[126]Gdzie założyć gaz ??? konserwacja ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem nowy i mam 2 powazne pytnia przegrzebalem juz cale forum chyba ale nie moge znalezc jakichs konkretow /ciagle ktos widzial albo jest tez link z allegro.
Chodzi o to czy ktos ma zalozona u siebie albo sie orientuje gdzie mozna taka operacje wykonac(oczywiscie legal i nie za 2000zl )...

pytanie nr 2 czy jest ktos z okolic warszawy (najlepiej zachod) kto moglby pomoc w konserwacji maluszka i wyklepaniu 2 wgniecen, konserwacja pod uszczelkami, ew obspawaniu i przy pomalowaniu ( nie chce nic schrzanic a zalezy mi zeby bylo zrobione z glowa tzn ladnie i porzadnie )Pomoc oczywiscie odplatna, ale zalezy mi na praktycznym ukierunkowaniu dzialaan.Wiec nie odsylajcie do forum bo to teoria.
Acha ogolnie to mam garaz wiec jakby ktos potrzebowal pomocy ze strony mechanicznej to zapraszam...

sie rozpisalem :p
  
 
Cytat:
Witam jestem nowy i mam 2 powazne pytnia przegrzebalem juz cale forum chyba ale nie moge znalezc jakichs konkretow /ciagle ktos widzial albo jest tez link z allegro.
Chodzi o to czy ktos ma zalozona u siebie albo sie orientuje gdzie mozna taka operacje wykonac(oczywiscie legal i nie za 2000zl )...


to już jest szczyt pazerności moim zdaniem

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-10-13 14:05:05 ]
  
 
Moim zdaniem to jest po prostu poronione. Jakby za dużo mocy było w tym silniku... Co innego gdybyś miał SWAP'a, chociaż te 900ccm ale 650-ke . Nie dość, że to przestanie jechać to już w ogóle sama rzeźba jaką trzeba wykonać żeby zrealizować podgrzewanie reduktora... Gdyby to był przynajmniej BIS... Rzeźba w gównie IMHO
  
 
mozna ogrzewac parownik olejem silnikowym.

albo zrobic w misie wezownice + pompa elektryczna.+ zbiorniczek wyrownawczy.

lipa jest tylko z umiejscowieniem butli.

straci 5 KM ale bedzie jezdzil po 2zl i 100km bedzie go kosztowac 10zl.
nie kazdy stawia na moc.
  
 
wlasnie nie kazdy stawia na moc i dla mnie jest szczytem pazernosci robic 90koni w budzie w ktora nie jest przystosowana do takich mocy...wiec sobie daruj txt typu szczyt pazernosci dla kazdehgo co innego a forum z tego co wiem jest po to zeby sie dzielic informacjami i ew pomagac a nie nasmiewac ze chce jezdzic tanio i SERYJNIE a nie szybo i ze szpanem bo od tego sa inne samochody...A ceny benzyny nie sa niskie wiec nie rozumiem takich komentarzy a miastowi napewno rozumieja o co chodzij...Wiec oczekiwalem odpowiedzi konkretnej jak dla milosnika malucha a nie dziecinady


A co do zainteresowania PG to butla w tamtym malcu byla na tylnim siedzeniu (20l zachodzila na zakole).Ogrzewanie parownika bylo zrobione poprzez rure wydechowa (tam bylo zalozone w EL wiec da sie co do niedowiarkow :/ ) a i rozszerzam pytanie czy jezeli by zakupic taka instalacje to czy jest mozliwy jej montarz i oczywiscie wbicie.
Temat wykonalny a na forum nie powtarzajacy sie wiec napewno ktos tym sie zainteresuje oprocz mnie .

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-10-13 15:53:37 ]
[ powód edycji: istnieje mozliwość edycji postów !!! ]
  
 
Cytat:
a forum z tego co wiem jest po to zeby sie dzielic informacjami i ew pomagac


podzieliłem sie ty, co mysle o takim rozwiązaniu.
nie amsmiewam sie. wyrazam swoją opinie, nie można??
jestem tylko baaardzo ciekaw czy ktoś w normalnym zakładzie gdzie montują instalacje ma cos takiego do boba.
jak nie to musisz sam zbudowac i musi to miec homologajce zeby być wbite w dowód a wątpie czy samoróbe ci ktoś podbije to raz a dwa wątpie czy ktoś robi takową instalacje do boba
end
  
 
OK...Wiec odpowiem na twoje pytanie ze istnieje taka firma (jedyna jaka znalazlem)ktora instaluje w maluchu LPG niestety licza sobie za te przyjemnosc 1600zl i sa z katowic wiec mnie by wyniosla ponad 1800 liczac dojazd :/.wiec troche nieciekawie ale za to wszystko jest full legal.A ja pytam o taka firme z okolic wawy ew dalej ale zeby bylo taniej np z uzywanych podzespolow (nie wiem jak to z pkt widzenia legalizacji).
a moze ktos da znac na druga czesc mojego postu bo tu to nawet studia nie pomoga tylko praktyka
  
 
Jezeli zakladaja za 1600 zl taka wydumke to bierz w ciemno, tyle kosztuje najprostsza instalacja do monowtrysku, do gaznike pewnie niewiele taniej. A w tym wypadku dochodzi jeszcze koszt ukladu podgrzewania parownika wiec wg mnie cena jest OK.
Mozesz sobie sam sklecic instalacje z uzywanych elementow ale nie bedzie wpisu w dowodzie.
  
