MotoNews.pl
  

Termostat do M43. Dlaczego taki drogi???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W ostatnich dniach zrobiło się trochę chłodniej i stwierdziłem, że w moim BMW E316i wskaźnik temperatury nie dochodzi już do środkowej pozycji tylko zatrzymuję się w 1/4 skali a dopiero po dłuższym staniu dochodzi w końcu do połowy. Po sprawdzeniu, że króćce z chłodnicy zaraz po włączeniu silnika powoli wraz ze wzrostem temp. silnika robią się ciepłe, stwierdziłem, że to termostat. telefon do sklepu i szok 300 zł do M43. Za co? kawałek rurki z termostatem 300 zł. Sprawdzam u schmiedmann'a 34,27€ skąd taka różnica?
  
 
Cytat:
termostat. telefon do sklepu i szok 300 zł do M43. Za co?



Zmieniałem w 1,8is w styczniu. Dałem 40 zeta za termostat.

pozdr
Mariusz
  
 
oryginalny do BMW E30 m21 92' 31zł w sklepie. pzdr
  
 
ja zmieniałem termostat i zapłaciłem 46,50pln za termostat. jest to termostat firmy vernete. dla niezorientowanych firma vernete produkuje całe systemy chłodnicze, cieplne, klimatyzacje w budownictwie i na pierwszy montarz do samochodów osobowych i ciężarowych i spisuje sie świetnie. ma zamienniki do wszystkich modeli bmw. niewiem skąd ta cena ,300pln?? dodam jeszcze, że szukanie zaworków lub wiercenie dziurek na powietrze w termostacie(przynajmiej w m50) niema żadnego sensu ponieważ jest już orginalnie przewidziana maluteńka dziurka między komorami w kolanku.
  
 
Ja mam sprawny termostat ale przecieka z tej rurki(simering).Całość kosztuje ok.120 zeta.Rurka plus termostat.Silnik m43.Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-09-21 17:33:10, krzysiek77 pisze:
ja zmieniałem termostat i zapłaciłem 46,50pln za termostat. jest to termostat firmy vernete. dla niezorientowanych firma vernete produkuje całe systemy chłodnicze, cieplne, klimatyzacje w budownictwie i na pierwszy montarz do samochodów osobowych i ciężarowych i spisuje sie świetnie. ma zamienniki do wszystkich modeli bmw. niewiem skąd ta cena ,300pln?? dodam jeszcze, że szukanie zaworków lub wiercenie dziurek na powietrze w termostacie(przynajmiej w m50) niema żadnego sensu ponieważ jest już orginalnie przewidziana maluteńka dziurka między komorami w kolanku.


Tak tylko, że termostat do modelu M43 jest taki drogi bo do innych ok 30 zł (ma inny kształt jest wtopiony w kolanko)
  
 
Cytat:
2005-09-21 21:39:48, yessong pisze:
Ja mam sprawny termostat ale przecieka z tej rurki(simering).Całość kosztuje ok.120 zeta.Rurka plus termostat.Silnik m43.Pozdrawiam.


To gdzie tak tanio można kupić ten termostat? Bo jak napisałem do składu części BMW to mi odpisali, że za używany 100+25 koszt wysyłki.
  
 
Obrazek przedstawia ten właśnie termostat
  
 
podobno (tak mówił znajomy mechanik) wystarczy wywalić ten termostat coś tam podciąć i pasuje idealnie od vw golf za 25pln ja nie prubowałem podobno sie da więc możesz spróbować
  
 
Cytat:
2005-09-22 07:06:09, kubiseba pisze:
Tak tylko, że termostat do modelu M43 jest taki drogi bo do innych ok 30 zł (ma inny kształt jest wtopiony w kolanko)


wtakim razie sorki, ale nie miałem pojęcia, że w twoim jest taki wynalazek, co do termostatu golfa , to jak szukałem termostatu do swojego to sprzedawca zaproponował mi właśnie jakąs podrubke za 30zł ktury pasował właśnie do golfa i do bmw, oczywiście nie kupiłem go, ale coś w tym musi być.
  
 
Cytat:
2005-09-23 19:26:51, hz10 pisze:
podobno (tak mówił znajomy mechanik) wystarczy wywalić ten termostat coś tam podciąć i pasuje idealnie od vw golf za 25pln ja nie prubowałem podobno sie da więc możesz spróbować


Dzięki za odpowiedź spróbuję jak będę miał trochę wolnego czasu. Jak się uda coś podebrać to o tym napiszę.
  
 
300 zł ponieważ niestety trzeba zapłacić podatek od BMW
  
 
Znajomy mechanik odradził mi montaż termostatu od Golfa ponieważ miał już taki przypadek, że po takiej przróbce poszła głowica , ale powiedział na pocieszenie że mi sprowadzi termostat za 140 zł (nowy)
  
 
Cytat:
że po takiej przróbce poszła głowica

ciekawe co ma termostat do pękania głowicy jezeli wszystko odpowietrzone i temperatura w normie to jedź do innego mechanika
  
 
Cytat:
2005-10-10 09:08:06, hz10 pisze:
ciekawe co ma termostat do pękania głowicy jezeli wszystko odpowietrzone i temperatura w normie to jedź do innego mechanika


Zgodziłbym się z nim bo rozebrałem te ustrojstwo i to nie jest zwykły termostat tylko tak jakby dwa w jednym. Oba termostaty mają różną temperaturę działania jeden zamyka kanał w głowicy a drugi króciec wylotowy. Przy włożeniu termostatu z np. Golfa miałbym zamykany tylko jeden króciec.
URL=https://imageshack.us][/URL]
  
 
to nie jest powierzchnia uszczelniania w głowicy pozatym termostat od vw ma to samo ale przeciez nie ma przymusu chcesz to kupuj orginał
  
 
Cytat:
2005-09-21 14:32:44, kubiseba pisze:
telefon do sklepu i szok 300 zł do M43. Za co? kawałek rurki z termostatem 300 zł. Sprawdzam u schmiedmann'a 34,27€ skąd taka różnica?



Po pierwsze nie 300, a 200 zł. A po drugie oryginalne części zamienne każdego producenta, nie tylko BMW, będą zawsze droższe od zamienników produkowanych i sprzedawanych przez niezależnych wytwórców, nawet jeśli jest to ten sam produkt. Dzieje się tak dlatego, że system produkcji, magazynowania i dystrybucji części zamiennych oryginalnych musi zapewnić dostępność każdej części zamiennej. A z zamiennikami jest tak, że są dostępne tylko niektóre, te najczęściej kupowane, więc można zoptymalizować koszty.

W twoim przypadku nie masz obowiązku kupować oryginalnej części. Jeśli jest dostępny zamiennik, to tym lepiej.
  
 
Podobno oryginalny termostat do m43 w serwisie BMW kosztuje około 160 pln a w motoryzacyjnym zawołali ponad 280 pln.