Silnik 1.6Efi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chciałbym zaczerpnąć opini o silniku 1.6efi. Planuje sobie zamontować taki w moim Essim i chciałbym żebyście powiedzieli mi coś o tym silniku. Jakie osiągi, żywotność, amaryjność,itp. Ile wieciec

  
 
jestem użytkownikiem essiego o takim silniku,spalanie około 8,5l w cyklu mieszanym,przy dosyc energicznej jezdzie,osiagi sa zadowalajace,w moim jest troche nie równa praca silnika,komputerowiec w serwisie forda twierdzie ze jest to w normie i niemam sobie tym głowy zawracać
  
 
A osągi, elastyczność silnika? Da rade już sobie na tym silniku trochę poszaleć?
  
 
osiagi zadowalajace!! 1.6 16V nie ma do niego szans!! co do awaryjnosci to z moim jakos problemow nie mam mam nowa glowice i smiga jak szalony!! jedynie lubi wypic sobie... przy bardziej ostrej jezdzi wezmie mi nawie i 14 w miscie ale silnik wtedy chodzi na obrotach ok. 5-6tys.
  
 
Jeśli mówimy o 1.6 EFI 8 zaworowym i 105 konnym to jest SUUUUPERR
Szczerze mówiąc to byłem zaskoczony możliwościami tego silnika :] myślałem że jak 1991 rok to będzie mułowaty a zwykle na światłach zostawiam z tyłu nowe auta :] i kozaczków z ciemnymi szybami i 2.0 pod maską (takie typki zwykle robią więcej dymu niż przyczepności na starcie ) jedyny mankament to spalanie, jak pisali poprzednicy: lubi wypić... jak juz robisz swap silnika to czemu nie 2.0 z RSka ?:>
  
 
Ze wzgledów finasowych, przy Rs nie tylko silnik maiłbym do wymiany ale skrzynię biegów i zawieszenie. A z tego co wiem to moja skrynia podejdzie mi bez problemów do 1.6. A zresztą i tak będe musiał przerabić instalację gazową.
  
 
alternatywą dla 1.6 8V 105KM może być 1.8 16V 105KM
  
 
To pochwal się Opal jaką jednostkę masz aktualnie na pokładzie, no i jaki jest powód tego przeszczepu: awaria poprzedniego, czy poprostu taki miałeś pomysł?
  
 
1.4 gaźnik, silnik śmiga mi bez zarzutów, miałem małe problemu z gazem ale to była wina regulacji u gazownika. Mój wujas ma MKV z 1.6 Efi, jeździłem tym i wrażania z jazdy zajebi.... Escorta nie mam zamiaru sprzedawać przez parę latek więc planuje przeszczepa a ten silnik 1.6Efi odpowiadałby mi w 100%
  
 
dokłądnie zgodze się z przedmówcami: 1.6 efi CVH to naprawde dobry silnik - zapierdziela i to zdrowo - 1.6 16v masz od ręki zjedzone oczywiscie zalezy w jakim stanie motor kupisz. ale jedna wada tego silnika- potwierdzą prawie wszyscy - on nierówno pracuje
ale to tylko szczegół POLECAM
  
 
Cytat:
2005-10-28 00:02:42, ARTEK_21 pisze:
dokłądnie zgodze się z przedmówcami: 1.6 efi CVH to naprawde dobry silnik - zapierdziela i to zdrowo - 1.6 16v masz od ręki zjedzone oczywiscie zalezy w jakim stanie motor kupisz. ale jedna wada tego silnika- potwierdzą prawie wszyscy - on nierówno pracuje ale to tylko szczegół POLECAM



a ja juz sie glowilem co z miom nie tak.... mam glowice po remoncie kompletnym, nowe oleje, uszczeli, plyny dol silnika w bdb. stanie a dalej mi nierowno pracuje na luzie... przy dluzszym postoju na skrzyzowaniu robi sie to denerwójace ale po chwili jak ruszy to zaczyna sie poezja jazdy!! oczywiscie w drodze na stacje benzynową
  
 
Mam nadzieje,że uda mi się kupić silnik w dobrym stanie
A wiecie może jakie koszty silnika z całym osprzętem i komputerem?
  
 
800-1300w dobrym stanie+skrzynia 400-600, ale zdarzają się tańsze i droższe...
  