 
Zwykła instalacja do gaźnikowca to koszt ok 1200zł. Za 1600zł do malca to się opłaca i ja też gdybym miał takie autko to bym brał!
  
 
wczoraj bedac naprzegaldzie rozmawialem pozniej z kolesiem co zaklada gaz. 1700 zl to cena jaka trzeba u nich zostawic za wszytsko. z tym ze niepolecal sie spieszyc - po nowym roku ma spasc do 1500 zl cena.
  
 
Niom to ceny zblizone tylko ze pomeilowalem i stanelo na tym ze jak przywioze swoja instalacje to zaloza( co sie rowna wbioja do dowodu bo wystwiaja wlasne homologacje a nie korzystaja z innych jak to powiedzial "gotowych") tylko tu juz jestem kompletnie zielony czy bedzie np pasowala od duzego fiata lub golfa czy sa tam jakies znaczne roznice w konstrukcjach czy w to to samo tylko rozne firmy i butle ....nie wiem ja tam planuje w styczniu mym kaszlem wybrac sie do Angli wiec chce go miec na glanc tzn LPG i blachy zrobic ale jak narazie nie ma chetnych do podzielenia sie zdolnosciami manualnymi.Bo mechanika jest bezszmeru i oczywiscie bez zadnych tuningow extremalnych.
  
 
oczywiscie mowa o uzywanej instalacji tylko zalegalizowanej w innym aucie
  
 
Cytat:
2005-10-13 22:23:33, Pat_kdb pisze:
wczoraj bedac naprzegaldzie rozmawialem pozniej z kolesiem co zaklada gaz. 1700 zl to cena jaka trzeba u nich zostawic za wszytsko. z tym ze niepolecal sie spieszyc - po nowym roku ma spasc do 1500 zl cena.



Te 200 zł zaoszczędziesz też jak wyjeżdzisz 100l do nowego roku.
  
 
Cytat:
2005-10-14 01:00:47, Qlik pisze:
Niom to ceny zblizone tylko ze pomeilowalem i stanelo na tym ze jak przywioze swoja instalacje to zaloza( co sie rowna wbioja do dowodu bo wystwiaja wlasne homologacje a nie korzystaja z innych jak to powiedzial "gotowych") tylko tu juz jestem kompletnie zielony czy bedzie np pasowala od duzego fiata lub golfa czy sa tam jakies znaczne roznice w konstrukcjach czy w to to samo tylko rozne firmy i butle ....nie wiem ja tam planuje w styczniu mym kaszlem wybrac sie do Angli wiec chce go miec na glanc tzn LPG i blachy zrobic ale jak narazie nie ma chetnych do podzielenia sie zdolnosciami manualnymi.Bo mechanika jest bezszmeru i oczywiscie bez zadnych tuningow extremalnych.



Najlepiej zeby miala jak najmniejszy (jak najmniej kW) reduktor bo malec ma mala moc. Poza tym butla zeby Ci odpowiadala rozmiarem. Po 3cie mikser i tak musza dobrac nowy bo zaden nie bedzie pasowal (zwezka za duza).
Jak jedziesz do Anglii to zamontuj jeszcze beczki z powietrzem po bokach i srube napedowa
  
 
a tak bardzije od jakiego samochou najpredej podejcie od cienisa durzeo fiata Zeby wiedziec czego szukac.
  
 
Najlepiej CC700, moze nawet mikser by spasowal.
  
 
Ciezko coz znalezc zeby bylo od cieniasa, a od duzego lub poldka nie podejdzie bo tego to pelno (oczywiscie oprocz butli i miksera)
  
 
Cytat:
2005-10-13 14:08:44, Race_D pisze:
Moim zdaniem to jest po prostu poronione. Jakby za dużo mocy było w tym silniku... Co innego gdybyś miał SWAP'a, chociaż te 900ccm ale 650-ke . Nie dość, że to przestanie jechać to już w ogóle sama rzeźba jaką trzeba wykonać żeby zrealizować podgrzewanie reduktora... Gdyby to był przynajmniej BIS... Rzeźba w gównie IMHO



no nie za bardzo sie zgadzam z kolegOM...
na forum były opmawiane dwa takie patenty:
1) podgrzewanie olejem parownika + grzałka elektryczna w misce zasilana z sieci energetycznej,
2) zbiornik z chłodziwem na rurze wydechowej do podgrzania parownika,

ponadto swego czasu ktoś jeździł nawet na butli 11kg, wiec się da, co nie znaczy ze nie jest to sztuka dla sztuki...
  
 
Parownik wez z garbuska bo tam wlasnie jest podgrzewany olejem, nie wiem czy to sie czym srozni konstrukcyjnie od takiego ciecza grzanego, mikser to juz inna para kaloszy ale to gaziarz by CI dobral, butle jakas mala np. z tico.

A ze pomysl debilny to juz inna sprawa. nie lepiej dobrze silnik wyregulowac i jezdzic delikatnie ?? na gazie to on w ogole nie bedzie chcial jechac a czasem przydaje sie troche powera pod stopa.
  
 
nie można zamontować gazu do maluszka ponieważ:
a) butla gazu NIE MOŻE być zamontowana we wnętrzu kabiny pasażerskiej
b) butla gazu NIE MOŻE być zamontowana w przednim bagażniku pojazdu.

To chyba definitywnie rozwiewa pomysł LEGALNEGO zamontowania gazu w maluszku.