Silnik chodzi z nadwyżką powietrza,co zrobić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Reduktor Lovato,centralka autronic al-700 ,silniczek krokowy...a problem następujący:
W programie A-mon w zakładce programowanie układu wyświetla się w oknie dotyczących uwag aktualnych ustawień informacja o nadwyżce powietrza.
Przy silniku 2.0 jest zwężka 32 mm ,łapie powietrze w zderzaku ,ale od tyłu.Mniejsza z tym ,pytanie moje brzmi ,czy może to zaszkodzić silnikowi i jego trwałości?
Przecież mieszanka utrzymuje się w czarnym zakresie w oknie regulacji. Niby wszystko jest dobrze wg. ustawień ,autko palie 8.4-9.2 litra gazu na setke i jak na taką zwężką w dolocie nawet przyśpiesza.Czego się obawiać? Walczyć z tym ,czy zostawic?
Rozumiem ,ze należy jakoś mu przytkać jeszcze powietrze ,np. związać sznurkiem gumową rure dolotową zmniejszać jej grubość o połowe, lub wziąć taśme klejącą i zakleić pół wlotu powietrza do filtra ,lub wywalić otówr z tyłu puszki filtra powietrza ,zęby pracował na gorącym powietrzu łapanym z tyłu silnika , lub zmniejszyć jeszcze mikser do 30mm ,zeby już wogóle stracić wysokie obroty?
Niechciałbym robić takich rzeczy jak opisałem powyżej ,wolałbym pozostać przy tym setupie ,ale czy zaszkodzi to silnikowi?






[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2005-11-05 10:41:13 ]
  
 
Czy ta "nadwyżka" powietrza to w całym zakresie obrotów? Jeśli tak to pewnie trzeba podregulować PWA krokowego, albo zwiększyć zakres jego działania. Jeśli tylko na wolnych to wyregulować I przelot w parowniku. Jeśli tylko wysokie to zwiększyć górną granicę otwarcia krokowego. Jest jeszcze możliwość nie wydolności parownika, za słaby do tego silnika.
Jazda na notorycznie za ubogiej mieszance kończy się zazwyczaj wypaleniem zaworów, gniazd zaworowych ewentualnie wywaleniem uszczelki pod głowicą itp.
Dlawienie dodatkowo dolotu to "zbrodnia", nie tędy droga
  
 
Cytat:
Dlawienie dodatkowo dolotu to "zbrodnia", nie tędy droga



Zgadzam się.


Cytat:
Czy ta "nadwyżka" powietrza to w całym zakresie obrotów?



Wyświetlał się komunikat odrazu po podłączeniu do centralki u gazownika.Tylko podłączył ,wszedł w to okno i komunikat jest widoczny.Ja tylko niepotrafie odczytać ,czy to oznacza ubogą mieszanke ,czy nie? Bo przecież centralka jest zaprogramownaa prawidłowo ,silniczek ma ustwione otwarcia ,tak by było stechiometrycznie?Skąd on bierze info o nadwyżce powietrza?Byłem u dwóch różnych gazowników i mówią,ze mozna zdławić przelot jeszcze bardziej i to minie ,ale żaden z nich niepowiedział ,ze wypali mi głowice ,bo w sumie mieszanka jest tak ,by lambda była równa 1 ,lub czasem 0,98 .Przy dużym otwarciu przepustnicy i tak jest wzbogacenie przez podłączenie TPS-u.
  
 
Logicznie rozumując komunikat o nadwyżce powietrza mówi o ubogiej mieszance, dlatego gazowniki mówią o dławieniu dolotu, żeby w ten sposób zmniejszyć ilość powietrza w mieszance i tym samym ją wzbogacić. Ale jak już pisałem , nie tędy droga, żeby kazać silnikowi "oddychać przez słomkę", bo przez to auto na pewno straci na dynamice i mocy zarówno na LPG jak i na Pb.
Co do głowicy to chyba mnie nie zrozumiałeś. Głowica jest narażona wtedy kiedy mieszanka jest za uboga (nadmiar powietrza), z powodu wyższej temperatury spalania oraz innej charakterystyki spalania ubogiej mieszanki. Jak zdławisz dolot to mieszanka zostanie wzbogacona (mniej powietrza) i głowica będzie pracować w poprawnych warunkach.
Nie rozumiem tylko jednego, skoro, jak piszesz, wszystko jest ustawione ok. to skąd komunikat o ubogiej mieszance? To mi się trochę nie składa Informację o składzie mieszanki komp gazowy otrzymuje z sondy lambda, która jest podstawowym i praktycznie jedynym czujnikiem instalacji II gen. Możesz spróbować podjechać na diagnostykę i sprawdzić skład spalin na LPG. Jeżeli wszystko jest ok. to spaliny muszą się mieścić w normie, jeśli mieszanka jest rzeczywiście za uboga to drastycznie wzrośnie zawartość HC i O2 w spalinach, a spadnie CO2. Jeśli tak będzie to moim zdaniem, jak już pisałem, regulacja, programowanie, ewentualna wymiana parownika na wydajniejszy.
  
 
Spaliny właśnie są ok.Były badane przy regulowaniu.Boje się troche o silnik bo niewiem o co chodzi.Jak już pisałem poniżej podczas regulacji wyszedł taki komunikat ,ale zaraz wszystkie parametry są ok.Niemoze być ubogo ,bo niewypuścili by mnie z regulacji.Co to za regulacja po której mam źle poustawiane wszystko.Będe musiał jeszcze podzwonić po gazownikach ,ale oni idą na łatwizne i jeden zamontowałby pierścień przed mikserem,drugi wywiercił dziure z tyłu puszki z filtrem ,wszystko takie półśrodki,a przecież mikser niemam zaduży.inni mają większe i auta im identyczne chodzą super.Sam już niewiem.
  
 
Szkoda, że nie możesz zrobić zrzutki ekranu. Ale skoro spaliny są naprawdę ok. i autko dobrze jeździ to może to jakiś błąd softu . Nie mam autronica u siebie, a w tym, którego kiedyś regulowałem nie zwróciłem uwagi na taki komunikat.