POMPA PALIWA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Witam , moja pierwsza usterka padła mi dziś pompa paliwa no i niestety BMW na holu .

Była to pompa BOSCH 0 580 453 053

Teraz mam pytanie gdzie szukać oczywiście najtańszej pompy i jakiej czy takiej jak była bosch-a czy tą podróbkę jakiś "pitburg" czy jakoś tak ?? ceny w sklepach zaczynają sie od 380 za tą podróbkę aż po 520 za boscha

  
 
moge sprobowac Ci zaltwic za jakies 150zl do 1.8 M40 z uzywanego auta ktore nie jezdzilo na gazie czyli pompa nie byla poddawana ciezszym warunkom daj znac jaki masz typ silnika czy jest to M40 i czy Cie to interesuje a najlepiej daj nr gg
Pozdro
  
 
Cytat:
2005-03-21 14:43:29, NIMNUL pisze:
Witam , moja pierwsza usterka



szybko masz gaz u siebie zalozony?
  
 



nie mam instalacji gazowej , pompa buczala od dluższego czasu wiec ją podejżewałem ale teraz to juz sam nie jestem pewien bo okazuje sie że na kostkę nier dociera napięcie więc może pompa jest ok !! nie wiem który przekaźnik jest od pompy paliwa nie ma ktoś opisu do skrzynki bezpiecznikowej ??

  
 
opis powinien byc na odwrocie pokrywki tej skrzynki z bezpiecznikami (u mnie jest) ale po niemiecku jakby co to moge ci przetlumaczyc i powiedziec ktory jest od pompy


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-03-21 19:32:04 ]
  
 
to nie od przekazników czasami ci nie działa , ja miałem to samo raz chodziła raz nie myślałem że też cos z prądem ale okazało się że pompa swoje wysłużyła i prawdopodobnie wytarł się w niej komutator albo szczotki, ale nie radze jej rozbierac i naprawiać , kolega się tego podioł to do tej pory żałuje ,zegarmistrzowska robota, lepiej kup nową z podrubek, i wcale nie musi być od tego modelu, ja do swojej kupiłem od innego modelu, gościu ją założył i śmiga bardzo dobrze, ja dałem za nówke 250 zł, gosciu te pompy zakłada do rużnych modeli, jakiś gościu na forum dał mi do niego namiary, bo u niego zakładał i też chwalił
  
 


zaraz ide podpiąć pompę na krótko i zobaczę czy działa , natomiast wiem jedno - po przekręceniu kluczyka na kostce zasilającej pompę nie ma 12 voltów wiec dlatego szukam gdzie te przewody są połączone - na obudowie skrzynki mam opisane tylko bezpieczniki , przekaźniki nie są opisane , rozbebeszyłem plastiki spod deski rozdzielczej i tam też jest kilka przekaźników no i komputer i zastanawiam sie gdzie te przewody od pomy idą czy do skrzynki bezpiecznikowej pod maską czy gdzies tam pod kierownicą ??

  
 
NIMNUL !!!

Napiecie na pompe idzie nie po samym przekreceniu kluczyka, a dopiero po kilku obrotach rozrusznika
  
 
napewno??

ja mam zamontowane to odciecie pompy paliwa i wystarszy przekrecic kluczyk do pozycji 2 o ile pamietam i wtedy wcisnac pstryczek. w tym momencie slychac takie pykniecie i ktos mi mowiol ze to wlasnie pompa sie zalacza
  
 


HSURIM MIAŁ RACJĘ - po przekręceniu kluczyka zawsze wydawało mi sie że słysze przes sekundę włączoną pompoę i dlatego tym się sugerowałem , a tak naprawdę to napięcie pojawia sie wraz z rozrusznikiem i pozostaje przez jeszcze chwilę po puszczeniu rozrusznika - znaczyło by to że poprostu dobija ciśnienie p[aliwa w przewodzie , i tym sposobem doszedłem że to musi być jednak pompa - podłączyłem ją na krótko z wielkim strachem bo iskrzyła mi przy baku z wtyczki jak fiks a wszedzie czuć było opary benzyny ale żyję i zamówiłem właśnie u MISIAKA BMW kompletną pompę z uszczelką z pływakiem poprostu całość za 460 PLN orginał a debile niektórzy chcą za urzywkę 300 pln i to za sam wkład pompy co trzeba go jeszcze lutować . Oczywiście zrobiłem tą cenę sposobem bo podałem dane mojego sklepu - który co prawda nie ma nic wspólnego z motoryzacją ale gość łyknął i dlatego dostałem rabacik
  
