Regulator wolnych obrotów w A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie mogą być objawy jego niedomagania? Czy będą to obroty za niskie/za wysokie/falujące? (niepotrzebne skreślić)
  
 
Znaczy się krokowy za niskie nie,ale wysokie lub falujące tak
  
 
Co w takim razie może być przyczyną ZBYT NISKICH obrotów na luzie? Jak to się reguluje, i czy w ogóle?

Druga sprawa: czy regulator pokazanyTUTAJ jest do Omy A czy B? Bo u mnie w A jest taki, i nie wiem czy mam zły czy gościu nie wie co sprzedaje.



[ wiadomość edytowana przez: draakhul dnia 2005-08-17 20:30:58 ]
  
 
po numerach to jest dokładnie 2.0i 8V Omega A
  
 
Bo te silniczki krokowe są wszystkie takie same,czy to będzie 2.6 czy 2.0 czy 3.0
  
 
No dobra, a co z obrotami?
  
 
Na benzynce czy na LPG?
Jeżeli na beznzynce to miałem tak u siebie w pierwszej omie.
Więc tak,pod tym wariatem do którego jest zamocowana linka od gazu przy przepustnicy jest śrubka ograniczająca na której sie on opiera.Zabezpieczona jest ona takim zółtym ustrojstwem jakimś.Podkręć ją troszeczke w prawo.U mnie to pomogło.
A jeżeli na gazie to jedź do gazownika niech ci wolne na reduktorze ustawi.


[ wiadomość edytowana przez: SEBA-OMEGA dnia 2005-08-17 21:03:09 ]
  
 
Na benie. Ale u mnie nie ma śrubki, tylko dziura, chyba po niej. Czyżbym zgubił?
A tak na marginesie, w mądrej książce wyczytałem że w C20NE obrotami na luzie steruje regulator obrotów, że mechanicznej regulacji nie ma.
Zgłupiałem już do reszty.
  
 
No bo teoretycznie tak jest,ale ja poradziłem sobie właśnie w ten sposób ze skutkiem pozytywnym.
Sprubój podmienić krokowy na inny ,może pomoże.Niezbadane są zachowania przedmiotów martwych hehe.
  
 
Ja u siebie rozebrałem silniczek krokowy (przerypane) i złożyłem go z małym wyprzedzeniem i skutek rewelacyjny, stosowałem to już w trzech autach i naprawdę pomaga, ale nie potrafię ci tego poprostu tak opisać bo za bardzo skomplikowane, kiedyś przy okazji może ?
  
 
SEBA - po to właśnie masz w aucie komputer, sondę lambda, czujniki temperatury, regulator wolnych obrotów (czyli jak go niektórzy błędnie nazywają "silnik krokowy") i kilka innych zabawek, żeby nic nie regulować śrubkami. Jeżeli nie trzyma prawidłowo i stabilnie wolnych obrotów, to coś jest spier***ne i należy zacząć od zlokalizowania i usunięcia usterki.

Draakhul - mądra księga dobrze prawi Masz dwa wyjścia: łatwiejsze i trudniejsze
1 (łatwiejsze): znaleźć dobrego mechanika, który zna te silniki, ma odpowiedni sprzęt , trochę części pod ręką i upora się z problemem w mig lub:
2. (należy ruszyć głową) Trzeba zarwać nockę i przekopać się przez nasze forum, bo to w miarę popularny temat i był parę razy poruszany. Warto byłoby też poczytać trochę o szczegółach działania systemów wtryskowych (tu też trochę informacji na forum znajdziesz), aby nie działać w ciemno, wiedzieć co ma na co wpływ i nie skompromitować się pisaniem o silnikach krokowych i śrubkach regulacyjnych w c20ne. Spróbuj od kogoś pożyczyć i podmienić ten regulator obrotów, sondę lambda. Jeżeli silnik chodzi choć trochę nierówno, szarpie, to sprawdź też układ zapłonowy - kable, świece, rozdzielacz (lubi się w środku zasyfić). Nie napisałeś nam, jak poza tym się silnik zachowuje, czy jest różnica jak jest ciepły/zimny, jak się zachowuje pod obciążeniem, czy masz instalkę LPG... bez tego ciężko coś wywróżyć

życzę powodzenia w naprawie, zobaczysz jaki będziesz z siebie dumny, jak naprawisz to własnymi rencami

