Zmieniam skrzynię z aut. na manual w omci 2,5 td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zdecydowałem !!!!!
Zmieniam skrzyneczkę na manual bo w mojej padł KONWENTER
inaczej "sprzęgło hydrokinetyczne".(koszt regeneracji 750 a robocizny 400 !!! )
SZLAG !!!
Ponieważ w/w sprzęgło padło, a z racji mojej pracy OMCIĄ na taxi zdecydowałem się na zmianę i dlatego wielka prośba do szanownego LOB-u :

dotyczy 2.5 TD, 95 r. kombi
- jaka skrzynia (manualna) powinna być ?,oznaczenie skrzyni itp.
- jakie jest sprzęgło ?
- na jakie jeszcze wydatki muszę być przygotowany???,zaznaczam że zamiankę strzelam sam!!!
- wreszcie może ktoś z klubowiczów szacownych ma lub wie kto ma i za ile do sprzedania komplet(skrzynia+sprzęgło+pedały+ ITP)

Za wszelaką pomoc DZIĘKI WIELKIE

  
 
pared dni temu ogłaszał się Thomi że sprzeda wsystkie!! części do do Omy B 2,5 tds
  
 
Wiedziałem że czegoś nie sprawdziłem !!!


Dzięki Krzysiek
  
 
hej,

w poradach masz opis mojej wymiany - co prawda w A - ale zawsze to jakieś wskazówki... no i zdjęcia Kartosa z wymiany już w B...

powodzenia

Mały
  
 
dokladnie to czego szukasz
allegro
pozdro


[ wiadomość edytowana przez: szczuro dnia 2005-06-09 15:07:19 ]
  
 
Pamietaj o jednej rzeczy ze ten silnik to nie opel tylko bmw i manuala musi byc tylko i wylacznie od tego silnika powod?? zupelnie inne mocowanie do silnika
  
 
nie lepiej naprawić za 1000 i mieć luks automat niż przerabiać pół omci za xxx kasy????
  
 
Cytat:
nie lepiej naprawić za 1000

Obawiam się fomin że za 1000 to naprawiają w automatach tylko drobnostki w stylu jakiś zawór.
  
 
Moze mial na mysli cene samych czesci
Wszystko zalerzy co sie sypnelo.
  
 
diro zauważ że gość mówi o częściach plus robota za 1100 pln
  
 
Dzis miala nadejsc ta wiekopomna chwila kiedy to omcia mialabyc rozbierana ale ze dzisiaj 13 !!! to sobie daruje(nie to zebym byl przesadny,ale na wszelki sluczaj)

Za to pojade wyciagac manualka z drugiego autka i reszte gratow zwiesc do garazu.
  
 
Siemka wszystkim

"a słowo ciałem się stało"

Omcia ma drugą skrzyneczkę i śmiga jak zła !!!

P.S. Reszta póżniej jak przywiozę drugą połówkę do domciu ,już mogę
  
 
Krzysiu, gratulacje, jesteś majster , teraz tylko trzeba gdzieś się zjechać, żeby podziwiać no i oblać powrót na łono prawdziwych szoferow, a nie tych bez lewej nogi
  
 
Cytat:
2005-06-23 20:02:52, JanuszGnitecki pisze:
a nie tych bez lewej nogi


Janusz nie lubi automatów ,zapraszam do wrocka dam ci pojeździc manem cały dzień po miescie to wtedy zapragniesz automatu ,koszty naprawy napewno takiej skrzyni są większe ale z drugiej strony silnik mniej dostaje po tyłku.
  
 
Cytat:
2005-06-25 07:13:10, robert1x pisze:
Janusz nie lubi automatów ,zapraszam do wrocka dam ci pojeździc manem cały dzień po miescie to wtedy zapragniesz automatu ,koszty naprawy napewno takiej skrzyni są większe ale z drugiej strony silnik mniej dostaje po tyłku.