 
Cytat:
2005-03-22 09:47:29, tolo84 pisze:
napewno?? ja mam zamontowane to odciecie pompy paliwa i wystarszy przekrecic kluczyk do pozycji 2 o ile pamietam i wtedy wcisnac pstryczek. w tym momencie slychac takie pykniecie i ktos mi mowiol ze to wlasnie pompa sie zalacza



Tolo84

Masz racje slychac, bo to odciecie jest zasilane z innego miejsca ( przekaznik dodatkowy).
W ten sposob masz zamykany obwod (dodatkowym przekaznikiem) zasilania pompy. Ale samo napiecie na pompe jest podawane przez jeszcze inny przekaznik (fabryczny) a ten jest zalaczany po kilku przekreceniach rozrusznikiem (przy silniku na wtrysku).
Doszedlem do tego jak tez mi padla pompa. Podlaczylem sie woltomierzem do wtyczki na pompe i wlaczalem zaplon i ... nie wiedzialem co sie dzieje ze nie pojawia sie napiecie. Sporo czasu stracilem zanim sie okazalo ze ono pojawia sie po wlaczeniu rozrusznika (z opoznieniem 1-2 sek) i juz pozostaje az do momenty wylaczenia zaplonu.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
całość za 460 PLN orginał

nieźle biorąc pod uwage że u nas nowy bosh kosztuje 180pln (sam wkład)
  
 
A ja swoją pompę naprawiłem może i nie z braku funduszy na nową tylko czas mnie gonił a poza tym lubie sobie udowodnić czy jeszcze potrafie cos naprawić.
Dzięki bogu do dzisiaj żyję!





POZDRAWIAM TYCH KTÓŻY JEŻDZA NA GAZIE DO OSTATNIEJ KROPLI BENZYNY.
  
 


pompa kupiona załorzona , autko pali - teraz mam jedno pytanie :

czy po ściągnięciu klemy , trzeba jakoś programować komputer ???


w poldku monotronic abimexa - po odpięciu klemy trzeba było odpalić i zostawić auto zapalone ( bez ruszania czymkolwiek ) aż do włączenia sie wiatraka czyli do ponad 90 stopni

  
 


oczywiście chodzi mi o ściągnięcie klemy z akumulatora !!

pytam ponieważ wyciągnołem akumulator i dzis po odpalenia parę razy przegazowałem i lekko mi falowały obroty co do tej pory nie występowało .

  
 
no w mor...de jerza dzisiaj rano czytałem ten post i jak w morde strzelił dzisiaj sobie jechałem i wpadłem w dziórsko w asfalcie takie nie małe tylnym prawym kołem i staje na skrzyżowaniu i słysze coś mi buczy a to cośto pompa co jej mogło sie stać i jakim cudem ? wie ktośco jest grane ?????????
  
 
Cytat:
Napiecie na pompe idzie nie po samym przekreceniu kluczyka, a dopiero po kilku obrotach rozrusznika


bzdura! pompa chodzi od razu. jeśli nie właczasz rozrusznika to po osiągnięciu zadanego ciśnienia w układzie paliwowym przestaje pracować.
pozdrawiam
  
 
MARCIN_RADOM

Z calym szcunkiem, ale ja to zmierzylem woltomierzem i dlatego tak napisalem. Po wlaczeniu zaplonu nastepuje chwilowe pojawienie sie jakiegos napiecia. Trwa to tak krotko, ze nie mozna stwierdzic jaka to wartosc. Dopiero po wlaczeniu rozrusznika po ok. 1 sek pojawia sie napiecie akumulatora. i juz zasilanie zostaje (pompa naiwania caly czas), az do wylaczenia zaplonu.

Pozdrawiam
  
 
dobra teraz powiem tak właśnie wrociłem z garażu i powiem po włączeniu nie ma napięcia na bank fakt dopiero pojawia sie po jakiejś sekundzie do 2 bo rozebrałem cały układ a cha i ps: co do buczenia pompy to pod samą pompą jest filtr tak mi go zawaliło że pompa zaczeła buczeć hehe juz powróciła do stanu pierwotnego _ pozdrawiam
  
 
Prawdopobnie nawaliła mi pompa paliwa w E-36 i zastanawiam się czy kupować używaną czy może jakiś zamiennik których ostatnio sporo na allegro. Jaet jakaś różnica między pompą do M40 i M43? Ktoś zakładał taki zamiennik?