  
 
Cytat:
Silnik krokowy jest urzadzeniem elektromechanicznym, ktore przeksztalca impulsy elektryczne w dyskretne ruchy mechaniczne. Os silnika krokowego obraca sie o niewielkie przyrosty kata pod wplywem impulsow elektrycznych, podawanych w odpowiedniej kolejnosci. Obroty silnika sa zwiazane bezposrednio z podawanymi impulsami na kilka sposobow. Kierunek obrotow osi jest scisle zwiazany z sekwencja podawanych impulsow, predkosc obrotow zalezy od czestotliwosci tych impulsow, a kat obrotu - od ich ilosci

  
 
Podkrecanie srubką to zły patent.
Zdaje się Seba że kiedyś pisałes, iż nie masz najmniejszych problemów z instalką gazową a regulacją śrubką ??? Masz coś zwalone. Mnie nic do tego ale fajnie jest gdy się stawia sprawę jasno.


W omie 3.0 24v sa dwie przepustnice mała i duża, która otwiera sie powyżej 1500 obrotów. Jeśli komuś falują obroty lub ma je za małe
to wystraczy podkręcić srubką małą przepustnicę. Co zastępuję lekkie naciśnięcie na pedał przyspieszenia. Łatwy patent dla tych co mają gaz i mają problem.- może się komuś przyda.
  
 
Cytat:
2005-08-18 07:35:49, SEBA-OMEGA pisze:
...dyskretne ruchy mechaniczne...





Tłumacz na Madagaskar!



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2005-08-18 09:11:12, PiotrS pisze:
Podkrecanie srubką to zły patent. Zdaje się Seba że kiedyś pisałes, iż nie masz najmniejszych problemów z instalką gazową a regulacją śrubką ???


No bo nigdy nie miałem problemów z instalką LPG.Napisałem że działo mi się tak w pierwszej omedze jaką posiadałem c20ne z 91r., a w niej gazowni nie było i poradziłem sobie z zaniskimi obrotami w ten ze sposób...
  
 
Cytat:
2005-08-18 09:11:12, PiotrS pisze:
Jeśli komuś falują obroty lub ma je za małe to wystraczy podkręcić srubką małą przepustnicę. Co zastępuję lekkie naciśnięcie na pedał przyspieszenia. Łatwy patent dla tych co mają gaz i mają problem.- może się komuś przyda.


Dokładnie tak samo jest z 2.0 tylko jedna przepustnica i to właśnie uczyniłem
  
 
Oki w takiim razie źle zapamiętałem, przepraszam.
Cytat:
2005-08-18 09:16:15, SEBA-OMEGA pisze:
No bo nigdy nie miałem problemów z instalką LPG.Napisałem że działo mi się tak w pierwszej omedze jaką posiadałem c20ne z 91r., a w niej gazowni nie było i poradziłem sobie z zaniskimi obrotami w ten ze sposób...

  
 
Cytat:
... jak poza tym się silnik zachowuje, czy jest różnica jak jest ciepły/zimny, jak się zachowuje pod obciążeniem, czy masz instalkę LPG...


Mam wstawiony gaz, i na nim jest OK. Na benzynie wolne obroty spadaja ciut za nisko i silnik zaczyna brzydko się telepać. Pod obciążeniem (czyli w czasie jazdy) jest dobrze. Przy ruszaniu jednak występuje takie zjawisko, że przy naciśnięciu gazu obroty jeszcze ciut spadają (tak jakby silnik sie ciut dławił) zanim wzrosną i silnik zacznie równo pracować. Temperatura zdaje się nie mieć na to wpływu.
Jeśli chodzi o elektrykę, to kable WN zmieniłem jakiś tydzień temu, świece też są w miarę świeże (mam je gdzieś od 3 miesięcy).
  
 
A może chodzi znowu o wtryskiwacze?? I problem byłby rozwiązany
  
 
Co to znaczy, że chodzi o wtryskiwacze?
I jeszcze parę pytań (wiem, jest do znalezienia przez wyszukiwarkę, wczoraj widziałem, a dzisiaj ani ch...): jaka jest właściwa oprność regulatora?

[ wiadomość edytowana przez: draakhul dnia 2005-08-18 14:46:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: draakhul dnia 2005-08-18 21:15:18 ]