Racja, automaty sa bardzo wygodne i bardzo oszczedzaja silniki.
Wczesniej mialem Vectre A C20NE na automacie, teraz ma wysmigane 380tys i nie miala jeszcze remontu silnika. Nawet nie zamierzam go robic, skoro silnik pracuje dobrze.
A z automatem nigdy nie mialem problemow
  
 
Cytat:
2005-06-25 10:08:09, KOLIBERk pisze:
... automaty sa bardzo wygodne i bardzo oszczedzaja silniki. Wczesniej mialem Vectre A C20NE na automacie, teraz ma wysmigane 380tys i nie miala jeszcze remontu silnika.



a w jaki to sposób bradzo oszczędzają silnik automaty a manuale go nie oszczędzają???????

przebieg 380 tys na C20NE to nie jest jeszcze wielkie osiągnięcie, te silniki przejeżdżają duuużo więcej i to na manualu...
  
 
dla srednio inteligentnego i sprawnego manualnie kierowcy nie bedzie roznicy w zuzyciu silnika, bo bedzie umial obsluzyc skrzynke reczna
ja tam manualami jezdze rzadko, i jak sie do nich dorwe to troche po tylku dostaja
aha, poprzednia oma w domu przejechala ponad 500kkm bez remontu silnika ani skrzyni
  
 
To nie jest kwestia lubienia, czy nie, po prostu jak czytam o waszychproblemach z ASB, to konstatuję, że w naszych realiach trzeba albo mieć gruby portfel albo stalowe nerwy żeby nie oszaleć usiłując dokonać rzetelnej nap[rawy.
Poza tym, cokolwiek by mówić spalanie jest większe.
Ponieważ ja raczej nie zdecyduję się na gassss, ani na MV6, wolę mieszać sobie kijaszkiem, zwłaszcza, że omesia jest dość elastyczna i nie trzeba się specjalnie trudzić, a wynik 10 l/100 po mieście da się znieść.
  
 
Witam.
Tak jak pisałem wcześniej "niunia" ma drugą skrzyneczkę z KIJKIEM
Wbrew pozorom nie jest to tak trudne jakby się wydawało i mając wszystkie graty można to zrobić całkiem szybko i w sumie bez żadnych przeróbek!!! wszysto pasowało jak ulał i zajęło mi to około 30 godzin(samemu!!!),myślę że nie jest to dużo a efekt jest OSZAŁAMIAJĄCY
Mając łatwiejszy dostęp(bez skrzyni) do turbiny postanowiłem oddać to CUDO do regeneracji.Koszt 800 zł jest do przełknięcia a wynik !!!!!! ZAJEFAJNY
Jakby tego było mało założyłem nowe twardsze amorki i podhabrowałem sprężyny z przodu,przyciemniłem wszystkie szybki (bez przedniej) i TERAZ to omcia I JEŻDZI I WYGLĄDA jak CUDO
Najgorsze !!! koszty :
2250 zł = skrzynia+pedały+kompletne sprzęgło z siłownikiem+przednia część wału nap.+lewarek+inne osłony gumki itp.
70 zł = nabicie tarczy sprzęgłowej
800 zł = regeneracja turbinki
650 zł = przyciemnienie szybek
100 zł = wyważenie i wyprostowanie wału napędowego
500 zł = amorki + podniesienie sprężyn
200 zł = inne koszta tj;płyn hamulcowy,browar,browar,browar itd.
---------------
4570 zł I TO NAJBARDZIEJ B O L A Ł O

Reasumując ; BYŁO WARTO
P.S.Nie mam cyfrowego aparatu dlatego nie mam zdjęć




  
 
Ok teraz pytanko z innej beczki
Czy jest ktos kto by sie podjal wymiany skrzyni na manual w OMB 3.0 MV6 i w jakiej kwocie pytam w imieniu kolegi bo jemu zawsze malo mocy !???????????