Omega b 2,5 td 96/97

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam taką prośbę: jestem zainteresowany kupnem opla omegi b 2,5 td z 96 lub 97 roku i chciałby sie dowiedzieć coś więcej na jej temat, bardzo mi się ten samochód podoba. Z tego co się zorientowałem jest także wersja tds, czym ona się różni od tej zwykłej wersji td? Czy ten silnik jest bardzo wadliwy? Jak w tym aucie wygląda blacha, z tego co wiem to jest bardzo słaby punkt tego samochodu. A jak sprawuje się elektryka i jak wygląda spalanie tej omegi?? Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego auta? Z góry dziękuję za pomoc!!!! Pozdrawiam ))
  
 
td i tds to shit w roczniku 97 byly tdci to sa prawdziwe killery a spalanie okolo 5-6 l
  
 
Generalnie silniki 2,5 do 2001 są wzięte z BMW. Podział na TD i TDS stosowało BMW w swoich samochodach rozróżniając wersje z różną mocą silnika. W omegach moc tych silników była stała (130 KM). Silniki 2,5 TDI (150 KM) z Common Rail były montowane w Omegach C pod koniec 2001r. Dyskusja na ten temat tu:
TD a TDS
Co do wersji to lepsza jest z 97 (mam 96 i trochę żałuję iż nie poszukałem młodszej) z powodu zmian i dopracowania. Dyskusja o różnicach, roku produkcji oraz modelowym tu: MODELE
Jak wygląda to u mnie:
1. Prawie nie rdzewieje (dwa malutkie ogniska - albo mam już ocynk albo dlatego że Niemiec o nią bardzo dbał)
2. Elektryka jak dotąd - no problem z wyjątkiem wymiany żarówek (ponad rok od zakupu)
3. Jak rozpoznać rok modelowy 97? Lampy soczewkowe, sterowanie w kierownicy i metalowy wypukły znaczek Opel z tyłu.
4. Silnik nie wymagał żadnych napraw. Przejechane co prawda przeze mnie tylko 15000. Na liczniku ponad 200000. Spalanie miasto: 12 trasa: 8 (automat + klima).
5. Słyszałem że pęka głowica z przegrzania. Spotkałem kogoś na LOB co ma TD z 95 i jest to wielka skarbonka. Psuje się mu wszystko.
6. Na co zwrócić uwagę? Przebieg (udokumentowany!), zadbanie, rdzewienie, regularne serwisy w ASO (realne generalnie w autach sprowadzanych), brak dymienia z rury, brak wycia pompy, brak wycieków oleju, odpalanie od 1 razu w każdej temperaturze, brak błędów komputera i po sczytaniu z silnika w ASO.
Generalnie przeszukaj forum. Słowa kluczowe: diesel , TD i TDS.


[ wiadomość edytowana przez: mar_k dnia 2005-11-02 22:59:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: mar_k dnia 2005-11-06 10:13:02 ]
  
 
Hej,
Dosiadam 2.5 TD z 95 roku CD klimatronic automat itp.
Pali w mieście dużo - ok 15 w trasie ok 8-9 jadąc do 120km/h.
Przebiegu toto ma 300.000 km. Przeszkadza mi hałas i wibracje w kabinie. Mam ją od 2000 roku - zepsuło się:
wtryskiwacz z czujnikiem - 700 pln
urwała się rolka napinacza - z paskami (dwoma) ok 500 pln
siłownik centrala w klapie bagażnika - 80 pln
stacyjka - 250 pln
i to chyba tyle + oczywiście standardy: klocki, tarcze, końcówki drążków, paski, filtry, oleje, żarówki, opony.
Do zrobienia mam moim zdaniem:
szczotki rozrusznika - bo czasem nie gada
łożyska kompresora klimy - bo je słychać i wkurza
pewnie już czas na amory - bo telepie
kiedyś tam rozrząd - bo ja wiem ...?

Rdzewieje spód drzwi i pod uszczelką szyb.
Jeśli będę zmieniał na inną Omege to będzie to 2.5 TD jak najnowsze.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
No kurde, przeszliście samych siebie, zamiast głupich uwag to same konkrety, tak trzymać.
  
 
jeszcze zawsze mozna to zmienic...
  
 
Cytat:
2005-11-02 22:55:44, mar_k pisze:
Spotkałem kogoś na LOB co ma TD z 95 i jest to wielka skarbonka. Psuje się mu wszystko.



To chyba moja