MotoNews.pl
  

Cewka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od trzech dni mam problem z autem-na gazie strzela , na benzynie nie chce w ogóle jechać-strasznie szarpie. Wyraznie słychac cykanie (przeskok isry) w kopułce i cewce zapłonowej-tylko że w cewce cykanie jest regularne a w kopułce pojawia się co jakiś czas? Nie wiem czy kupić nową cewkę ( bo chyba to cykanie nie jest normalne?) bo a nuż okaże się że to coś innego jest uszkodzone i poniosą zbędny wydatek.
Miał kto kiedy coś takiego?
  
 
moim zdaniem zacznij od przewodow i swiec
ew kopulka i palec rozdzielacza
cewka to ostatni element ktorego nalezy sie czepic
  
 
a ja myślę ,że to ta mała cewka wewnątrz kopułki nawala - jestem prawie pewny - ona się jakoś fachowo nazywa (Halla czy jakoś tak - trzebaby sprawdzić w katalogu)
  
 
Hacki ja na twoim miejscu wymieniłbym najpierw tą cewke wewnątrz aparatu zapłonowego u mnie na początku objawy były takie same póżniej ustały a skończyło się tak że autko zgasło i nie mogłem odpalić(na środku skrzyżowania) ostygł i odpalił pochodził 5min i znow to samo okazało się że to wina cewki.
Nie kupuj tylko zamiennika z opla bo kosztuje ok.100zł a oryginalna cewka daewoo kosztuje 35zł.Wymień to a póżniej zobaczysz może też być konieczna wymiana kopułki i palca aparatu zapłonowego.Kopułka i palec oryginalny to wydatek ok.80zł.
Pozdrowionka!!!
  
 
Cytat:
2003-10-06 18:32:54, Sergiusz- pisze:
...Kopułka i palec oryginalny to wydatek ok.80zł.
Pozdrowionka!!!


A ja kupuję takie graty za niewiele ponad 30 zł. (do 1,5)
Najwięcej dałem za kable, bo za super, hiper z 3- letnią gwarancją zapłaciłem ostatecznie w okolicach 80 zł.
  
 
Co to za kabelki (firma) ????
Czy ewentulanie mógłbyś załatwić do 2,0???????
Jesli tak to za ile????
  
 
Jacku, nie pamiętam w chwili obecnej firmy (niestety nazwa wyleciała mi z głowy).
Kable są naprawdę fajne, ponieważ pokryte zostały dodatkowo grubą warstwą masy izolującej, więc nie ma żadnych przebić. Masa jest na tyle gruba, że kabelki przestały mieścić mi się w "spinki", które za zadanie mają trzymać je w określonym miejscu. Kinieczny był więc "upgrade" trzymadełka.

Nie pamiętam, czy były do 2.0, ale jeśli tak, to podejrzewam, że w cenie zbliżonej do moich, czyli między 80 a 90 zł. (uwzględniając moje rabaty, zapewne wyjdzie taniej ).
Wszystko będę wiedział jutro ok. godziny 15.
  
 
no Cezariusz ma racje ja mam podobne objawy i wymienilem cewke na nowa bo mi sie swiecenie w ciemnosciach nie podobalo
i 85zl w plecy teraz szykuje sie do wymiany cewki impulsatora
  
 
Mialem ten sam problem, wymiana cewki zaplonowej w ASO kosztowalo mnie... za cewke cos kolo 92zl i za robocizne nie pamietam ale problemy ustapily.
  
 
pytanie czy cewka zapłonowa w 1.5 i 2.0 jest taka sama ??????
bo mi swieci jak stroboskop
  
 
Czy wie ktoś jaką oporność ma mieć ta cewka wewnętrz kopułki?
Mieżył to ktoś?
A jak nie czy ktoś by to zmieżył?
Najlepiej dzisiaj!!!
Pilne!!!
  
 
W espero 1.5 powinna miec 0d 500 do 1500 ohm.
u mnie ma ok 800 w zalerznosci od warunkow zewnetrznych.
w 1.8 na 90% jest tak samo.
  
 
Ok dzięki!!!
Ja u siebie mam 1400 ohm czyli norma .
  
 
Witam,
mam kolejny problem, ostatnio padła mi cewka zapłonowa - wymieniłe , było ok. Wczoraj wracałem z wyszkowa do Wafki, lecąc obwodnića Radzymina 160km/h, poczułem drgania silnika, tak jak by przerywał. Później było jeszcze gorzej, od 2000 obr zaczyna przerywac i strzelać. Na gazie wogóle się nie da jechać, na benzynie jedzie ale strasznie przerywa. Zatrzymałem się pod M! w Markach i wyminiłem przewody i świece. Nic nie pomogło. Podejrzewam cewkę w aparacie zapłonowym. Sama kopułka była wymieniana z rok temu. Czy macie jakieś pomysły co mu może dolegać??
Cewkę zapłonową założoną mam od GM. Mechanior stwierdził że jest bardzo dobra, ale czy przypadkiem to nie ona mi tu bruździ. Prosze pomóżcie, bo już siły nie mam do mojej esperynki. Tak ostatnio psuje mi krew że myślę już za radą JACO by ożenić go z Vsitulą ...
  
 
Ja miałem taki problem że po założeniu nowych kabli WN i świec po 3 miesiącachzaczął mi szarpać przy przyspieszaniu i w nocy cewka WN i kable świeciły jak w Boże Narodzenia. Wymieniłem cewkę i nic. Dałem do elektryka i okazało się że przewody WN do wymiany (ok 2000 km przejechanych) kable z bykiem niebieskim napisem i znakami.
  
 
kable wykluczam, bo nic nie wali, wolne obroty utrzymuje super, problem zaczyna przy przyśpieszniu w okolicy >2000obr
  
 
Krzysiu, zacznij od tej cewki w aparacie zapłonowym - jak chcesz to sprzedam Ci ją za 15 złociszy, odbierzesz sobie w Piasecznie.

Objawy są typowe.

Generalnie problem leży w układzie zapłonowym.
Możemy wyeliminować: świece, kable, kopułkę.

Pozostaje palec rozdzielacza (chyba że wymieniłes z kopułką, a z tego co pamietam to tak), główna cewka zapłonowa, mała cewka w aparacie i moduł sterujacy.

Z tego wszystkiego najtańsza i najbardziej awaryjna jest w/w mała ceweczka.
W nastepnej kolejnosci obstawiłbym moduł i na końcu główną cewkę.
  
 
w tamtej sytuacji wolne obroty miał dobre. Jaco ma racje w tej sytuacji. Wymana cewki jest to najtańszy sposób. Jak miałem moduł walnięty to źle mi zapalał jak był zimny a jak cewka poszła toźle mi zapalał jak był ciepły silnik.
  
 
Też tak myślę, powedz mi jak jesteś dziś w piasecznie ?? Chętniue łyknę tą cewkę do aparatu zapłonowego ...
  
 
Dzięki JACO , jesteś wielki, cewka jest już u nie po pracy próbuje reanimować samochód