MotoNews.pl
1 Podgrzewanie parownika (123451/45) - PT
  

Podgrzewanie parownika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój essi nie chodzi na benzynce tylko i wyłącznie na lpg... W lecie było spoko... A dziś? Padł mi aku całkiem ale kupiłem roczny od diesla 63Ah który bedzie sie dobrze sprawował z moim alternatore(90A też od diesla)... Ale i ta para po 10 minutach kręcenia nie obudziłą essiego...
Pomógł garnek gorącej wody.... I tak sobie myśle może by wymyśłić jakiś sposób na podgrzewanie parownika... Oporniki? Świeca żarowa? Myślał ktoś nad tym kiedyś?
  
 
ciekawy pomys... ale nie latwiej miec te 10 litrow benzyny w baku ??
albo nawet mniej... ja mam odciecie pompy paliwa i tankuje 1-2 litry na tydzien odpalam na benzynce 3 minuty i na gazik nie drogie rozwiazanie a chyba prostsze.... co do podgrzewania mozesz pokombinowac z folia do lusterek bo bardzo dobrze grzeje
  
 
Ale mi nie chodzi na benzynce wcale Głupi Kjetronic

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=72442767

Tylko ciekawe jak długo trzeba by grzać i ile prądu by zeżarło?

[ wiadomość edytowana przez: AgentCzor dnia 2005-11-15 10:27:25 ]
  
 
allegro oczywicie http://allegro.pl/show_item.php?item=71364980 nie wiem czy to co da.... napewno daloby webasto bo podgrzewa wode w ukadzie ale to sa koszty.....
Czemu nie chodzi ci na benzynie ?:>
  
 
Parownik jest aluminiowy także szybko pobiera ciepło wiec może by coś dało!
A dawniej chodził na benzynce ale chyba przez strzały gazu sie zepsuł... Podczas jazdy jak przelacze to jedzie ale nie ma wolnych obr wcale...
  
 
hmmm wolne obroty... moze krokowy padl... az tak to sie nie znam poszukaj po forum albo moze ktos sie wypowie, ja bym probowal naprawic usterke zamiast szukac polsrodkow takich jak podgrzewanie parownika na sile...
  
 
A może by tak świeca żarowa... Tylko jaką to ma skuteczność bez on i pod co to się podłącza?
  
 
no nie wiem... moze byc za cieple... duzy prad bedziesz potrzebowal...
  
 
Znalazłem na forum fso coś takiego tylko niewiema namiarów na goscia Tylko z której strony parownika jest membrana

"Witam Miałem problem z odpalaniem Poloneza w zimie i zrobiłem tak- wyciąłem z blachy aluminiowej 2 mm - kształt który przylegał do parownika od strony membrany. Przykleiłem do niej 6 oporników 1,5 ohm/5W (distal, kropelka) (może lepsze były by nawet 4x1ohm/10W na jeden obwód) dwa obwody każdy po 3 opory połączyłem równolegle – pobór ok. 4,5 A. wszystko zalałem silikonem żeby w razie co nie było iskrzenia. Całość zamocowałem na parowniku. Słyszałem o zaleceniach dla akumulatorów że podczas wyższych mrozów dobrze jest rozmrażać wstępnie akumulator przez pobieranie niewielkiego prądu więc taka grzałka powinna spełnić dwie funkcje. Jedyny warunek to sprawny akumulator . Pozdrawiam."
  
 
Membramy są dwie, jedna od wysokiego a druga od niskiego ciśnienia. Auto do -15C powinno palić na gazie. Coś musi być nie tak. Czasem jest dużo oleistego osadu w parowniku który może gęstnieje i mechanicznie się coś blokuje. Może za uboga mieszanka na odpał bez ssania, ciekawe...
  
 
Cytat:
2005-11-15 11:27:44, paskud pisze:
Membramy są dwie, jedna od wysokiego a druga od niskiego ciśnienia. Auto do -15C powinno palić na gazie. Coś musi być nie tak. Czasem jest dużo oleistego osadu w parowniku który może gęstnieje i mechanicznie się coś blokuje. Może za uboga mieszanka na odpał bez ssania, ciekawe...



Więc opgrzewanie od której strony miał na myśłi koleś w tekscie poniżej? Bo tak chyba zrobie bo wychodzi za darmo prawie... Tylko czy do takiego układu trzeba przekaźnik?
  
 
To rozwiązanie nie usuwa przyczyny tylko skutek. Bardziej precyzyjna jest strona niskiego ciśnienia i tam trzeba zajrzeć. Weź trochę benzyny i wymyj parownik od środka. Zakręcenie gazu i rozebranie nawet z wyjęciem to kwestia 15 minut spokojnej pracy.
  
 
No ale mam gaz od lipca i możliwe żeby coś sie stało od tego czasu?
  
 
Znając jakosc naszego gazu mógł sie zasyfić parownik , zresztą masz gwarancję jak gaz od lipca niech regulują mi mk3 paliła na gazie zawsze niezaleznie od temperatury
  
 
Jednak ciekawość bierze góre i zrobiłbym to tylko pytanie czy trzeba przekaźnik i czy by mi to ktoś narysował?

"Witam Miałem problem z odpalaniem Poloneza w zimie i zrobiłem tak- wyciąłem z blachy aluminiowej 2 mm - kształt który przylegał do parownika od strony membrany. Przykleiłem do niej 6 oporników 1,5 ohm/5W (distal, kropelka) (może lepsze były by nawet 4x1ohm/10W na jeden obwód) dwa obwody każdy po 3 opory połączyłem równolegle – pobór ok. 4,5 A. wszystko zalałem silikonem żeby w razie co nie było iskrzenia. Całość zamocowałem na parowniku. Słyszałem o zaleceniach dla akumulatorów że podczas wyższych mrozów dobrze jest rozmrażać wstępnie akumulator przez pobieranie niewielkiego prądu więc taka grzałka powinna spełnić dwie funkcje. Jedyny warunek to sprawny akumulator . Pozdrawiam"
  
 
heh okazało się że chodzi na benzynie ale ten bak jest taki wielki że trzeba chyba za 50zł zatankować