 
Wymiane planuję w przyszłym roku, tak koniec marca, poczatek kwietnia. Do tego czasu powinienem już zakupić sobie silnik Zobaczymy jak to będzie z kasą
  
 
polecam naprawde polecam...w mojej rodzince to pierwsze takie autko z takim silnikiem i gdy mój ojciec wybrał sie nim na przejażdzke to mu szczena opadała...a on ma cordobe 1,4 i 64KM wiec wiesz....skomentował to tak: "tym to idzie juz pojeździć" ale ja i tak mówie ze to jeszcze słabe i powiem ci tak... że jak go ostatnio testowaliśmy to 1-65km/h 2-115 km/h 3-145km/h i trzeba było hamowac...testowałem go oczywiscie w bezpiecznym miejscu bo wiem jak reagujecie na takich piratów no ale musze gdzieś na autostradzie potem nim wjechać aha zaznacze ze mam tam cos grzebane w silniku bo przyjechał z niemiec...stożek pozakładali i takie tam jakieś...musze sprawdzic jakie ma przyśpieszeiue do setki...a o silniku moge powiedzieć że jedyną wadą są obroty:/ ale to juz jak widać norma...ja po wakacjach chce wrzucić w bude 2,0 =>150 KM i tego sprzedać ale niewiem czy wypali...jak narazie to jeźdze...tym co mam ale POLECAM

ps.zapomniałem dodać że dochodziłem do 6 tyś obrotów...

[ wiadomość edytowana przez: pucek2509 dnia 2005-10-28 13:21:26 ]
  
 
Ja mam nadzieje, że uda mi się wrzucić ten 1.6
  
 
Cytat:
2005-10-28 13:20:53, pucek2509 pisze:
polecam naprawde polecam...w mojej rodzince to pierwsze takie autko z takim silnikiem i gdy mój ojciec wybrał sie nim na przejażdzke to mu szczena opadała...a on ma cordobe 1,4 i 64KM wiec wiesz....skomentował to tak: "tym to idzie juz pojeździć" ale ja i tak mówie ze to jeszcze słabe i powiem ci tak... że jak go ostatnio testowaliśmy to 1-65km/h 2-115 km/h 3-145km/h i trzeba było hamowac...testowałem go oczywiscie w bezpiecznym miejscu bo wiem jak reagujecie na takich piratów no ale musze gdzieś na autostradzie potem nim wjechać aha zaznacze ze mam tam cos grzebane w silniku bo przyjechał z niemiec...stożek pozakładali i takie tam jakieś...musze sprawdzic jakie ma przyśpieszeiue do setki...a o silniku moge powiedzieć że jedyną wadą są obroty:/ ale to juz jak widać norma...ja po wakacjach chce wrzucić w bude 2,0 =>150 KM i tego sprzedać ale niewiem czy wypali...jak narazie to jeźdze...tym co mam ale POLECAM ps.zapomniałem dodać że dochodziłem do 6 tyś obrotów... [ wiadomość edytowana przez: pucek2509 dnia 2005-10-28 13:21:26 ]


tu się z Puckiem całkowicie zgodze bo mam dokladnie taki sam silniczeki i też planuje przeszczep na 2.0 ale to tak tylko z mojej głupoty i chęci posiadania wciąż więcej i więcej. Bo 1,6 Efi naprawde pozwala brać się na drodze z czym popadnie i to najczęściej z większymi autami o większych motorach zresztą kiedyś troche ponad 100 koni to miały silniki 1,8 lub 2.0 i najczęściej napędzały ociążałe wózki.Elastyczność Efiego super but od dołu chociaż przu górze naprawde daje odczuć budowe metalowych elementów wewnątrz fotela kierowcy a do tego seryjna skrzynia...... poezja taka długa że jak zapne 2 to moge bujać od 10 do 110 na gazie więc w mieście można się ścigać jak automatem
Pucek na trójce to ci powiem że nie sprawdzaj bo się przestraszysz jak na odcinku z Torunia na Olsztyna próbowałem 3 na benzynie do samego odcięcia to sie przestraszyłem że droga taka wąska a drzewa takie małe i szybkie
  
 
Remarq-u heh no widzisz myslałem ze nikt mnie niepoprze a przeciwnie wyśmieje no ja dopiero wytestuje to autko jak chodzi gdy dojade na autostrade gdzie przeważnie jadą więcej niz 200km/h ale myśle że do 200km/h dojdzie wiec warto:d aha a mnie juz licznik okłamuje bo mam 16 - calowe felgi...wiec musiało byc więcej hehehehe
  
 
Witam

Również mam ten silniczek i generalnie jest to ciekawa jednostka niestety mój jest już w kiepskiej kondycji i podejrzewam, że już troszkę koników zdechło Mam przejechane 140 lub 240kkm i silnik powoli się kończy (ok. 8 – 9 atm sprężania i olej w filtrze)

Jeśli będziesz kupował silnik jeszcze zabudowany w aucie sprawdź czy nie ma oleju w obudowie filtra powietrza i obowiązkowo kompresję. Jeśli będzie możliwość odpalenia zobacz czy nie ma przedmuchów przez korek wlewowy oleju i białej mazi naokoło korka wewnątrz kapy.

Pozdrawiam.
  
 
A jak sie Essi zbiera na tym silniku? Da rade sobie tym poszalec, bo z tego co niektorzy pisza to tak