego z najlepszych czyli Mobila5W50 Silnik zalewam przy wymianie na full - po zapaleniu, napełnieniu filtra spada tak na 3/4 skali bagnetu. Po przejechaniu 10 tys km, na bagnecie mam 1/4 więc znakomicie... :) Olej zmieniam razem z filtrem wg zaleceń czyli co 10 tys km.... i nie chce sie bawić w eksperymentownie - producent tak zaleca...to ja tak robie PS odnośnie znagarowanych esperynek w koreańskiej galerii - pewnie jeżdzą na firmowym oleju daewoo - ....a to ustrojstwo jest robione na bazie największego gówna....ELF-a Generalnie wszystkie francuskie płyny eksploatacyjne to dziadostwo..... ....nie zapominając o włoskiej selenii.... |
piotr-ek | 2003-03-03 07:35:45 W ASO DU wymienili mi w grudniu ub.r. na Mobil1 5W50 (nie wiedziałem jaki jest poprzedni olej).
* piotr'ek * [ wiadomość edytowana przez: piotrek_nowakowski dnia 2003-03-03 07:36:25 ] |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2003-03-03 07:47:48 Witam,
Ja raz wlalem 0w50 mobila i byla potrzebna malutka dolewka. Wczesniej i teraz jezdze na 5w50 i nic dolewa nie trzeba... Pozatym sam producent nie dopuszcza oleju o takiej lepkosci do uzytku w naszych autach. Pozdr Jadzwin |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-03-03 07:59:11 Cieszy mnie, że temat wywołał reakcję. Niemniej chciałbym wam zwrócić uwagę na kilka, istotnych elementów:
1. Od samego poczatku stosuję pełne syntetyki (5W40, API SH, teraz SJ) 2. Skoro konstrukcja z przełomu lat 50-60, czyli benzynowy PN Truck, eksploatowany w ekstremalnych warunkach(miasto, stałe przeładowanie) przy wspomnianej zasadzie wymiany przejechał bez naprawy głownej i zauważalnego (powyżej 1l na 10tkm) zużycia oleju 210tkm, to tym bardziej silnik z lat 80-tych, wykonany przy znacznie wiekszej dbałości o jakośc obróbki i materiały spokojnie to przejdzie. 3. Daewoo zaleca oleje klasy minimum SG ( i dla tej klasy oleju jest wymagana wymiana co 10tkm). Zwracam uwagę, iż klasa SJ to bodajże, dwie klasy wyżej. 4. Z uwagi na fakt, iż nasze silniczki mogą być gorzej wykonane niż wspomniane nowoczesne silniki, któe wymagają przeglądów co 30tkm, wymieniam filtr oleju co każde 10tkm. 5. Uważam też, iż polskie oleje syntetyczne są moim zdaniem dobrej jakości i "nie płacimy za reklamę". 6. Nie wiem po jakim przebiegu wałek fabryczny jest zużyty, u mnie przy prawie 200tkm nie ma widocznego zużycia, rys, czy też wgłębień. Choć jest to ocena wzrokowa, a nie pomiary specjalistyczne. |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2003-03-04 00:11:35 i tu zonk ...nie radze natomiast kupować produktów Orlenu...... - to szajstwo robione jest na bazie ELF-a...... czemu |
Tomek_L Espero 2.0 FULL WYPAS Katowice | 2003-03-14 09:36:21 Tomek Mydłowski napisał
Możesz to jakoś udokumentować.... Czeka mnie wymiana niebawem oleju, a mam właśnie Elfa 5W40 od początku eksploatacji i właśnie się zastanawiam nad zmianą. |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-03-15 07:21:11 No własnie - napisałeś gdzieś ,że według Ciebie wszystkie francuskie płyny eksploatacyjne są do D...... no nie wiem czy moge się z tym zgodzić - mam zalaną skrzynie Finą - mróz nie mróz - skrzynia chodzi lekko i płynnie, podobno bardzo dobre efekty daje też Total przekładniowy......, który to produkuje też bardzo dobre oleje silnikowe (Fina zresztą też)... |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2005-11-26 11:17:37 Zasadzie nadal hołduję i silniczek jest bez zarzutu (325-350kkm).
Ostatecznie owe 10kkm do wymiany tyczy się, olejów ZNACZNIE niższej klasy (takie były w I połowie lat-90tych). Zapewnie ma jakieś znaczenie fakt, ze sporo jeżdżę i wymiana wypada mi nie rzadziej niż raz na pół roku. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-11-26 11:21:30
Zawsze pisałem, że olej nie jogurt i z dnia na dzień się nie spsuje. |
Koziol Espero 1.5 GLX Warszawa | 2005-11-26 13:24:44 Ja olej wymieniam co 10-12 tys. Jak kupiłem Espero to jeździł na Orlen Platinum 5W/40. Obecnie zalałem olej Midland 10W/40.
Co do Elf-a to ja też nie mam do niego przekonania. Widziałem klawiature w samochodzie który jeździł właśnie na Elf-ie i ten widok napewno nigdy nie zachęci mnie do stosowania tego oleju.. [ wiadomość edytowana przez: Koziol dnia 2005-11-26 13:25:17 ] |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2005-11-26 17:44:26 Ja się podłączę pod ten wątek.
Za cholere nie wiem jaki mam olej w silniku. Poprzedni właściciel jeździł gdzieś na wymiane oleju i guzik go interesowało co mu leją. Kasa na stół i olej jest. Zamierzam wymienić olej. Przymierzam się do olejów Shell'a. Są sprawdzone w poprzednim aucie, więc mam do nich zaufanie. A na płynach eksploatacyjnych nie zamierzam oszczędzać bo mi to bokiem wyjdzie. I teraz mam pytanie. Jaki wlać? Syntetyk, półsyntetyk czy minerał? A może ktoś wie jak można sprawdzić czy zalany obecnie olej jest syntetykiem czy minerałem. pozdrawiam |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2005-11-26 17:52:19 to jeszcze przebieg podaj |