Zacina się przy 2500 - 3000 rpm silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas przyspieszania w okolicy 3000 rpm (2., 3., 4. bieg),
a ostatnio już przy 2500 rpm silnik wykazuje szarpnięcia.
Silnik jest po regulacji (zawory, zapłon, gaźnik).
Wymieniony przerywacz, ustalona przerwa (~0,4mm).
To nie jest to duże, ale jest i wkurza.
Może odśrodkowe, lub podcisnieniowe przyspieszenie zzpłonu nie bangla?

Wyczyściłem przewody WN, kopułkę ,
poprawiłem styki przy cewce zapłonowej
i doleganie końcówek przewodów WN do świec.

Nie pomogło.



  
 
Tez to miałem, szarpalo jak sie jechalo z rowna predkoscia w pewnym zakresie obrotow, taki objaw jakby gubil iskre i przerywal, teraz juz tego nei mam tak jakby samo przeszlo, ale wydaje mi sie ze to bylo w rytm falowania swiateł, teraz mam inny regulator napiecia i jakos szybciej skacze wskazowka od ladowania i nie szarpie.
  
 
Zdejmij palec i sprawdź czy ciężarki lekko chodzą.
  
 
Sprawdzałem. Nic niepokojącego nie zauważyłem.
Domyślam się, że problem leży po stronie przyspieszenia zapłonu.
Podciśnieniowe działa. Ciężarki mają pełną swobodę,
zatem wnoszę, że odśrodkowe przyspieszenie też działa.

Robiłem już różne cyrki. Podmieniłem kopułkę - nic nie pomogło.
Założyłem starą kopułkę i podmieniłem palec - jeszcze gorzej.
Założyłem ponownie stary palec i dalej szarpie.

Może przerywacz. Był wymieniany podczas regulacji.
Fakt - jakość jego wykonania była raczej umiarkowana,
ale ten poprzedni miał już bardzo wypalone styki i musiał iść w odstawkę.

A może delikatnie przyspieszyć zapłon kręcąc aparatem?

O ile się nie mylę, to zapłon przyspieszamy
jeżeli (patrząc z góry) będziemy obracać aparat
w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Tak?


No chyba, że piłka leży po stronie gaźnika (np. lewe powietrze),
albo, ja wiem, filtra gazu (od ostatniej wymiany
przejechałem jakieś 22 tys. km)?
  
 
mi w koncu sie zatarł aparat wiec to raczej bankowo aparat D chyba ze przepustnice mas zobluzowane
  
 
A propos aparatów. Na stronie skorpiona znajdujemy co następuje:

32 21010-3706010-10 APARAT ZAPL.1300/ORYG/ 52.00

34 21010-3706010-10 APARAT ZAPL.1500/ORYG/ 47.50

Jaka jest różnica pomiędzy tymi aparatami (oprócz ceny).

Wiem, że w przyrodzie występuje aparat rosyjski i węgierski
(taki jest w mojej ładzie) i ów rosyjski posiada dłuższy wałek.

  
 
Sylwek - do 1300 i 1500 sa 2 rózne aparaty i właśnie chodzi tutaj o długość wałka. Ty potrzebujesz ten do 1300
  
 
Czyli niestety drozszy Kurcze nie fair - zobaczcie mniejszy silnik, a drozszy aparat
  
 
Silnik nowocześniejszy to i nowszy i lepszy aparat potrzeba
  
 
Witam. Miałem takie cos i tez wymieniałem i sprawdzałem wszystko jak leci, nawet nowy aparat kupiłem i nic to nie dało. Pół roku cudowania i dopiero się okazało że świeca dostawała przebicia tylko w pewnym zakresie obrotów. W zapłonie tradycyjnym ze wzrostem obrotów zmienia się napiecie które tam sobie leci do świec, dokładnie maleje i przy pewnej jego wartości iskra nie skakała sobie między elektrodami tylko gdzies tam na boki. Co ciekawe świece były nowe iskra gaz.
  
 
A co do aparatu od 1500 to da się go wsadzić do 1300 tylko należy dotoczyć taką tulejkę o wewnetrznej srednicy takiej jak ta część aparatu która wchodzi w blok, zewnętrzna gdzieś z 10mm większa i wysokość 12mm. Założyć toto na aparat, wsadzić go, ustawić i jeździć