MotoNews.pl
  

Krokowy czy przepływomierz? X20XEV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Już oczy bolą od szukania na archiwum i czytania wątkówi wypowiedzi ale dalej nie znalazłem zadowalającej wypowiedzi, bo zawsze były trochę inne objawy opisywane na forum. Najczęściej "falują", "skaczą",
Problem u mnie wygląda następująco: auto gaśnie jak jest na wolnych obrotach bez żadnych wcześniejszych objawów, ot po prostu jakbym kluczykiem wył. silnik, obroty mu nie falują ani nie skaczą, mam automat więc jak jest w poz. D lub R to chodzi non stop, a jak dam na luz N lub P to gaśnie odrazu. Oma na benzynie tak się zachowywała, ale zawsze sytuacja taka była z pewnym opóżnieniem, jak wczoraj założyłem gaz sekwencyjny to gaśnie w sekundę po przejściu na luz, na D chodzi elegancko. Czyli co to może być? Może to wcale nie te dwa elementy? Więc może coś innego?
  
 
aha, zapomniałem dodać, że ECU nic nie wykazuje, sprawdzany u diagnosty na TECH 2 wszystko pracuje idealnie
  
 
Napewno nie przepływka bo by pokazal blad ECU i raczej napewno nie krokowiec, no chyba ze jest calkowicie odłaczony
  
 
Ma ten sam problem tylko ze mam nanualną skrzynie. Jade sobie powoli bo szukam miejsca na parkingu i chce skręcić a kierownica ani drgnie bo silnik zgasł. Nawet nie widziałem kiedy miałem juz tak 3 razy.
  
 
Jednak to krokowy, tak wynika przynajmniej dla mnie z obserwacji i z tego co piszą inni opisując podobne objawy, z parkowaniem mam podobny problem bo zdarza się że trzeba manewrować przód i tył i jeśli nie przełączę szybko dźwigni to kaplica , odpalać muszę znowu, ale automat ma to do siebie, że jak gałka jest w poz D to siłowo ciągnie paliwo i obroty są nieco wyższe nawet jak stoję. Po prostu gaśnie jak jest luzik, silnik krokowy to właśnie silnik wolnych obrotów i ma zadanie trzymać je na określonym poziomie
  
 
Jednak to krokowy, tak wynika przynajmniej dla mnie z obserwacji i z tego co piszą inni opisując podobne objawy, z parkowaniem mam podobny problem bo zdarza się że trzeba manewrować przód i tył i jeśli nie przełączę szybko dźwigni to kaplica , odpalać muszę znowu, ale automat ma to do siebie, że jak gałka jest w poz D to siłowo ciągnie paliwo i obroty są nieco wyższe nawet jak stoję. Po prostu gaśnie jak jest luzik, silnik krokowy to właśnie silnik wolnych obrotów i ma zadanie trzymać je na określonym poziomie
  
 
U mnie w senacie tez nie bylo bledow a przeplywka dawala dupy, na zimno masakra!! a cieply tez potrafil zgasnac np jak piszecie przy parkowaniu cale szczescie ze chlopaki podsuneli pare pomyslow i pomogla regulacja przeplywomierza
i juz nic nie gasnie