Luz zaworowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jaki najmniejszy luz zaworowy mogę ustawić w fiacie 127 /1050cc
normalnie jest 30ssący 40 wydech
chce ustawić 20 na 20 da rade ?
  
 
Spokojnie mozesz ustawic ciasniej tylko zachowaj proporcje fabrycznych nastawow
  
 
Cytat:
2005-10-27 19:55:19, emg42 pisze:
jaki najmniejszy luz zaworowy mogę ustawić w fiacie 127 /1050cc normalnie jest 30ssący 40 wydech chce ustawić 20 na 20 da rade ?



Luzy, ktore podales sa od 50 HP. W ksiazce jest napisane ze w np w 70HP sa luzy 40/50. Ustawilem na 30/40 tak jak w 50 HP i jest dobrze niz zlego sie nie dzieje.
Mysle ze mozna w 50 HP zejsc jeszcze o 10 i bedzie git.



[ wiadomość edytowana przez: Gigi127 dnia 2005-10-28 13:44:57 ]
  
 
Najprawdopodobniej mozna zejsc do 0.15/0.15 ,nie probowalem jeszcze , nie wiadomo jak w naszych warunkach atm by to chodzilo,u siebie mam 0.25/0.30 i jak narazie zapala.
  
 
dzięki za profesjonalizm
dzisiaj zmierzyłem i wyszło 35/45
mam już 10kg płytek może coś dobiore robie 25/25 i sie zobaczy
pzdr
  
 
10kg plytek- to znaczy uzywane?Nie polecam,jak juz to tylko nowe,cena jednej ok 6zl
  
 
żartowałem z tymi płytkami kupiłem nówki za 5zł szt
mam jeszcze takie pytanie ile moge splanować głowice
moja nigdy niebyła ruszana
a propo regulacji na starych płytkach były jeszcze oznaczenia fabryczne mniemam że nieżle jak na ten przebieg tzn ok 150tyś
a ciśnienie w normie
Mam jeszcze jedno pytanko czy w lanciY10 touring 1050/55hp wałek rozrządu jest taki sam jak w 127 50hp tzn chodzi mi o czasy nigdzie nie moge znależć specyfikacji tego wałka .
pzdr
  
 
Jutro napisze czasy walka 50hp 127,co do wiekszego planowania glowicy niz wyrownanie to jestem raczej przeciwnikiem w przypadku seryjnego walka .Z tego co piszesz widze ze chcesz "poprawic" troche silnik,jak zajmujesz sie glowica to warto by bylo zalozyc uszczelke pod kolektory z 1.3 i zrobic pod nia kanaly glowicy i kolektorow , a najlepiej zalozyc glowice 70hp,75hp ale z tym raczej ciezko na rynku.
  
 
czasy wałka znam jest to 2/42/2/42
szukam głowicy od 70hp i wiem że jest to ciężko znależć ale szukam, rozumiem że 1,3 to rozwiercony 1050 i ma take same czasy rozrządu jak 70hp .Fakt nigdzie nie moge znależć danych o silniku 127A.3.000 bo chyba takie ma oznaczenie .
chyba że jest to taki sam silnik jak w fiacie 128 3.p 1,3 a różni sie jedynie głowicą .ale w nim wałek rozrządu jest podparty na 5 łożyskach a w 7 na 3 .
założenie głowicy od 1,3 niewydaje mi sie dobrym pomysłem .chyba że zwiększenie pojemności silnika uzyskali poprzez większy skok a nie poprzez rozwiercenie.
jedyną dobra wiadomość jest taka że właściciele "zośki "poprzez zmiane wałka rozrządu z 15/52/52/12 na wałek z fiata 128 3P 1100
na 20/44/60/4 i zwiększenia stopnia sprężania na 9,2-9,3 uzyskają około 65km pasuje też skrzynia 5 z ritmo lub regaty . przy normalnych 55km silnik jest za słaby aby wykorzystać 5 skrzynie .

Moja 7 jest wersją brazylijską ma skrzynie 5 .
odniosłem wrażenie że 1 i 2 są zbyt krótkie .czy możliwa jest zmiana przekładni głównej ?
czy ritmo 60L które ma 55 KM i silnik taki sam jak 7 ma tylko wiekszy stopień sprężania ?
sorry za moje warjacje ale lubie wiedzieć a jak czegoś niewiem to sie pytam.
pzdr
  
 
Silnik sohc fiata 127 jest to wynalazek ktory byl montowany tylko w 127 i nie ma duzo wspolnego z silnikami 128,Ritmo.Silniki 1050 i 1300 to te same silniki rozniace sie wykorbieniem walu itd.Glowica 1.3 na pierwszy rzut oka rozni sie od pozostalych wieksza srednica kanalow , zaworami ,walkiem rozrzadu , stopniem sprezana,uszczelka pod glowice ma inny ksztalt ,itd.Glowice 1.3 byly fabrycznie obrabiane , w kanalach sa wyrazne slady frezow,Gigi moze potwierdzic.
Skrzynie 127 ogolnie wszystkie sa krotkie - slabe silniki - tez myslalem nad zmiana dyfru ale chyba zaloze dluzsze przelozenie 5biegu.
  
 
tak też myślałem .właśnie znalazłem specyfikacje do 1,3 .
Ale z racji że jest to fiat 147 (www.clube147.hpg.ig.com.br)
tak jest na tabliczce .
A że brazylijczycy montowali do takiego autka silnik fiata tipo 1,4
fiat 147 spazio tr .
przyglaałem sie komorze silnikowej i jak na moje oko troszkę sie rózni .
znam historie mego auta i obawiam sie że został podmieniony silnik przez niemca który go sprzedawał
pzdr
  
 
http://orbita.starmedia.com/~matuta011/fiat_147_spazio_tr.htm


http://orbita.starmedia.com/~matuta011/fiat_147_spazio_cl.htm

http://www.enfierrados.com.ar/

pewnie widzieliście te strony ale co tam
to tylko niektóre