MotoNews.pl
  

Czujnik parkowania.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zakładam nowy watek, bo nie znalazłem podobnego.
Czy ma ktoś z Wam jakieś doświadczenie jeśli chodzi o czujniki parkowania? Na ALLEGRO jest ich trochę, ale nie wiem na ile one się sprawdzają. Chcę zrobić prezencik na Boże Narodzenia mojemu bratu coby jego żona oszczędzała zderzak.
  
 
Generalnie jak je się odpowiednio zamontuje to działają... ja niestety spóźniłem się na promocję w sellgrosie... 4czujki + centralka + wyswietlacz były za chyba ~200
  
 
W Biedronce też ostatnio były z tym,że miały 2 sensory i kosztowały chyba 100 złotych.
  
 
Mój fader ma w Xsarze kombi i sprawdza się zaje...... Ma taki najprostrzy, dwie czujki i sygnalizator dźwiękowy. Jest jeden problem, jak się człowiek przyzwyczai do dobrego, to w innym aucie bez tego wynalazku trzeba się bardzo pilnować.
Podsumowując - polecam
  
 
A jak takie cos reaguje na slupekbetonowa donice itp rzeczy wezsze niz ustawa przewiduje??
  
 
Tutaj właśnie Vazyl kłania się ilość czujników. Jeżeli będziesz mieć np. 5 to bez żadnych problemów będzie sygnalizowany każdy słupek. Ale jeżeli będziesz miał np.: tylko 2 jak kolega pisał to niestety. Chodzi o to, że każdy czujnik ma jakąś przestrzeń którą łapie. A pyzatą przestrzenią jest niestety nie aktywny. Mnie te brzęczyki osobiście denerwują. Ale pewnie to też jest spowodowane tym, że po prostu na co dzień jeżdżę bez tego. Ale musze przyznać, że na przykład w dużych autach typu S8, Passat to taki bajerek się przydaje…
  
 
Tu nie tyle wielkosc co ksztalt tylu auta raczej decyduje. Hatchback moze byc ogromny, a i tak wyceluje go na milimetry
  
 
Wiec odpowiadam. Są zamontowane dwa czujniki na dolnej części klapy (kombi) w odległości około 20 cm od krawędzi auta i około 1m od siebie. Kąt rozchodzenia się fal to 60stopni w poziomie i coś koło 30 w pionie. Jeszcze mi się nie zdażyło o coś zahaczyć, natomiast denerwujące jest cofanie na łące, bo wystarczy ciut wyższa trawka i piszczy na okrągło. Do Xantii też sobie kupię taki wynalazek, bo auto jestfajne, ale widocznosć do tyłu jestmocno problematyczna. Natomiast Kant ma takie pole widzenia, ze można parkować na żyletki.
  
 
Ostatnio jechałem S Classą no i wiadomo jak w nowym samochodzie ma się wyliczenie. Ponadto jego linia jest jak jest i trochę oszukuje optycznie. Dlatego wszelie manewry wykonywałem na czujnikach i po kilku razach zajefajnie mi się podobało. Fakt że są tam 4 czujniki gwarantował że wyłapie wszystko
Był raz czy drugi taki moment np jak wycofywałem ze skrętemw lewo że widziało mi się że nie wejdę, ale czujnik pokazywał co innego. Gdy czujnik pokazywał max zbliżenie to było jeszcze z 10-15 cm. Tak więc czujniki są THE BEST
  
 
Jakiś czas temu robili testy w którejś niemieckiej TV. Wyszło im, że zestawy dwu- i trzy- czujnikowe niezbyt dobrze radzą sobie z małymi przeszkodami. Czteroczujnikowe są jedynym rozsądnym rozwiązaniem, pod warunkiem odpowiedniego zamontowania czujników.
  
 
Cytat:
2005-11-12 16:45:24, leon pisze:
Jakiś czas temu robili testy w którejś niemieckiej TV. .......


Telewizja kłamie.
Tak samo robili testy opon i wyszło, że letnie się nie nadają poniżej 7stopni - bzdura.
No chyba, że się montuje do ..... Jelcza. Wtedy dwa nie dadzą rady