| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-09-23 08:31:02 Opisywałem już gdzieś swoje jezdy z alternatorem - wymieniłem, niby wsadzili nowy, ale....
Nadal słyszę taki charakterystyczny gwizd przy zmianach obrotów silnika, a w dodatku przy włączaniu odbiorników prądu (np. ogrzewania szyby, czy dmuchawy) spadają na chwilę minimalnie obroty i przygasają światła. Przy odpaleniu awaryjnych mam nawet wrażenie że silnik sobie "pulsuje" obrotami w ich rytm. co jest grane
Acha! Ładowanie zmierzone po założeniu nowego alternatora - idealne - 14,4.... [ wiadomość edytowana przez: Walus dnia 2005-09-23 08:31:48 ] |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-09-23 09:14:34 Trudno powiedzieć co może być przyczyną.
Mi w tej chwili nasuwa się tylko masa silnika. Spawdz. Może coś nie tak z tą masą jest? |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-09-23 09:59:06 Wszystko fajnie, tylko jak to wykonać i gdzie szukać masy silnika? Bo jakos nie mogę nic na ten temat znaleźć... |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-09-23 10:25:15 dokręć klemy na akumulatorze.
poza tym to że silnik zmniejsza obroty w momencie włączenia odbiorników prądu jest w 100% normalne. Większy pobór prądu = większa siła z jaką obraca się alternator. Więc: włączasz np. światła - większy pobór prądu, większy opór na alternatorze = silnik zwalnia, ale natychmiast komputer to wykrywa i otwiera bardziej silnik krokowy w przepustnicy = obroty wracają do normalnego poziomu. |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-09-23 10:43:03
KaZaK, a mógłbyś jeszcze mnie oświecić gdzie jest to miejsce seryjne? Znaczy dokładnie skąd i dokąd leci kabelek? |
the_undertaker Klubowy Weteran Passat/New Beetle Złotniki Kujawskie | 2005-09-23 12:46:02 Mnie też coś świszczy wraz z obrotami i nie jest to alternator bo go odłączyłem. Dźwięk taki jak łożysko (metaliczno-podobny) lub zasysanie powietrza - zwiększa się wraz z obrotami. Jest to gdzieś między silnikiem a przegrodą wnętrza. Za grzyba nie mogę ustalić so to??
[ wiadomość edytowana przez: the_undertaker dnia 2005-09-23 12:46:27 ] |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-09-23 14:52:14
Ja w sumie też nie jestem już pewien czy to alternator. Cieknie mi olej jak cholera spod pokrywy zaworów, więc może to tam sobie gwizda.... albo łożysko którejś rolki napinacza paska rozrządu - zdaje się ktoś miał taki problem. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2005-09-24 12:04:01 Możliwe, że rolki.
Mnie alternator kosztował 300 zł |
Esperynek Klubowy Weteran ![]() Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2005-09-24 12:12:19 A może pasek rozrządu jest do wymiany? Kiedy ostatni raz wymieniałeś? |
Esperynek Klubowy Weteran ![]() Skoda Octavia 1,4 TSI Częstochowa | 2005-09-24 12:14:56 ew. może pasek od alternatora lub łożysko, lub napinacz jest do wymiany? |
Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-09-24 12:38:14
Pasek rozrządu nawet jakby chciał to nie ma możliwości wydawania dźwięków. Jedyne co moze wydawać dźwięki to rolka prowadząca lub napinacz tego paska. Ewentualnie jeszcze pompa wody idzie do nieba.
W espero nie ma napinacza paska alternatora. ----------------- czasem tu zaglądam |
Zerwikaptur Member Klubu Espero Audi A4 Ożarów | 2005-09-24 19:52:50
W 1.5 może niema ,w 1.8 jest. |
Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-09-24 20:18:34
Masz racje, ale w domysle rozmawiamy o samochodzie Walusia, a on ma 1.5 . ----------------- czasem tu zaglądam |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-09-25 16:14:56
Rozrząd kompletny robiony był jakieś 35 tysięcy temu, więc teoretycznie nic nie powinno być z nim nie tak, z tym, że nie ruszałem pompy wody, a nie mam pojęcie jak to brzmi jak pada. Ubytki płynu chłodniczego niewielkie miewam, aczkolwiek śladów wyraźnych nie widzę... |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2005-09-27 20:15:03 Aby sprawdzić "umasienie" zmierz napięcie pomiędzy ujemnym słupkiem akumulatora a masą samochodu (silnika). Teoretycznie powinna wynosić 0 [V], praktycznie powinna byc poniżej 0.1 [V]
Co się tyczy różnych odgłosów silnika, to całkiem niezłym sposobem diagnozy jest drewniany kołek. Przytykamy go jednym końcem do badanego elementu a drugi koniec nasłuchujemy. W ten sposób udało mi się wyeliminować parę "świerszczy" |
AnJay 100-ny Członek Klubu Kołobrzeg | 2005-10-30 10:59:47 Właśnie usłyszałem, że silnik tak śmiesznie świszczy (upomniałem silnik aby zachowywał się poważnie), ale zobaczyłem też świecącą się lampkę ładowania i ręcznego i już wiem (po analizie postów), że źródłem kłopotów jest alternator.
Potrzebuję tylko zróżnicować usterkę prostownika alternatora i regulatora napięcia (łożysk nie słychać). Czy cześć Daewoo 01989658 (mostek prostowniczy inaczej zwany prostownikiem alternatora) jest wymienna z częścią od Opla Omegi? Ile można dać za usługę wymontowania, wymiany prostownika i zamontowania alternatora? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-10-30 17:45:15
Hmmm tak sobie patrze na ten mostek z allegro... i mysle, czy nie wystarczy w uszkodzonym mostku przylutowac nowe diody? A dla pewności dać podwójne diody (szeregowo) aby zmniejszyc ich obciazenie? |
Zerwikaptur Member Klubu Espero Audi A4 Ożarów | 2005-10-30 19:29:29
Jak go widziałem na allegro tez tak myślałem,ale nie jest to konstrukcja podobna do maluchowskiej.Jak go wymontowałem to okazało sie że jest nitowany i zalewany jakimśtam plastikiem |